Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechtsgeleerdheid: EUR of RU
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pleitnota



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 65


BerichtGeplaatst: za 13 mei 2017 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de mensen die vorig jaar bestuursrecht niet gehaald hebben doen het dit jaar niet meer in voltijd, ze doen het in deeltijd. Je ziet ook de score bij deeltijd aanzienlijk beter is. Sommigen kiezen wel voor voltijd, die zie je natuurlijk wel in de voltijd score. Tevens is er sinds dit jaar een nieuwe docent. Het tentamen was moeilijk schijnt. Ik ken paar mensen in de 3e van de EUR en die zeggen dat. PIL was idd een raar tentamen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WitteKat



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: za 13 mei 2017 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door WitteKat op wo 20 mei 2020 22:19, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pleitnota



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 65


BerichtGeplaatst: zo 14 mei 2017 2:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee snap ik. Arbeidsrecht is gewoon die stappenplannen stampen, je moet je kapot oefenen met die tentamens. Opzich is het gewoon een logisch vak en alles staat in de wet. Arbeidsrechtelijke Themata doornemen is te veel werk, gewoon vaktermen stampen en goed in de wet kijken dan haal je het. (en dus stapsgewijs didactisch uitwerken).

Opzich qua docenten zit het wel goed op de EUR. Arbeidsrecht Houweling, Bestuurs had je icoon Joke de Wit en dat is geworden geloof ik een man die vroeger ook les gaf daar ook niet slecht met veel ervaring. Verder Zwitser voor Handels. Handelsrecht is volgens mij de EUR wel uniek in; in de praktijk wel een moeilijk vak met heel veel complexiteit. Ook een goeie stad btw om dat vak te geven. Snelhaas (ook van geschetst series) voor verbintenissen is ook een goede. Die van Goederen heb ik gegoogled dat is een docent uit vlaanderen. Maar een kneiter goede, zat ook op Harvard. Staatsrecht wordt ook gegeven door een pro. Europees is allemaal wat vaag, al zie ik wel Ambterink wat echt een hele goede is. Opzich mag je blij zijn qua docenten, maar goed de EUR heeft wel een goed budget ook en ruilt uit met de oudste uni van NL namelijk Leiden. Kroeze voor ondernemings, echt niet slecht hoor!

Fiscale studie aan de EUR is ook goed met Stevens, Hemels, Wisman, de Bont, Arends, de Wilde, Makkinga. Allemaal iconen.

Maar goed de EUR heeft genoeg nadelen:

- 2 hers totaal het gehele jaar, dus 1x ziek ben je de sjaak | b1 heeft 60 ects als norm. De eur zegt dat 60% het haalt maar hier spelen ze toch met scores. Keuzegids gaf ze een "-" en het resultaat zonder instroom andere uni's ligt rond de 50% eerder.
- parkeergarage kost een vermogen
- PGL verplichtingen 9 bijeenkomsten/ 1x afwezig en anders naar studieadviseur.
- resultaat van afwezigheid en van missen practica is meteen ook geen cijfer, met een hele strenge examencommissie.
- De HC's worden niet opgenomen. Je moet vrienden worden met een deeltijder om erbij te kunnen.
- voortgangsvereiste (soort van overgang van b2 -> b3). Enige uni die dat kent volgens mij.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WitteKat



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 14 mei 2017 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door WitteKat op wo 20 mei 2020 22:21, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pleitnota



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 65


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2017 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja precies en blijven zo dus in b2 of in b3 zitten (of zowel b2 of b3). Kan niet anders anders moet je opeens super veel vakken halen in b3. Datzelfde heb je dus aan alle uni's je komt super snel dan te zitten in b3 en hebt dan super veel vakken nog.

Andere ubni's hebben het wel. UvT had het, zelfs bij fiscaal in een pilot in 2012. Was echt super handig.

Uva heeft mp3 opnames. Snap echt niet waarom niet elke uni dat gewoon standaard doet. En dan stem je gewoon de collegezaal af op het aantal mensen dat er dan komt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WitteKat



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2017 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door WitteKat op wo 20 mei 2020 22:22, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pleitnota



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 65


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2017 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja pcies. Vervelend zeg. Mocht je een onvoldoende hebben dan is er altijd nog de "laatste kans" tentamen. Dat is een verplichting geloof ik voor elke uni. Dat betekent dat als er nog 1 vak over is dat ze je bij een 4 of 5 een mondeling moeten geven. Dat is iig aan de UvT wel zo. Kijk even of je dat ook hebt mocht het tegenvallen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WitteKat



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017 21:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door WitteKat op wo 20 mei 2020 22:22, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WitteKat



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Maya076



Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2020 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pleitnota schreef:
Rotterdam is de master fiscaal recht ook vreselijk. Maar Leiden is denk ik op stipt nummer 1, ik hoor dat er ook ontiegelijk weinig gegunt wordt (net als in Leiden dus). Dus vluchten naar Rotterdam zit er ook echt niet in. Zoveel beter af zijn ze niet. Kun je beter naar Amsterdam (Vu heeft een jaar programma dat goed te doen is).



Hoi! Ik wil je graag bedanken voor deze informatie. Dit gaat over Fiscaal Recht in Leiden toch? Ik wil in september 2021 een master Privaatrecht gaan studeren en ik had over een andere master in Leiden al gehoord dat studenten er lang over doen. (Jarenlang de vakken niet halen terwijl de master 1-jarig is)

Weet jij toevallig voor welke masters in Leiden dit geldt, en of Privaatrecht een van deze masters is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Maya076



Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2020 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

advocaatjeleefjenog schreef:
Oud topic dit, maar kan vast geen kwaad voor
De master kan je alleen doen met een fiscale bachelor en wordt als zwaar ervaren. Er 3 jaar over doen is niet ongebruikelijk. Volgens docenten is het de moeilijkste master fiscaal recht. Ik ben zelf na anderhalf jaar de master aan het afronden en ik vond het erg lastig. Sommige studenten volgen vakken voor de derde keer en halen het dan nog niet. Echter, als je genoeg tijd er aan besteedt en serieus studeert moet het echt kunnen.


Dit heb ik ook over een andere rechtenmaster in Leiden gehoord... En ik heb ook gehoord dat er studenten zijn die er langer dan drie jaar over doen. Mag dat eigenlijk wel? Ik hoorde dat bij sommige universiteiten je vakken dan vervallen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds