Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 9:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud)
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 13 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cobus19



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Ramonkey: gefeliciteerd!

Ook ik heb volgende week mijn eindgesprek. Ben vooral erg nieuwsgierig naar de casus. Ik weet nog niet helemaal hoe ik me daar het best op kan voorbereiden. Ramonkey, LindavdS, AnneAR, anyone: tips?

Om nog even de door mijzelf gestelde vraag te beantwoorden: ik heb op verzoek een Engelstalig referentieformulier ontvangen, geen probleem dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doe je nog mee voor april?Smile

Nou die casus...ik moet zeggen dat ze er bij mij 3 seconden naar gekeken hebben en toen geloofden ze het wel. Ze vroegen wel waarom ik voor deze casus had gekozen. Je kunt kiezen uit 3 casusjes...heel uitgebreid waren ze bij mij niet...en ze gingen ook niet heel erg de diepte in. Ik heb ter voorbereiding wat NJB's gelezen, met wat mensen gepraat die in diverse rechtsgebieden actief zijn om te vragen of zij nog bijzondere ontwikkelingen hebben gezien op hun rechtsgebied en verder veel nieuws gevolgd.

Verder zul je ongetwijfeld gevraagd worden naar jouw motivatie, zitten of staan en het assessmentrapport

succes! en als je nog meer wilt weten...roep maar
_________________
Be the change you want to see in the world


Laatst aangepast door Ramonkey op za 13 dec 2008 20:41, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Cobus19



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik solliciteer nog net voor de ronde van april..

Uit wat voor casus mocht je kiezen? Straf, civiel en bestuurs of iets dergelijks?

Ik begreep dat je de casus ook schriftelijk moet uitwerken. Wordt in het gesprek daarbij aangeknoopt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 20:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had 1 straf, 1 civiel en 1 algemene casus. Je begint inderdaad met het schriftelijk uitwerken van die casus. Je krijgt daar 30 min. voor. Die neemt de betreffende subcommissie wel door, maar goed bij mij gingen ze eigenlijk niet echt op de casus in. Weet niet hoe dat bij de anderen ging.

Op welke dag heb je het gesprek?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Maria van Andel



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik doe ook nog mee voor de opleiding in april. Aanstaande donderdag is de beslissende dag! Als het goed begrijp is het voldoende als je het nieuws hebt bijgehouden en verder je assessmentrapport goed doorleest? Ik ben benieuwd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Silke



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Al een tijdje lees ik met veel belangstelling dit forum.
Gefeliciteerd degene die al zijn toegelaten! Cool

Ik vroeg me een paar dingen af:
- Moet je veel studeren voor de eerste analytische testen? Of zou ik dit bijv. nog naast de studie kunnen doen?
- Wat vonden jullie het moeilijkste gedurende de selectieprocedure?
- Gaat het vooral om juridische kennis of juist meer om sociale vaardigheden?
- Waarom denk je dat jij bent toegelaten voor de Raio? Wat denk je dat het belangrijkste wordt gevonden gedurende de selectie?
- Op welk rechtsgebied zijn jullie afgestudeerd? Ik heb begrepen dat dit in principe geen rol speelt, maar dat ze wel aanraden om privaatrechtelijke blokken te volgen aan gezien deze het moeilijkste zijn gedurende de Raio?
- Hoe oud zijn jullie en denken jullie dat leeftijd een grote rol speelt?
- Degene die al aan de Raio zijn begonnen, hoe gaat het?

Groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag nieuwe vragen die een afzondelijk onderwerp aansnijden in een nieuw onderwerp. Thanks.
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Christian W.



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 17:17    Onderwerp: lichting april 2009 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ramonkey schreef:
Ik reageer maar even in dit topic....

Ik ben vroeger actief geweest op deze site en ik heb gedurende mijn sollicitatie voor de Raio weer geregeld op de site gekeken. Ik vond de verhalen en tips goed bruikbaar dus laat ik hierbij mijn dankbaarheid uiten [/insert dankbaarheid] aan allen die mij in dit topic voor zijn gegaan en die hun ervaringen met de rest hebben gedeeld. Verder vroeg ik mij af er of er hier misschien nog meer stille getuigen aanwezig zijn die, net als ik*, zijn aangenomen voor de lichting Raio's van april 2009?




*(vanmiddag om 14.00 mijn casus+eindgesprekken gehad en om 17.45 werd ik gebeld met de boodschap dat ik positief was bevonden door de selectiecommissie en dus april 2009 als Raio aan de slag ga)


Ramonkey: gefeliciteerd met je selectie!
Ik ben eind augustus geselecteerd voor april 2009. Ik heb met dit forum exact hetzelfde gedaan als jij tijdens mijn sollicitatie procedure Smile. Ik kijk alvast uit naar april, maar het is nog even wachten...

@ Maria van Andel: succes donderdag!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Christian W.



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 17:23    Onderwerp: eindgesprek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cobus19 schreef:
@Ramonkey: gefeliciteerd!

Ook ik heb volgende week mijn eindgesprek. Ben vooral erg nieuwsgierig naar de casus. Ik weet nog niet helemaal hoe ik me daar het best op kan voorbereiden. Ramonkey, LindavdS, AnneAR, anyone: tips?

Om nog even de door mijzelf gestelde vraag te beantwoorden: ik heb op verzoek een Engelstalig referentieformulier ontvangen, geen probleem dus.


Cobus19: ook jij succes (als ik nog op tijd ben)
Op de casus kun je je niet voorbereiden, daarvoor kunnen de vraagstellingen veel te divers zijn. Er is wel altijd de keus uit 3 rechtsgebieden, en voor elk rechtsgebied zijn de vragen zo algemeen dat je overal wel iets op kunt vinden geloof ik.
Bij mij is er wel een tijdje op ingegaan, maar dat kan ook zijn geweest omdat er meteen werd ingehaakt op mijn maatschappelijke belangstelling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey Christian!

Leuk om weer een toekomstig collega te "ontmoeten". Het is inderdaad nog even wachten tot april. Ik heb dinsdag het arbeidsvoorwaardengesprek. Met name van belang is per wanneer ik mijn huidige baan kan/moet opzeggen. Weet jij al welke datum de boel van start gaat?

groet,

Ramon
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoe zijn de gesprekken gegaan cobus en maria?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Cobus19



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had afgelopen vrijdag mijn eindgesprek. Het was vrij pittig maar is goed verlopen: ik mag in april aan de slag! Very Happy

@ Christian & Ramonkey: leuk om jullie dan te zien! Weten jullie al waar je bent geplaatst?

@ Maria: Hoe is het bij jou gegaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Liselot



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuk, steeds meer collega's voor de ronde van april! Ramon, hoe is het gesprek gegaan de 23e? Meer duidelijk over wanneer baan opzeggen en waar je geplaatst zal gaan worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Start is op 1 april...dat is een woensdag. De week erop hebben wij dan de introductieweek in het schilderachtige Zutphen Wink
Verder gewoon leuk gesprek. Weinig nieuws als je al werkende bent. Ze nemen het salaris dat je nu verdient gewoon over. Standplaats horen we de laatste dag van januari Smile

groet en een fijn 2009
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Christian W.



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 14:06    Onderwerp: woon- en standplaatsen Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Cobus19, Liselot en Ramonkey:
allereerst maar de allerbeste wensen voor 2009 Smile!! Dat de eerste stage maar met een C'tje of beter wordt afgesloten zeg maar.

Het begint langzaamaan wel spannend te worden wie waar naartoe gaat. Maar ik zie dat Ramonkey ook te horen heeft gekregen dat we voor eind januari niets hoeven te verwachten Confused. Jammer, want verhuizen in twee maanden is m.i. best aan de korte kant.
Ik heb gezien dat jullie allemaal in (de omgeving van) Amsterdam wonen, betekent dat dat jullie ook het liefst daar geplaatst worden? Of gaat de voorkeur toch uit naar een kleinere rechtbank?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 13 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds