Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 10:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schakelprogramma UvA
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
danie79



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2006 15:51    Onderwerp: Schakelprogramma UvA Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is al heel veel geschreven over instromen na het HBO.
Ik wilde graag weten of er mensen zijn die een schakelprogramma (fiscaal of arbeidsrecht of anders) hebben gevolgd of gaan volgen. Ik ben van plan in september te starten met een schakelprogramma aan de UvA en wil graag de ervaringen van mensen horen die zo'n programma hebben gevolgd of aan het volgen zijn.
Thnx voor de info!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wgbouman



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 13:51    Onderwerp: Schakelprogramma UvA Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik hoop in september te beginnen met het Schakeljaar Informatierecht op de UvA. Ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mariellekuyt



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 9:24    Onderwerp: schakelprogramma Informatierecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het moment ben ik bezig met het schakelprogramma Informatierecht aan de UVA en ik moet zeggen dat het mij prima bevalt! De vakken zijn goed te doen en het is erg interessant! Ik ben er september 2005 mee begonnen dus ik kan nog niets vertellen over de Master, die begint voor mij het volgende jaar pas.

Voor mij is dit een juiste stap geweest en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met dit traject!

Als er vragen zijn, ik hoor het graag Wink

Groeten, Marielle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jessy



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:09    Onderwerp: schakelprogramma UVA Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er inmiddels al meer mensen bezig met het schakelprogramma aan de UVA? Ik wil het schakelprogramma met civiel effect gaan waarna je alle juridische masters kunt doen. Ben erg benieuwd wat andere studenten van dit schakeltraject vinden, ik hoor namelijk wel eens negatieve verhalen over de UVA.
En zijn er al HBR afgestudeerde die nu op de UU of VU studeren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben sinds september bezig met 't schakelprogramma voor de master informatierecht daar. Druk bezig met de algemene eerstejaars vakken. Donderdag tentamen!

Inhoudelijk vind ik het goed te doen, maar de ondersteuning vanuit de faculteit valt nogal eens tegen. Ze gaan er van uit dat je voltijd dagstudent bent, lijkt het meestal. Wat ik nog het meest irritant vind, is dat je tot heel kort vantevoren niet weet wanneer en waar tentamens zijn. Dat is lastig plannen als je een baan hebt en van ver moet komen.

Verder doe ik het extensief, waardoor ik dus wel eens het gevoel heb dingen te missen die op de intensieve werkgroepen wel aan de orde komen. Maar ja.

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
danie79



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 17:55    Onderwerp: Re: schakelprogramma UVA Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jessy schreef:
Zijn er inmiddels al meer mensen bezig met het schakelprogramma aan de UVA? Ik wil het schakelprogramma met civiel effect gaan waarna je alle juridische masters kunt doen. Ben erg benieuwd wat andere studenten van dit schakeltraject vinden, ik hoor namelijk wel eens negatieve verhalen over de UVA.
En zijn er al HBR afgestudeerde die nu op de UU of VU studeren?


Wat bedoel je eigenijk met schakelprograma met civiel effect, wat houdt dat in dan?
Ik ben in september begonnen aan de UvA en het bevalt mij wel. Met tentamenroosters zijn ze niet zo snel nee maar dat is overal zo. Sommige hoorcolleges vind ik ook minder maar het mooie is dat je daar niet verplicht heen hoeft, dus al met al ben ik wel positief. Je moet wel veel zelf uitzoeken maar dat ben ik onderhand na 2 studies wel gewend.
Iedereen die gaat starten of bezig is, succes in ieder geval.
groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jessy



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De UVA heeft verschillende schakelprogramma's speciaal voor studenten met een HBO rechten diploma (50 of 55 ECTS). Bijvoorbeeld het schakelprogramma arbeidsrecht waarna je de master arbeidsrecht kunt gaan volgen. Er is één algemeen schakelprogramma (77 ECTS) waarna je alle juridische masters kunt gaan volgen. Bovendien mag je met dit diploma toga beroepen gaan uitoefenen. Met alle andere schakelprogramma's (zonder civiel effect) mag je geen toga beroepen gaan uitoefenen, je hebt dan wel dezelfde titel maar je kunt er minder mee.
Dit is wat ik heb gelezen op de site van de UVA! (Waarom dit precies zo is, is mij ook niet helemaal duidelijk) Hoop dat het een beetje duidelijk is.

En inderdaad, organisatorische problemen zoals je tentamenrooster niet tijdig ontvangen ed, heb je op alle universiteiten en hogescholen! Dat is voor mij ook geen reden om niet naar de UVA te gaan. Ik vind de inhoud belangrijker en daar hoor ik nog wel eens slechte verhalen over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JV



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jessy schreef:
Er is één algemeen schakelprogramma (77 ECTS) waarna je alle juridische masters kunt gaan volgen. Bovendien mag je met dit diploma toga beroepen gaan uitoefenen. Met alle andere schakelprogramma's (zonder civiel effect) mag je geen toga beroepen gaan uitoefenen, je hebt dan wel dezelfde titel maar je kunt er minder mee.
Dit is wat ik heb gelezen op de site van de UVA! (Waarom dit precies zo is, is mij ook niet helemaal duidelijk) Hoop dat het een beetje duidelijk is.


Heb je een link naar deze info op uva.nl?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je in de UvA-zoekmachine 'schakelprogramma rechten' intikt, krijg je een berg hits...
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jessy



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de volgende link vind je alle info:

http://www.studeren.uva.nl/rechten-masters/object.cfm/objectid=4F01F9E9-E4A6-4087-855E5BDF74196C2E/templateid=05F1838F-5774-4CE4-8AEA7863999A40C4
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stijlloozz



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoeveel tijd neemt zo een schakeltraject eigenlijk in? Zijn de lessen overdag of s avonds? dus is het een soort deeltijd ? kan iemand mij dat vertellen?

Ik wil namelijk kijken of het te combineren valt met een gewone voltijd studie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan moet je even in de info kijken die je via de link hierboven kunt bereiken. Het hangt er nl. ook van af welk programma je wilt volgen.
Neem anders contact op met een studiebegeleider of informatiecentrum.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jessy schreef:
De UVA heeft verschillende schakelprogramma's speciaal voor studenten met een HBO rechten diploma (50 of 55 ECTS). Bijvoorbeeld het schakelprogramma arbeidsrecht waarna je de master arbeidsrecht kunt gaan volgen. Er is één algemeen schakelprogramma (77 ECTS) waarna je alle juridische masters kunt gaan volgen. Bovendien mag je met dit diploma toga beroepen gaan uitoefenen. Met alle andere schakelprogramma's (zonder civiel effect) mag je geen toga beroepen gaan uitoefenen, je hebt dan wel dezelfde titel maar je kunt er minder mee.
Dit is wat ik heb gelezen op de site van de UVA! (Waarom dit precies zo is, is mij ook niet helemaal duidelijk) Hoop dat het een beetje duidelijk is.

En inderdaad, organisatorische problemen zoals je tentamenrooster niet tijdig ontvangen ed, heb je op alle universiteiten en hogescholen! Dat is voor mij ook geen reden om niet naar de UVA te gaan. Ik vind de inhoud belangrijker en daar hoor ik nog wel eens slechte verhalen over.


Geldt de regeling wat betreft één schakeprogramma (77ECTS) waarna je alle juridische masters mag volgen, met elk HBO Recht diploma, ongeacht welk Hogeschool? Of is dit een regeling tussen UvA en HvA?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22888


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het 77 ECTS schakelprogramma geldt voor alle HBO-rechten diploma's. Voor de HvA geldt nog een speciale regeling, zie de link van Jessy. Zie ook dit bericht.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het 77 ECTS schakelprogramma geldt voor alle HBO-rechten diploma's. Voor de HvA geldt nog een speciale regeling, zie de link van Jessy. Zie ook dit bericht.


Thanks!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds