Scriptie arbeidsrecht: Ontslag bedrijfseconomisch
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Scriptie arbeidsrecht: Ontslag bedrijfseconomisch Auteur: robinh2 BerichtGeplaatst: do 09 jan 2014 21:13
    —
Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik een scriptie schrijven en ik wil het graag hebben over ht ontslag op grond van bedrijfseconomische redenen.
Ik vind het moeilijk om een daadwerkelijk probleem hierbij te beschrijven en vroeg me af of jullie ideeën hebben.

Alvast heel erg bedankt!

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014 11:48
    —
Bij een ontslag wegens bedrijfseconomische redenen moet het UWV een keuze maken tussen de vrijheid -- en noodzaak -- van een ondernemer om zijn onderneming aan te passen aan veranderende omstandigheden en de behoefte van een werknemer aan een stabiel inkomen. De beleidsregels van het UWV hierover kun je hier lezen. Je zou een onderzoek kunnen doen naar de balans van deze belangen in de beleidsregels en praktijk, eventueel uitgebreid met een onderzoek naar diezelfde belangenafweging in eerdere versies van de beleidsregels en, als je nog meer wilt onderzoeken, een mogelijke verklaring vinden voor de aanpassing van die beleidsregels.

Verder zou je iets kunnen schrijven over de verwachte invloed van de wijzigingen in het ontslagrecht op het ontslag wegens bedrijfseconomische redenen en de gevolgen daarvan voor werkgevers en werknemers.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl