Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 5:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud)
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 14 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 15:23    Onderwerp: RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal!

Afgelopen woensdag heb ik de eerste test voor de RAIO-opleiding gedaan en ik heb hem gehaald! Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die ook 16 april zijn geweest en door zijn?

Verder wil ik voor aankomende sollicitanten nog een keer (staat elders op dit forum ook) vertellen wat de test inhoudt.

Er zijn 4 onderdelen:

1. Verbale analogiën (bij Bloemers dubbele analogiën), zowel qua betekenis als qua letters (zoals ... staat tot dood als Anna staat tot... en dan is het Onno en Daad (zie plaats klinkers/medeklinkers)). Het zijn 40 opgaven in 25 minuten (meeste mensen krijgen er volgens mij rond de 30 af)

2. De statische afbeeldingentest uit Bloemers, gaat op dezelfde manier als in het boekje. 40 opgaven in 20 minuten (ik had er 34 af, iemand die ik sprak 30)

3. Syllogismen, 20 opgaven in 8 min. (14 af gekregen). Zie Bloemers/opgaven via www.intermediair.nl.

4. Grammaticatest. 60 zinnen in 25 minuten waarbij je van onderdeel A t/m D moet aangeven waar de fout zit en optie E is dan 'geen fout'.
Tijd genoeg voor deze test, ik heb alles twee keer kunnen lezen. Fouten betreffen met name voorzetsels bij werkwoorden (zoals 'denken aan') en werkwoordsvormen/zinvolgorde.

Heel veel succes voor de mensen die nog moeten en ik hoop iemand te spreken die ook door is. Ik heb mijn psychologisch gesprek op 13 mei.

Groetjes!
Linda[/b]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank! Da's nuttige info. En succes gewenst bij de volgende stap.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
anne.roodenburg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bericht verwijderd

Laatst aangepast door anne.roodenburg op za 22 okt 2022 14:53, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Anne,

Leuk dat je ook door bent! Misschien dat ik je 13 mei wel zie (ik moet om 14.25uur). Ik heb gelezen dat het er inderdaad om gaat dat je, je sterke en zwakke kanten kunt vertellen en voorbeelden kunt geven m.b.t. bepaalde situaties en hoe je daarmee om bent gegaan.. ik vind het ook erg lastig en weet ook niet hoe ik me voor moet bereiden.
Ik vond de dubbele analogiën test ook het lastigst maar die norm had ik ruimschoots gehaald dus dat viel me mee! De rest vond ik wel meevallen, al vond ik de syllogismen niet echt lijken op de oefenopgaven uit Bloemers en dus ook best lastig.

groetjes, linda
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kimvl83



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2008 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Ik kan jullie wel wat vertellen over het voorgesprek. Het is een pittig gesprek en ze testen je al aardig. Helaas ben ik zelf afgewezen. Hoofdreden: ze dachten dat ik nog te jong was (ben net 25 geworden). Ik heb ruim 2,5 jaar juridische werkervaring, stage gelopen bij een advocatenkantoor, extra vakken gevolgd, maar dat was niet genoeg. Ze vroegen meer en ze doelden daarmee met name op maatschappelijke betrokkenheid. Ze gaan met name dingen vragen nav je sollicitatieformulier, dus over je werk, over situaties die zich kunnen voordoen, over je nevenactiviteiten etc. Ook merkte ik uit het gesprek dat je belangrijk is dat je weet wat de opleiding inhoud en wat je te wachten staat.
Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik wens jullie veel succes!

Groeten, Kim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sannekoumans



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!

Ik heb ook op 16 april de analytische test gehad en ik heb de 13e voorgesprek om 13.15 uur.

Qua voorbereiding ga ik ervoor zorgen dat ik alles uit mijn brief en CV kan onderbouwen. Daarnaast heb ik onlangs op internet een aantal persoonlijkheidstests gedaan en het is ook handig om voorbeelden of eigenschappen uit die uitslag te halen (mits je je erin kunt vinden natuurlijk!). Verder heb ik boekjes van de RAIO die ik nog even ga doornemen zodat ik helemaal 100% alles van de opleiding weet.

Ik vind maatschappelijke betrokkenheid trouwens echt een naar begrip, ik weet niet wat ik ermee aan moet!

Succes iedereen morgen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 8:48    Onderwerp: Gehaald! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal!

Hoe zijn jullie gesprekken gegaan?
Ik heb het gehaald en ben door naar de assesment in Eindhoven op 21 mei! Ik ben echt super blij want ik had het totaal niet verwacht. Ik ben namelijk pas 21 en ik had al van zoveel mensen gehoord dat je makkelijk afgewezen wordt als je te jong bent (volgens mij bedoelen ze dan met name hoe je overkomt en wat je meegemaakt hebt en niet zozeer je daadwerkelijke leeftijd.. al begonnen ze bij mij het gesprek met de vraag waarom ik het nu al, zo jong, probeerde). Maar bij mij was dat gelukkig niet het geval en nu ben ik door! Smile
Nu wordt het goed voorbereiden voor de assesment, ben wel heel benieuwd hoe zo'n dag zal gaan.

Groetjes,
Linda
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sannekoumans



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd!!

Ik ben helaas niet door. Dat 'jong' zijn of ook wel 'rijpen' heeft inderdaad niks met je leeftijd an sich te maken. Ik had verder allemaal lof, maar moest nog rijpen in de zin dat de dingen die ik op juridisch vlak heb gedaan voornamelijk theoretisch en papierwerk zijn. Ik heb wel stage gelopen en ben vaak bij zittingen geweest, maar dat was niet voldoende. Het moest grootser.

Succes met de assessment!
Op rechtspraak.nl staat echt veel informatie hierover trouwens, misschien heb je er wat aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 9:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer zeg. Weet je al wat je nu dan graag zou willen doen?

Ik heb al veel gelezen over de assesment via rechtspraak.nl en ook via dit forum dus ik kan me best goed voorbereiden maar dan is het toch nog afwachten of ik de geschikte persoonlijkheid heb en de goede reacties geef.. Ben benieuwd!

Groetjes,
Linda
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sannekoumans



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik heb wel een idee wat ik dan zou willen doen.
Ik was me al aan het orienteren binnen de strafrechtadvocatuur, dus dat is plan B zeg maar, wat ik nu verder ga uitwerken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuk, heel veel succes daarmee dan!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne.roodenburg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bericht verwijderd.

Laatst aangepast door anne.roodenburg op za 22 okt 2022 14:56, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn vrouwen in het algemeen niet wat te emotioneel voor dit vak?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
anne.roodenburg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bericht verwijderd.

Laatst aangepast door anne.roodenburg op za 22 okt 2022 14:59, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 22:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anne.roodenburg schreef:
hey Abraxes,

Ik ben wel benieuwd hoe je dat precies bedoelt. Denk je dat vrouwen te snel medelijden zullen krijgen met bepaalde betrokkenen en daardoor niet objectief kunnen beslissen? In dat geval zou ik willen opmerken dat er natuurlijk een zekere dosis afstandelijkheid nodig is om een goede rechter te zijn, maar dat inlevingsvermogen minstens zo belangrijk is om zaken goed in te kunnen schatten.
Of bedoelde je iets heel anders?


Ik weet het niet anne.roodenburg. Wat ik doe is niet meer dan een vraag stellen daarbij hopende op een interessant antwoord. Het door jou gegeven antwoord is wel interessant. Maar of vrouwen te snel medelijden zullen krijgen met bepaalde betrokkenen; geen idee. Wat mij wel opvalt is dat moeders veel vaker dan vaders onderzoek plegen naar of het gaspitje uit is. Mocht dat statistisch gezien standhouden dan nog, zou het voor wat betreft het onderhavige kunnen gaan om (geconverteerde), passende zorgvuldigheid.

Heb jij trouwens wel eens over dit soort zaken nagedacht?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 14 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds