Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten van Stichtingsbestuur over website en forum
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dees



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 11:26    Onderwerp: Rechten van Stichtingsbestuur over website en forum Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb jarenlang op een website met forum blogs geschreven. Nu heb ik een conflict met de Stichting en heeft de Stichting mijn blog zonder overleg gesloten. De bestuursleden hebben me hierover per mail geinformeerd en tegelijkertijd een posting geplaatst met de mededeling en het waarom van het plotseling sluiten van mijn blog.

Uiteraard ben ik verbolgen over deze onbeholpen manier van communiceren, maar nu kan ik mijn eigen blogs niet eens weghalen.

Heb ik juridische gronden om het Stichting te verplichten die posting met mijn nickname (die erg dicht bij mijn naam ligt) te verwijderen? Heb ik juridische gronden om te eisen dat ik bij mijn blogs moet kunnen om ze te verwijderen? Kan ik eisen dat mijn complete profiel verwijderd wordt?

Graag hulp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft u een overeenkomst met de Stichting? Zijn er algemene voorwaarden van toepassing? Zo ja, dan is vooral belangrijk wat daar in staat.

Arnoud Engelfriet schrijft veel over ICT-zaken. Hier een paar relevante posts die ik kon vinden, er zijn er vast meer.

http://blog.iusmentis.com/2012/02/10/wat-moet-een-forumbeheerder-weggooien-als-je-dat-vraagt/
http://blog.iusmentis.com/2011/03/30/wie-is-eigenaar-van-user-generated-content/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dees



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb geen overeenkomst (voor zover ik weet).
Dit zijn de forumregels: http://tinyurl.com/blv2xoy

Even concreet: ik kan vgl mij eisen dat
- mijn blog verwijderd wordt,
- dat mijn profiel geanonimiseerd wordt (als mijn bijdragen niet verwijderd kunnen worden omdat dat de discussies zou schaden)
- mijn persoonsgegevens verwijderd worden

Wie kan me helpen? Hoe pak ik dit aan?


Laatst aangepast door Dees op ma 23 apr 2012 18:22, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de Privacy Statement:
Quote:
8. Welke rechten hebt u?
U hebt het recht Stichting Amazones te vragen welke persoonsgegevens zij van u verwerkt. U kunt dit doen door een e-mail te sturen aan info@de-amazones.nl Stichting Amazones zal op dit verzoek schriftelijk (waaronder begrepen elektronisch) in ieder geval binnen vier weken reageren. Vervolgens kunt u Stichting Amazones verzoeken deze gegevens aan te vullen, te verbeteren of te verwijderen, waarbij u in uw verzoek dient aan te geven welke wijzigingen u wenst. Ook op dit verzoek zal Stichting Amazones in ieder geval binnen vier weken reageren.

Volgens mij kunt u inderdaad eisen wat u heeft aangegeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dees



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank jullie wel. Inmiddels is mijn profiel geanonimiseerd, maar mijn blogs (die ook elders gepubliceerd zijn) zijn nu gekoppeld aan anoniem123. Ook mijn naam Dees wordt nog in allerlei topics genoemd. Aangezien die nickname erg dicht tegen mijn roepnaam aan ligt, wil ik dat ook die verwijderd wordt (zeker ook omdat ik vaker spokeswoman ben geweest in het kader van die ziekte (die ik nu even niet noem om te voorkomen dat deze vraag ook oppopt bij Google).

Heb ik het recht te eisen dat ze mijn blogs verwijderen en heb ik het recht te eisen dat ze mijn naam niet meer noemen en zo mogelijk overal vervangen door XXXX?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dees



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt met een beroep op de Wet bescherming persoonsgegeven eisen dat al uw berichten worden geanonimiseerd voor zover ze deel uitmaken van een discussie. De reden dat uw berichten niet uit de discussie hoeven te worden verwijderd is dat het verhaal dan onbegrijpelijk wordt. Als uw profiel nu 'anoniem123' is, dan zouden verwijzingen naar 'Dees' in de discussie ook onbegrijpelijk zijn. U zou daarom de Stichting ook kunnen vragen om verwijzingen naar uw nieuwe profielnaam te corrigeren.

Als ik het goed begrijp heeft u ook auteursrecht op uw blogposts. U kunt de licentie voor publicatie daarvan intrekken. De Stichting zou dan verplicht zijn de posts te verwijderen. Als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt over de licentie op uw posts, dan is het maar de vraag hoe deze precies zal worden uitgelegd. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat u een licentie heeft op uw posts, of u die kunt intrekken en of bij intrekking de Stichting verplicht is over te gaan tot verwijdering.

De Richtsnoeren voor publicatie van persoonsgegevens op het internet vindt u overigens hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dees



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mag ik je zoenen? Of moet dat juridisch onderbouwd zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds