Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 5:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen vriend door aantal zaken bij elkaar. (hoe verder?)
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
brandy



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 07 sep 2004 12:27    Onderwerp: Problemen vriend door aantal zaken bij elkaar. (hoe verder?) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik zit met een heel groot probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen Crying or Very sad . Het zit namelijk zo. Mijn vriend zit sinds gisteren vast. Hij moet 5 maanden zitten. Het gaat om een aantal zaken bij elkaar. Zoals verkeersovertredingen en een vechtpartij. We hebben nu sinds 2 jaar een relatie en hij had er voor onze relatie alternatieve straf voor gekregen, maar die heeft hij niet uitgevoerd. Nu moet hij dus alsnog 5 maanden zitten. Maar hij heeft in die 2 jaar dat we samen zijn net zijn leven een beetje op orde en dan krijg je dit. We wonen sinds 1 augustus 2004 samen. En hij heeft psychiatrische hulp en hij slikt medicijnen, omdat hij vroeger heel veel heeft mee gemaakt. Hij is er dus hard voor aan het knokken om een normaal leven te krijgen. We zijn heel gelukkig samen en het ging een stuk beter met hem. Maar nu moet hij dan gaan zitten en dat zal hem geen goed doen. Hij zal weer helemaal terugvallen in zijn depressie. Maar nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.
Ten eerste heeft hij nog geen advocaat, kan ik een pro-deo advocaat voor hem regelen, voordat hij er een toegewezen krijgt ?
En hoe komt hij voor strafvermindering in aanmerking. Bij welke instanties moet ik dan zijn ?
Er bestaat toch ook electronisch toezicht, dat hij gewoon thuis kan zijn. Maar hoe regel ik dat, en komt hij hier zowiezo voor in aanmerking. We (ik en mijn zoontje) kunnen niet zonder hem. Daar gaan we aan onderdoor.
Het is niet eerlijk ! Er is een groot cellentekort en dan houden ze iemand vast die zulke kleine overtredingen begaan heeft.
Ik hoop dat iemand me kan helpen en me kan vertellen welke stappen ik het beste kan ondernemen. Ik wil iets doen voor hem !
Alvast bedankt voor de eventuele reacties !
Groetjes Brandy

Moderatie: onderwerp verplaatst naar 'rechtshulp' en wijziging naam.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 11 sep 2004 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rechter heeft destijds de overweging gemaakt om je vriend geen celstraf op te leggen, maar een alternatieve straf..onder voorwaarde dat die dan ook daadwerkelijk zou worden uitgevoerd. De strafzaak was daarmee afgedaan. Dat hij nu moet zitten is het rechtstreekse gevolg van het niet nakomen van die alternatieve straf, er zal dus geen nieuwe rechtszaak komen, mocht je daarvoor een advocaat willen regelen...dat is dus niet nodig...het gaat allemaal nog om de zaak van toen.

Over de "eerlijkheid" hoef je eigenlijk niet te beginnen want het is zijn eigen schuld dat hij nu "moet zitten". Het komt nu gewoon vervelend uit. De rechter heeft toentertijd je vriend willen ontzien van een gevangenisstraf en is coulant geweest door hem een alternatieve straf op te leggen, kom je die niet na...dan moet je alsnog een celstraf uitzitten.

wat betreft het elektronisch toezicht: neem contact op met
de stichting reclassering Nederland tel. 030-232 49 49. De overeenkomst om over te gaan naar ET verloopt via de reclassering dus zij zullen je verder kunnen helpen. Er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden, maar die zullen zij je beter kunnen uitleggen dan wij.

sterkte en suc6
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds