Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 4:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten eigendom en gebruik domeinnaam
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edwinlwd



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2014 22:35    Onderwerp: Rechten eigendom en gebruik domeinnaam Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vraag / probleem gaat om een domeinnaam die op mijn persoonlijke naam staat en niet op naam van een bedrijf. Ik wil graag weten wat mijn juridische positie is.

De domeinnaam is in 2005 door mij geregistreerd als prive persoon. Een paar jaar later heb ik me ingeschreven bij de KVK als eenmanszaak met de handelsnaam gelijk aan de domeinnaam. Dit omdat ik bedrijfsmatige activiteiten ging uitvoeren via de domeinnaam. Na circa een jaar heb ik me uitgeschreven en heeft een kennis van mij zich met dezelfde handelsnaam opnieuw ingeschreven en heeft de activiteiten overgenomen. Op de domeinnaam werden en worden nieuwsberichten geplaatst.

Uiteindelijk hebben we samen een vereniging opgericht via de notaris met mij als voorzitter. De kvk eenmanszaak van mijn kennis werd uitgeschreven en er kwam een nieuw kvk nummer voor de vereniging. Echter zit ik nu niet meer in het bestuur en dreigt het huidige bestuur met een rechtszaak als ik de domeinnaam niet overzet op hun als bedrijf/vereniging. De domeinnaam wordt overigens gewoon nog door hun gebruikt met mijn mondelinge toestemming. De vereniging beweert dat ik geen enkel recht meer heb op de domeinnaam.

De domeinnaam is altijd op mijn naam blijven staan en nooit overgezet op een bedrijfsnaam. Er zijn nooit schriftelijke afspraken gemaakt over de domeinnaam tussen mij en de vereniging, ook niet toen ik uit het bestuur stapte. Er is alleen een mondelinge afspraak dat de vereniging de kosten die ik maak voor de domeinregistratie en hosting terug betaald.

Omdat ik punt 1 de domeinnaam in eigendom wil houden en punt 2 in de toekomst de domeinnaam bij de vereniging weg wil halen wil ik graag weten hoe ik juridisch sta.

Hopelijk kan ik op dit forum al wat duidelijkheid krijgen, daarnaast ben ik bereid om tegen een klein bedrag een jurist/advocaat ofzo in te schakelen, graag ook hier advies over want via een rechtsbijstandverzekering zal het denk ik niet mogelijk zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De activiteiten die onder de handelsnaam (die tevens domeinnaam is) worden ontplooid, zijn uiteindelijk ingebracht in de vereniging. Daarmee is de vereniging de enige die recht heeft op het gebruik van de naam. En tot dat recht behoort uiteindelijk ook het recht het 'eigendom' van die naam op te eisen, tenzij je aan kunt tonen dat die naam zozeer met jouw persoon verbonden is, dat jij een persoonlijk belang hebt dat sterker is dan het belang van de vereniging.

Betreft het overigens een .nl naam?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds