|
Auteur |
Bericht |
Jansen070
Leeftijd: 29 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 02 nov 2016 13:56 Onderwerp: Reparatie duurt al 4 maanden |
|
|
Geachte lezer,
Ik zit met de volgende casus.
Afgelopen zomer heb ik 2ehands een blackberry gekocht, erg fijn toestel en ik heb deze met name gekocht omdat er nog garantie op het toestel zat.
Helaas was er een defect en aangezien garantie op het product wordt gegegeven heb ik het toestel gestuurd naar het bedrijf waar de oorspronkelijke koper het toestel heeft gekocht. We noemen het bedrijf maar A.
Na veel problemen en onduidelijkheden doet A al 4 maanden over de reparatie.
Gister werd ik gebeld door A of ik akkoord wilde gaan met een ander toestel: 2e hands, zonder doos en zonder oplader....
Ik heb garantie en garantie is of reparatie of een nieuw product, dus niet 2e hands.
Uiteraard heb ik dit aanbod geweigerd en ze zeggen verder te gaan met de reparatie.
Maar helaas kan A wederom niets zeggen over hoe lang dit gaat duren....
Ik wil dit opgelost hebben, heeft iemand een suggestie over hoe ik dit juridisch kan oplossen?
Zelf zit ik te denken om ze een ingebrekenstelling aangetekend te sturen.
Ook zit ik nu al 4 maanden zonder toestel, kan ik een schadevergoeding hiervoor claimen? |
|
|
|
|
DENNIS79
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 02 nov 2016 14:44 Onderwerp: Re: Reparatie duurt al 4 maanden |
|
|
Jansen070 schreef: | Ik heb garantie en garantie is of reparatie of een nieuw product, dus niet 2e hands. |
Ik weet natuurlijk niet wat u exact is aangeboden, maar uw veronderstelling is niet per definitie juist. U heeft recht op reparatie of vervanging. Dat is iets anders dan dat u recht zou hebben op product in nieuw staat. Tenslotte was het product dat u inleverde ook niet in nieuw staat. Sterker nog, u kocht het product zelfs tweedehands.
Daarenboven is het in de elektronica branche niet ongebruikelijk dat producten gereviseerd worden. Bij telefoons wordt over het algemeen de buitenkant dan geheel vervangen, en is enkel het binnenwerk gerepareerd. Daarmee oogt het toestel als nieuw en functioneert het zoals het zou moeten. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
|
Jansen070
Leeftijd: 29 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 02 nov 2016 15:02 Onderwerp: |
|
|
Akkoord, maar ik ben van mening dat het vervangende toestel niet voldoet aan mijn eisen, ik heb het toestel geleverd met alle benodigde accesoires en het betekent dus dat ik slechter af ben.
Ik ben niet verplicht dit te accepteren, dus ik weiger het.
Het gaat er hoofdzakelijk om dat deze reparatie al 4 maanden duurt. Dat is gewoon veel te lang.
En kan ik ze aansprakelijk stellen voor de schade die ik heb gelopen gedurende deze 4 maanden?
Daarnaast weigeren ze mij een leentoestel te verschaffen. |
|
|
|
|
|