Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem, geen getuigen na rake klappen
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henk de Vries



Leeftijd: 29
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014 9:07    Onderwerp: Probleem, geen getuigen na rake klappen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Ik heb een probleem. Ik zal de casus even uitschrijven:

Ik reed op een bepaald moment over de X straat in X-stad op een scooter. Een persoon kwam tussen een rij auto's vandaan lopen en gaf mij geen voorrang. Hij stak de weg over, toen ik hem met 10 km/u passeerde. Ik voelde en hoorde een doffe klap. Toen ik omkeek wenkte hij mij om terug te komen, en dat deed ik. Ik gebaarde dat hij rustig aan moest doen maar ik had geen kans om ook maar 1 woord te zeggen. Hij kwam op mij afgerend en gaf direct enkele klappen op mijn helm en lichaam. Mijn scooter viel om en ik ben van hem weg gerend. Ik belde direct 112 en hij ging zijn woning naar binnen, om vervolgens nog 2 keer naar buiten te komen om het volgende uit te spreken: ,,Kom dan. Kom nu dan'' Toen de politie arriveerde hebben zij bij huizen aangebeld met de vraag of iemand het voorval gezien had. Helaas niet, er had alleen iemand geschreeuw gehoord en mij zien rennen, maar geen klappen. Ook heb ik geen letsel, door mijn helm.Mijn scooter is wel beschadigd doordat het omviel doordat ik er vanaf geslagen werd.

De politie zegt dat het een erg moeilijke zaak is. Hij heeft toegegeven dat hij mij geslagen heeft maar zegt dat ik hem aangereden had. (Ik weet haast zeker dat dat een trap was, maar dat is zijn verhaal tegen het mijne) Ik heb ook geen schade door de trap.

Omdat ik geen letsel heb zou ik het volgens de politie niet op mishandeling kunnen gooien, en omdat ik geen schade heb door de trap niet op vernieling.

Hebben jullie nog adviezen cq tips wat ik op dit moment het best kan doen?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
SpIn



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Henk,

De reactie van de politie lijkt mij wat kort door de bocht. Om strafrechtelijk tot een veroordeling te kunnen komen, moet men - kort gezegd - twee bewijsmiddelen hebben waaruit volgt dat het strafbare feit is gepleegd.

Begrijp ik goed dat de betreffende persoon tegenover een agent heeft erkend jou te hebben geslagen? In dat geval is er sprake van een bekennende verdachte en jouw verklaring (aangifte).

Los van de juridische casus vind ik het erg kwalijk dat de agenten op deze wijze met jouw zaak zijn omgegaan. Ik kan mijzelf goed voorstellen dat de agenten jou in dat geval hadden gesteun door bijvoorbeeld jouw scooter te fotograferen en door te verwijzen naar een arts om een medisch rapport op te laten maken. Dat er aan de buitenkant geen schade was, wil niet zeggen dat er in het weefsel geen kneuzing zichtbaar is bijvoorbeeld.

Justitie staat af en toe met minder sterke dossiers op zitting. Het lijkt mij - voor jouw verwerking als je daar behoefte aan hebt - in ieder geval goed dat je een klacht indient bij de politie om dienaangaande in gesprek te komen met hen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom eerst een klacht indienen, TS kan ook gewoon een gesprek aanvragen.

Daarnaast blijft het een moeilijke zaak, het is het ene woord tegen het andere, zonder getuigen.
Het enige wat bewezen kan worden is dat er geslagen is.
Dit leverde echter geen letsel op, dus geen mishandeling.

Om de vernieling door de klap bewezen te krijgen is ook een moeilijk verhaal..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Henk de Vries



Leeftijd: 29
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf foto's gemaakt van hoe de scooter erbij lag. Hij heeft inderdaad toegegeven mij te hebben geslagen, maar dat hieraan een 'aanrijding' vooraf ging. De politie vertelde dat dat vaak wordt afgestreept tegen elkaar, wat is grote onzin vind. Ik heb vanavond een gesprek bij het bureau voor mijn aangifte, dus ik ben benieuwd.

SpIn schreef:
Beste Henk,

De reactie van de politie lijkt mij wat kort door de bocht. Om strafrechtelijk tot een veroordeling te kunnen komen, moet men - kort gezegd - twee bewijsmiddelen hebben waaruit volgt dat het strafbare feit is gepleegd.

Begrijp ik goed dat de betreffende persoon tegenover een agent heeft erkend jou te hebben geslagen? In dat geval is er sprake van een bekennende verdachte en jouw verklaring (aangifte).

Los van de juridische casus vind ik het erg kwalijk dat de agenten op deze wijze met jouw zaak zijn omgegaan. Ik kan mijzelf goed voorstellen dat de agenten jou in dat geval hadden gesteun door bijvoorbeeld jouw scooter te fotograferen en door te verwijzen naar een arts om een medisch rapport op te laten maken. Dat er aan de buitenkant geen schade was, wil niet zeggen dat er in het weefsel geen kneuzing zichtbaar is bijvoorbeeld.

Justitie staat af en toe met minder sterke dossiers op zitting. Het lijkt mij - voor jouw verwerking als je daar behoefte aan hebt - in ieder geval goed dat je een klacht indient bij de politie om dienaangaande in gesprek te komen met hen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
SpIn



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 23:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hilde12, bij mij in het district is de ervaring dat je 'zonder klacht' een HBO-rechtenstudent die als BOA daar zit tegenover je krijgt en vervolgens braaf jouw verhaal opschrijft. Bij het doen van een klacht lijkt men toch meer genegen om iets te gaan doen.

Het blijft een lastige casus, maar als alleen simpele cases tot iets zouden leiden, dan was het snel gedaan Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds