Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 21:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Perceel met twee bestemmingen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wilma1988



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015 2:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verkoopprijs was natuurlijk ver onder de miljoen, (180.000) maar we zitten ook in een gebied waar de huizenprijzen lager zijn dan dan het gemiddelde van Nederland.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wilma1988



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015 2:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staan hier in de buurt wel meer huizen met meer dan 2.000 m2 grond voor onder de 180.000 te koop.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015 9:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wilma1988 schreef:
Er staan hier in de buurt wel meer huizen met meer dan 2.000 m2 grond voor onder de 180.000 te koop.


Dan moet je via www.ruimtelijkeplannen.nl maar eens op die adressen kijken, want dan is daar ook vast sprake van agrarische bestemming!

Het klopt dat huizenprijzen en dus ook grondprijzen nogal kunnen fluctueren in Nederland. Gemiddeld is het net onder € 400 per m2. Op sommige plekken betaal je daar de helft of nog minder voor. Veel goedkoper dan €100 per m2 voor bestemming wonen is eigenlijk onmogelijk.

4.000 x € 100 is nog altijd € 400.000, -. En nogmaals: dat is enkel de waarde van de grond! Zonder bebouwing!

Als je bebouwde grond koopt voor € 180.000 met een oppervlakte van 4.000m2 dan moet je echt verder op onderzoek uit gaan, om te kijken waarom die grond zo goedkoop kan zijn.

Ik kan me dus best voorstellen dat je je in eerste instantie op het verkeerde been laat zetten door het gebruik van het woord tuin, maar zo'n woord is natuurlijk een erg rekbaar begrip! (Er zijn tuinen in de stad die er soms ook als een onbewerkte akker bij liggen...) Ik vind gezien de omstandigheid dat je "slechts" €180.000 hebt betaald, dat je aan de voorkant meer onderzoek had moeten doen naar de mogelijkheden van de grond. Maar goed dat is natuurlijk slechts mijn mening...

Bedenk je bovendien goed wat je zou willen vorderen van de makelaar! Wat zou in dit geval je schade zijn? Volgens mij heb je namelijk niet te veel betaald voor wat je gekregen hebt, en (zeker als je verbouwd hebt aan de woning) lijkt me ontbinding van de overeenkomst ook geen optie.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martha



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 412


BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:

Als je bebouwde grond koopt voor € 180.000 met een oppervlakte van 4.000m2 dan moet je echt verder op onderzoek uit gaan, om te kijken waarom die grond zo goedkoop kan zijn.


Dus als een overeenkomst buitengewoon voordelig is, dan "...moet je op onderzoek uit gaan..." om te kijken waarom die overeenkomst zo voordelig is?

Dat dacht ik ook.

Tot dat ik dan met het inmiddels beruchte alles en iedereen is een "willekeurige derde" arrest geconfronteerd werd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds