#1: Rechtsbijstandverzekeraar minderwaardig t.o.v. advocatuur Auteur: vidi78BerichtGeplaatst: do 01 jul 2004 20:08
    —
Rechtsbijstandverzekeraar minderwaardig t.o.v. advocatuur
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Ik zou liever in de advocatuur gaan werken dan als jurist bij een rechtsbijstandverzekeraar
eens
64%
 64%  [ 11 ]
oneens
35%
 35%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 17

Binnenkort ga ik aan de slag bij een rechtsbijstandverzekeraar. Ik heb me bij mijn zoektocht naar een baan niet alleen geconcentreerd op banen bij een rechtsbijstandverzekeraar, maar ook op een banen binnen de advocatuur. Ik heb een goed idee van alle pro's en contra's van beide beroepen, maar heb toch nooit echt een uitgesproken keuze voor één van beide kunnen maken.
Aan mijn omgeving merk ik dat een baan bij een rechtsbijstandverkeraar toch als minder wordt gezien dan de advocatuur. Ik ben het hier zelf zeker niet mee eens. Maar het heeft uiteraard niet de "glamour" die, al dan niet terecht, aan de advocatuur kleeft. Hoe dan ook: ik ben erg gelukkig met mijn eerste "echte" baan en ben van mening dat werken bij een rechtsbijstandverzekeraar zeker niet minderwaardig is t.o.v. de advocatuur! Eens of oneens?

#2:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: do 01 jul 2004 22:31
    —
Ik heb geantwoord eens, voor de simpele reden dat ik gewoon liever in de advocatuur zou werken. Dat betekent echter niet dat ik een rechtsbijstandverzekeraar minderwaardig zou vinden en een baan zou afslaan. Wink Eigenlijk moet de stelling zijn "vind je een rechtsbijstandverzekeraar minderwaardig werk?" o.i.d. Very Happy

#3:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2004 0:37
    —
Ik denk niet dat er hier iemand te vinden is die dat minderwaardig werk vindt hoor! Lijkt me nogal kortzichtig iniedergeval.

#4:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2004 10:59
    —
Eva schreef:
Ik denk niet dat er hier iemand te vinden is die dat minderwaardig werk vindt hoor! Lijkt me nogal kortzichtig iniedergeval.
Minderwaardig werk t.o.v. de advocatuur natuurlijk, zoals je stelt in je openingspost. Wink

Maar goed, er zullen vast wel ergens blaaskaken rondlopen die de advocatuur het walhalla vinden en neerkijken op al het andere. Laughing

#5:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2004 15:27
    —
Ja dat snap ik wel Sovereign maar ik vind dat er geen een beroep is dat minderwaardig is aan de advocatuur dus. En er zullen inderdaad vast genoeg advocaten zijn die dat wel vinden, daarom wil ik ook absoluut geen advocaat worden! Die hele bedrijfscultuur staat me niet gewoon niet aan,

#6:  Auteur: Diana BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2004 14:09
    —
Ik zou zelf liever in de advocatuur werken dan als jurist aan het werk gaan.
Daarbij vind ik het werk van een jurist zeker niet minderwaardig, maar is het meer waar mijn eigen voorkeur ligt. Overal waar je komt, zullen er mensen zijn die een uitgesproken mening over het werk wat je doet hebben, maar jij bent degene die het werk doen moet. En als jij het leuk vindt, moet je anderen mensen maar lekker laten praten. Jij bent immers de persoon die tevreden met de baan moet zijn, toch?



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl