Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 08 mei 2024 21:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overeenkomst niet in overeenstemming met mijn draagkracht
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JuniorX



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2014 13:35    Onderwerp: Overeenkomst niet in overeenstemming met mijn draagkracht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als kleine ondernemer heb ik een overeenkomst gesloten, waarbij ik verplicht ben gedurende 6 maanden een hoog bedrag te betalen. Bij het sluiten van de overeenkomst heb ik aangegeven een bijstandsuitkering te ontvangen en moeite zou krijgen om het abonnement te kunnen betalen. Ik kreeg ook geen tijd om er over na te denken. Er is aangegeven dat ik de kosten van het abonnement, door het afnemen van hun dienst, er gemakkelijk uit zou kunnen halen. Dit is niet het geval, maar hierdoor heb ik mij wel laten overhalen. Er zijn nu 3 maanden voorbij en kan het niet meer betalen. Ik heb al twee aangetekende brieven gestuurd waarin ik verzocht heb de overeenkomst uit coulance te beëindigen, maar hierop wordt niet gereageerd. Wat zijn mijn rechten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2014 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JuniorX schreef:
Als kleine ondernemer heb ik een overeenkomst gesloten, waarbij ik verplicht ben gedurende 6 maanden een hoog bedrag te betalen. Bij het sluiten van de overeenkomst heb ik aangegeven een bijstandsuitkering te ontvangen en moeite zou krijgen om het abonnement te kunnen betalen. Ik kreeg ook geen tijd om er over na te denken. Er is aangegeven dat ik de kosten van het abonnement, door het afnemen van hun dienst, er gemakkelijk uit zou kunnen halen. Dit is niet het geval, maar hierdoor heb ik mij wel laten overhalen. Er zijn nu 3 maanden voorbij en kan het niet meer betalen. Ik heb al twee aangetekende brieven gestuurd waarin ik verzocht heb de overeenkomst uit coulance te beëindigen, maar hierop wordt niet gereageerd. Wat zijn mijn rechten?


Samengevat: Je uitgangssituatie was een bijstandssituatie en je wist vooraf dat je de rekening niet zou kunnen betalen. Je hebt vrijwillig die overeenkomst desalniettemin gesloten met de betreffende aanbieder en nu zit je zoals verwacht in de problemen.

Dit is dan dus het lesgeld dat je betaalt als ondernemer. Dat je in de bijstand zit is natuurlijk geen grond voor beëindiging van het abonnement.

Heb je al geprobeerd de aanbieder te bellen?
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 10:11    Onderwerp: Re: Overeenkomst niet in overeenstemming met mijn draagkracht Reageer met quote Naar onder Naar boven

JuniorX schreef:
Wat zijn mijn rechten?

Uw recht is om de komende drie maanden de dienst(en), waarvoor u een abonnement hebt afgesloten, te blijven ontvangen, mits u natuurlijk de rekening blijft betalen.

JuniorX schreef:
Ik kreeg ook geen tijd om er over na te denken.

Dit vind ik een fascinerende zin... Wilt u hiermee zeggen dat u gedwongen bent om de overeenkomst aan te gaan? In dat geval bent u natuurlijk niet verplicht om de overeenkomst na te komen en kunt u zelfs aangifte overwegen!

In alle andere gevallen is deze opmerking eenvoudigweg onzin!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JuniorX



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja al meerdere keren heb ik geprobeerd of ze uit coulance wat kunnen doen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JuniorX



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In zoverre onzin, dat het beeld wat mij is geschetst niet conform de werkelijkheid is.
Niet gedwongen in de zin dat er een pistool op mijn hoofd is gedrukt natuurlijk. Wel diende ik direct te beslissen of ik wel of niet akkoord zou gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In zoverre onzin, dat het beeld wat mij is geschetst niet conform de werkelijkheid is.
Bedoel je te zeggen dat ze hun deel van de overeenkomst niet (volledig) zijn nagekomen? Of hebben ze wel aan hun deel voldaan, maar heeft het je niet opgeleverd wat je er van verwachtte?

Quote:
Niet gedwongen in de zin dat er een pistool op mijn hoofd is gedrukt natuurlijk. Wel diende ik direct te beslissen of ik wel of niet akkoord zou gaan.
Dat is dan duur leergeld. Laat ik je nu vast een tip geven voor als je ooit naar de keukenboer gaat; daar zullen ze je ook een eenmalig aanbod doen, alleen geldig als je op dat moment beslist. Als je de volgende dag terugkomt zul je zo weer datzelfde bod krijgen en als je inmiddels je huiswerk hebt gedaan zul je er nog meer af kunnen praten.
En als we toch bezig zijn met tips; geef geen geld uit, dat je nog niet hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JuniorX



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014 20:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben tijdens het sluiten van de overeenkomst overgehaald, doordat er werd gezegd dat, door gebruik te maken van hun diensten, dit meer klanten op zou leveren. Ik zou zodoende de kosten er gemakkelijk uit kunnen halen. Iets wat dus niet het geval is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: do 12 jun 2014 7:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus hebben ze wel aan hun deel voldaan, maar heeft het je niet opgeleverd wat je er van verwachtte.
Zolang ze aan hun deel van de overeenkomst hebben voldaan, heb je geen gronden om de overeenkomst te ontbinden. Aangezien zij niet reageren op je coulance verzoeken, zit er niets anders op dan de komende maanden nog te betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 12 jun 2014 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou ook te maken kunnen hebben met acquisitiefraude.
Kijk hier eens:
http://www.fraudemeldpunt.nl/home
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik ben tijdens het sluiten van de overeenkomst overgehaald, doordat er werd gezegd dat, door gebruik te maken van hun diensten, dit meer klanten op zou leveren. Ik zou zodoende de kosten er gemakkelijk uit kunnen halen. Iets wat dus niet het geval is.

Je zou het kunnen proberen met dwaling en de overeenkomst vernietigbaar verklaren. Als het gaat over een vermelding in een of andere internet gids dan kan ik mij dit wel voorstellen.
Kijk of het voldoet aan de 3 vereisten van art 6:228 BW
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een beroep op nietigheid van de overeenkomst wegens dwaling zie ik ook wel zitten. Het gaat dan om dwalingsgrond art. 6:228 lid 1 aanhef en onder a BW. Vraag is of het hier gaat om aanprijzing in algemene bewoordingen, of een inlichting waar de koper gerechtvaardigd op mocht vertrouwen (zie HR Baris/Riezenkamp). Ik denk dat de mededeling dat de koper meer klanten zou gaan werven best wel eens een inlichting kan zijn, waar de koper gerechtvaardigd op mocht vertrouwen.
Ook vraag ik me nog af, of dit op grond van de verkeersopvatting niet voor rekening van de koper moet blijven (art. 6:228 lid 2 BW). Nu komen mededelingen door de verkoper gedaan wel vaak voor risico van de verkoper.
Een beroep op dwaling geef ik dus wel kans van slagen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou eerder zeggen dat het in dit geval het om een aanprijzing in algemene bewoordingen gaat. "Koop advertentieruimte bij ons en je klantenbestand verdubbelt." Dat is een uitspraak waarvan de verkoper nooit met zekerheid kan weten of dat echt zo is en waarvan je (volgens mij) zelf ook wel moet begrijpen dat dat een 'verkooppraatje' is.

Een inlichting waar je op mag vertrouwen gaat in mijn ogen meer op in de situatie dat je bijvoorbeeld een tv koopt; je wilt graag internetfunctionaliteit en de verkoper bevestigt dat de tv die je hebt uitgekozen dat heeft, terwijl dat niet zo is.
Maar ik heb me niet heel erg verdiept in jurisprudentie of literatuur.

Wat Hilde overigens opmerkt over fraude; er staan volgens mij in het subforum 'actualiteiten' een paar threads over bepaalde beruchte bedrijven. Kijk even of jouw handelspartner daar genoemd wordt, of kijk op het forum van Kassa.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je op de door mij gegeven link drukt kom je vanzelf bij de beruchte bedrijven uit en hoe je je tegen de eventuele vorderingen kan wapenen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds