Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheek berekenen

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Onterechte pri...
Huisvredebreuk...
Naam website (...
Eigendom revin...
Bron gezocht, ...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 19 okt 2017 11:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Review: Ervaring Capita Selecta en Athena tentamencursussen
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WitteKat

Leeftijd: 22
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016 20:12    Onderwerp: Review: Ervaring Capita Selecta en Athena tentamencursussen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Smile

Ik heb inmiddels ervaring met Capita Selecta en Athena, en deel graag mijn mening.

Bij Athena heb ik twee keer een tentamencursus gedaan. Eerste keer was ik wel tevreden. Smile Kleine groep van nog geen 10 mensen, iedereen had een 7 of hoger gehaald. Wel vond ik sommige adviezen slecht. Zoals: "Je moet gewoon dit weekend in 2-3 uurtjes het hele boek gaan lezen." Van de docent hoorde ik later dat je gewoon per onderdeel moet leren en daar de bijbehorende hoofdstukken bij moet zoeken.
De tweede keer was een drama. Een vol klaslokaal met een docent... Stof werd overigens wel goed uitgelegd, maar ik vond dit het geld écht niet waard. Aan een later gekochte samenvatting, had ik veel meer.

Onlangs heb ik een Crash Course gedaan via Capita Selecta. Met andere Capita cursussen heb ik geen ervaring.
Hier ben ik minder tevreden mee geweest.
De docent had een samenvatting die werd opgelezen, en dat is op de een of andere manier lastiger te volgen dan een docent die alles in eigen woorden opleest.
Ook werden er op een gegeven moment wetsartikelen genoemd, die niet bestaan. (Iemand vroeg wat erin staat, docent zocht het op.)
Er was ook veel stof verouderd en irrelevant. De docent antwoordde dat binnen Capita Selecta het vastgesteld is op het huidige programma. Ik vind dat best verwarrend.
De behandeling met de oefenvragen was wel goed. Smile
Eigenlijk vond ik Capita Selecta te duur voor wat je ervoor krijgt.
Ik hoorde later ook dat Capita Selecta altijd met samenvattingen zou lezen die de docent opleest. Ook hoorde ik dat docenten geen antwoord weten op vragen, maar daar heb ik niks van gemerkt, integendeel zelfs, mijn docent was ik wel tevreden over. Al is het voor die docent ook vervelend dat er wat stof niet klopte.

Jullie denken nu misschien dat ik over Athena redelijk positief ben. Ik heb daar geen cursussen meer gevolgd, en hoorde later dat Athena problemen heeft als onvoorbereide docenten of dat de docent aangeeft dat hij/zij het niet weet en men elkaar uitleg moet geven. Om die reden volg ik geen cursussen daar.
Ik weet dat een iemand geld terug heeft geëist naar aanleiding van een slecht georganiseerde cursus, maar dat Athena geweigerd heeft het geld terug te storten.

Om deze reden is mijn eindconclusie dat cursussen je geld niet waard zijn, het is zeker bij Capita echt te duur voor wat je krijgt. Uiteindelijk heb ik aan alledrie de cursussen wel wat gehad, maar ik zou er niet nog een keer heen gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LisettedeGroot

Leeftijd: 30
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 23:25    Onderwerp: reactie op studiebegeleiding of wat daar voor moet doorgaan! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezer,

Ik vind het een heel goed punt dat hier wordt aangesneden. Dit zal voor zeer veel studenten relevant zijn en blijven, in verschillende universiteitssteden.

Met name sinds de opkomst van internet bestaan er een aantal prachtig ogende websites waar met schitterende verhalen studiebegeleiding voor Rechten wordt aangeboden. De veelal anonieme organisaties laten op grote schaal glossy foldermateriaal op universiteiten verspreiden. Men maakt op agressieve wijze commercieel reclame en misbruikt de studiedruk waar studenten tegenwoordig mee te maken hebben. Allerlei prijsvechters komen uit het niets op, Capita Selecta is er een van, Athena is er nog een, in Leiden is ook nog iets en ik ben vast nog niet compleet. Algeheel beeld: men wil zo groot mogelijke groepen, is niet bereikbaar voor klachten, heeft vaak niet de juiste docenten. En daar valt of staat een cursus toch echt mee!

Advies: trap er dan ook niet in! Klaag hierover, vraag (liefst collectief) geld terug en doe dus iets. Wie behoorlijke studiebegeleiding wil (daar ook normaal wordt ontvangen en behoorlijk wordt tewoordgestaan) kan het beste een echte repetitor vragen. Die zijn er gelukkig ook nog. Zoek even op internet, bijvoorbeeld in Leiden. Normale lesgelden, ervaren begeleiders en docenten, goede resultaten en studenten die wèl tevreden zijn.
WitteKat

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2017 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor de reactie. Ik vermoed dat de derde firma tentamentrainingen.nl is. Deze dook ineens begin dit collegejaar op aan de EUR maar zou al langer in meerdere steden bestaan.
Verleden week deelden twee meiden die bij deze firma werkzaamheden zijn, een voorbeeldsamenvatting uit voor EUR Public International Law. De cursus begint morgen, kost 144 euro, biedt slagingsgarantie (als je de tweede keer weer zakt krijg je zelfs geld terug) zit bijna vol en wordt verzorgd door een studente die zelf volgende week het tentamen moet maken... De samenvatting was dus gewoon verkapte reclame voor de cursus. Deze samenvatting stond ook nog eens vol met fouten (bevestigd door mijn docent die de master PIL heeft gedaan)

De Facebookpagina van deze firma bevat twee soorten reviews:
1. Merendeel dat mensen meedelen hoe leuk het is om hier te werken
2. Twee klachten over de trainingen

De docente van deze cursus die ik beschrijf, is in 2014 begonnen en heeft het tentamen dus ook nooit eerder gemaakt. Zij zou evenveel moeten weten over het vak als de deelnemers zelf.

Ik denk dat het nu al duidelijk is wat het niveau van deze cursus is.

Overigens heeft Capita Selecta de reviews van haar eigen Facebookpagina verwijderd. Ik heb ze eerder wel gezien, en ik kan vertellen dat er vooral klachten waren van opvallend veel EUR Rechten studenten (heeft waarschijnlijk te maken met het aantal herkansingsmogelijkheden en de kwaliteit van het onderwijs, de PIL cursussen van capita selecta zitten zelfs al vol) over o.a. het oplezen van samenvattingen, onvoorbereide docenten, verouderde en foutieve stof etc.
Dat je geen review meer kan achterlaten of reviews van anderen kan lezen, en de al geplaatste reviews verwijderd zijn, zegt waarschijnlijk al heel wat over Capita Selecta. Al hebben zij geen "docenten" die net als de leerlingen aankomende week hetzelfde tentamen moeten maken.

Ook kan ik over Capita vertellen, dat een belangrijk persoon dat hier werkzaam is, de enige facebookvriend was van een account dat een positieve review heeft achtergelaten over dat een cursus Europees recht heel goed was, als reactie op een andere review over dezelfde cursus. (Met als inhoud weer iets over een onvoorbereide docent en problemen met de stof)

De EUR zou zelf ook gewoon de firma's kunnen blokken als zij een aanvraag doen voor het huren van ruimtes aan de eur voor de cursussen, maar dat ze dat niet doen zal wel te maken hebben met inkomsten...
LisettedeGroot

Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017 0:38    Onderwerp: wanprestatie studiebegeleiding en zgn. repetitorcursus Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezers,

Ik kan mij geheel vinden in het opgeroepen beeld en de serieuze klachten van vele rechtenstudenten. In Leiden zijn bij Rechten ook een aantal louche firma's actief. kenmerken: prachtige websites, glossy posters en flyers, geweldige aanbiedingen........maar al snel komt de aap uit de mouw. Wie nog mocht twijfelen; voordat je iets betaalt moet je eens goed vragen (1) wie de lessen geeft (2) of deze persoon überhaupt ervaring met het vak heeft (3) naar wie het lesgeld eigenlijk toegaat en (4) hoe groot de groep deelnemers maximaal is. capita selecta is zo langzaamaan vergane glorie aan het worden. Athena lijkt nieuw maar is echt niets. En zo zijn er nog een aantal bedroevende clubjes, om moe van te worden.

Studeer zelf, vraag het je docent of neem een (echte, ervaren) repetitor in de arm. Deze zijn er gelukkig ook nog, in ieder geval in leiden hebben ze een Kring van de repetitoren en die is goed! Succes ij de studie.
WitteKat

BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2017 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaand antwoord. Zelf kan ik er nog aan toevoegen dat ik meerdere medestudenten ken die Athena geen prettige werkgever vinden en daar gillend gestopt zijn met het geven van cursussen...

Ik zou er bijna een nieuw topic voor openen, maar ineens duiken de betwijfelachtige scriptie-nakijkdiensten Scriptium en Scribbr overal op. Van mensen die er gebruik van hebben gemaakt hoor ik ook dat de prijzen veel te hoog liggen van wat je ervoor terug krijgt.
magentaplus

Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017 5:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn ervaringen met Scriptium en Scribbr zijn juist erg positief. Het zijn betrokken en professionele bedrijven. Ik heb al diverse zaken daar laten nakijken en ook begeleiding bij Scriptium gehad. Ik ben nog nooit zo goed geholpen. De begeleider van Scriptium vertelde me ook dat ze zeer veel tijd stoppen in het nakijken van scripties en heel erg op kwaliteit letten, en dat gezien de tijd die ze erin stoppen de prijs niet hoog is. Maar goed, uiteraard kunnen anderen een andere ervaring hebben en voor ons studenten zijn veel zaken duur Very Happy.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

Judex.nl | Rechtsinfo.nl | Scheidingsprofs.nl | Netjesscheiden.nl

© 2003 - 2017 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds