Rente over erfsom; notaris noodzakelijk?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Rente over erfsom; notaris noodzakelijk? Auteur: Nickk BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014 16:44
    —
Bij overlijden van een van mijn ouders een aantal jaren terug is over de erfenis waar de kinderen recht op hadden met mijn andere ouder afgesproken dat hier rente over betaald zou worden. Die rente wordt pas betaald bij het overlijden van mijn tweede ouder, zodat er dan minder erfbelasting betaalt hoeft te worden. We hebben dit voor onszelf op papier gezet met handtekeningen en dit rentepercentage is toen ook genoteerd bij het opgeven van de belasting op de erfenis (dit was 1 van de vragen op het formulier van de belastingdienst). Nu werd mij door iemand gezegd dat dit niet geldig zal zijn omdat het niet bij de notaris is vastgelegd. Klopt dit? Lijkt mij dat als je het op het aangifteformulier van de belastingdienst hebt aangegeven, dat dit toch voldoende is?

#2:  Auteur: Nickk BerichtGeplaatst: di 30 sep 2014 14:08
    —
Niemand?

#3:  Auteur: A.Verkerk BerichtGeplaatst: di 30 sep 2014 15:06
    —
Probeer het eens in het forum fiscaal recht, misschien dat de fiscalisten hier niet kijken en blijkbaar kan hier niemand je vraag beantwoorden.
Je zou natuurlijk ook de belastingtelefoon kunnen bellen.

#4:  Auteur: Nickk BerichtGeplaatst: di 30 sep 2014 21:34
    —
Bedankt voor de tip. Heb hem ook bij fiscaal rechts geplaatst:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/220049/



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl