SCHADEVERGOEDING WANPRESTATIE
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: SCHADEVERGOEDING WANPRESTATIE Auteur: wazaza BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 15:50
    —
Beste Leden,

Ik heb een vraag over bovenstaand onderwerp namelijk;
ex-werkgever heeft nagelaten een WIA HIAAT verzekering af te sluiten terwijl dit overeengekomen is ,waardoor ik nu aantoonbaar schade lijdt. Nu nakoming niet meer mogelijk is wil ik een schadevergoeding eisen, Mijn vraag is nu of deze vergoeding nu belastbaar is en zo ja welke BTW tarief wordt er dan gehanteerd?


alvast bedankt voor jullie reacties

#2: Re: SCHADEVERGOEDING WANPRESTATIE Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 20:21
    —
wazaza schreef:
Beste Leden,

Ik heb een vraag over bovenstaand onderwerp namelijk;
ex-werkgever heeft nagelaten een WIA HIAAT verzekering af te sluiten terwijl dit overeengekomen is ,waardoor ik nu aantoonbaar schade lijdt. Nu nakoming niet meer mogelijk is wil ik een schadevergoeding eisen, Mijn vraag is nu of deze vergoeding nu belastbaar is en zo ja welke BTW tarief wordt er dan gehanteerd?


alvast bedankt voor jullie reacties

BTW? Niet. Of de vergoeding die u ontvangt belast is, is van heel veel omstandigheden afhankelijk, maar voor u niet van belang. Want de hoogte van uw schade wordt zodanig vastgesteld, dat met belastingheffing rekening wordt gehouden.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl