Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overtreding artikel 34 van de WAM. Graag advies.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Adibo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 19:42    Onderwerp: Overtreding artikel 34 van de WAM. Graag advies. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik heb een brief gekregen van RDW als ik niet kan veklaren dat mijn morot op 08-09 verzekerd was een boete van 400 euro krijg.

En nu mijn verhaal.

Ik ben nog aan het lessen en had een motor gezien. Wilde deze niet laten gaan en gelijk gekocht. Deze heb ik in de achtertuin gezet en verder aan gesleuteld.
Op de motor is dus niet gereden. Overigens heb ik al 15 jaar een autorijbewijs.

Ik ben net terug van de vakantie en zag een waarschuwingsbrief van RDW. Deze heb ik dus gelijk opgepakt en mijn motor per 09-09 laten verzekeren echter vandaag dus 10e kreeg ik een nieuwe brief met de opgelegde boete.

Het scheelt dus 1 dag! Kan ik hier iets mee? Ik kan bewijzen dat ik op vakantie geweest ben en de 1e brief pas afgelopen weekend gezien heb.

Ik kan ook bewijzen dat de nokkenafhouder van de motor gescheurd was en ik deze pas gisteren vervangen heb. Dus op de motor is zeker niet gereden en deze stond ten alle tijden in mijn achtertuin.

Ik heb ook de verzekeringsmaatschappij gevraagd of zij de ingangsdatum kunnen wijzigen naar 08-09.

Dank voor de hulp!

mvg, Adnan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 21:46    Onderwerp: Re: Overtreding artikel 34 van de WAM. Graag advies. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Adibo schreef:
Dus op de motor is zeker niet gereden en deze stond ten alle tijden in mijn achtertuin.

Dat doet er niet toe. Heb je een kentekenbewijs, dan moet je verzekerd zijn.

Het verbaast mij een beetje dat de RDW je blijkbaar nog een kans gaf om alsnog een verzekering af te sluiten. Ik neem tenminste aan dat je die brief vóór 8 september hebt ontvangen en dat je de motor met kenteken ook al vóór 8 september hebt gekocht. Heb je de brief wel helemaal goed gelezen? Misschien gaf de RDW je tot 8 september om te bewijzen dat je in (bijvoorbeeld) augustus verzekerd was?

Hoe dan ook, aan de vordering heb je niet voldaan. Dus nu krijg je de bijbehorende boete.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Adibo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je antwoord.

Motor is op 25-07 gekocht. 2 weken later ben ik dus op vakantie gegaan.

1e brief heb ik op 25-08 gekregen, ik was dus op vakantie..In de brief staat dat er op 25-08 motor nog onverzekerd was en deze snel verzekerd moest worden. Na lezen van de brief heb ik dat ook gedaan, maar ben dus 1 dag te laat of eigenlijk had de motor al op 25-07 verzeker moeten zijn..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Adibo schreef:
Motor is op 25-07 gekocht. 2 weken later ben ik dus op vakantie gegaan.

1e brief heb ik op 25-08 gekregen, ik was dus op vakantie..In de brief staat dat er op 25-08 motor nog onverzekerd was en deze snel verzekerd moest worden. Na lezen van de brief heb ik dat ook gedaan, maar ben dus 1 dag te laat of eigenlijk had de motor al op 25-07 verzeker moeten zijn..

Blijkbaar is je dus nog enige tijd gegund om de boel in orde te krijgen, maar voor zover ik weet had de RDW je die tijd niet te hoeven gunnen. Nu ze dat echter wel hebben gedaan... wie weet is de RDW dan ook bereid om de kleine vertraging door de vingers te zien en de boete kwijt te schelden. Je kunt het natuurlijk vriendelijk vragen. Veel kans geef ik je echter niet, en nog minder als je dit voor de rechter laat komen. (Laat je echter door mij niet weerhouden.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Adibo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Adibo schreef:
Motor is op 25-07 gekocht. 2 weken later ben ik dus op vakantie gegaan.

1e brief heb ik op 25-08 gekregen, ik was dus op vakantie..In de brief staat dat er op 25-08 motor nog onverzekerd was en deze snel verzekerd moest worden. Na lezen van de brief heb ik dat ook gedaan, maar ben dus 1 dag te laat of eigenlijk had de motor al op 25-07 verzeker moeten zijn..

Blijkbaar is je dus nog enige tijd gegund om de boel in orde te krijgen, maar voor zover ik weet had de RDW je die tijd niet te hoeven gunnen. Nu ze dat echter wel hebben gedaan... wie weet is de RDW dan ook bereid om de kleine vertraging door de vingers te zien en de boete kwijt te schelden. Je kunt het natuurlijk vriendelijk vragen. Veel kans geef ik je echter niet, en nog minder als je dit voor de rechter laat komen. (Laat je echter door mij niet weerhouden.)


Ik wacht nog morgen op het antwoord van verzekeringsmaatschappij. Wellicht kunnen zij de ingangsdatum met 1 dan opschuiven. En anders bel ik daarna gelijk met RDV. Ik wist niet dat het zo streng was alhoewel ik het begrijp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de derde overtreding binnen vier jaar na afdoening van de eerste overtreding volgt zelfs twee weken onvoorwaardelijke hechtenis, zes maanden ontzegging van de rijbevoegdheid en eventueel verbeurdverklaring van het voertuig.

(Tweede overtreding binnen twee jaar na afdoening van de eerste overtreding: € 600 boete en vier maanden ontzegging van de rijbevoegdheid.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Adibo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 9:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verzekeringmaatschappij kan de ingangsdatum niet met terugwerkende kracht wijzigen. Wel zijn ze vriendelijk om te kijken of zij iets kunnen regelen met RDW. Ik moet 2 brieven naar ze mailen. Ben benieuwd.

Dank voor alle antwoorden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Adibo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2014 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas. Verzekeringmaatschappij kan niets doen. Ik heb gelijk RDW gebeld en die willen/kunnen ook niets doen.

Dan maar bellen met cjib. Zij zeggen dat ik iig een bezwaar kan doe en dat de officier van justitie zal bepalen wat er met de boete gedaan zal worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds