Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Ner้e
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzegging VoF met problemen.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wokkey



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 21:01    Onderwerp: Opzegging VoF met problemen. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezer,

Sinds de afgelopen twee jaar heb ik een VoF met andere vennoot. Ons bedrijf is gericht op het maken van websites, webshops en andere producten die betrekking hebben tot huisstijl.
In deze twee jaar zijn we niet heel productief geweest, vaak hebben we vele dingen uitgesteld en zijn deadlines vaak niet behaald.

Vaak kregen ik en mijn vennoot bij deze problemen een meningsverschil waardoor er ruzies ontstonden. Echter deze week nog, was het voldoende om een einde te brengen aan onze vennootschap. Het begon met een belastingaangifte die ik meestal deed. Wij gebruikten voor taken die gedaan moesten worden een website waarmee je de taken aan iemand kan aanstellen. Ik werd deze taak aangesteld maar aangezien wij in de afgelopen twee maanden niet bezig zijn geweest met bedrijfswerk en hij nog bezig is met een klein project dat al een aantal maanden bezig is, checkte ik deze website niet. Op deze website had hij mij de taak aangesteld om belastingaangifte te doen, maar dit had ik dus niet gezien waardoor hij op het laatste moment mij heeft geprobeerd te contacteren om mij hier van op de hoogte te stellen. Vaak liet hij me altijd weten als hij wilde dat ik iets deed, maar dit keer niet. De dag dat de belastingaangifte gedaan moest worden, had hij met mij contact net voor het slapen gaan. De belastingaangifte, die hij ook zelf had kunnen doen, moest nadat ik zijn bericht had gelezen binnen 30 minuten worden gedaan. Ik vertelde hem dat hij het zelf ook had kunnen doen maar hij begon dan vervolgens met ''Je hebt de afgelopen periode niets gedaan'', vervolgens vertelde ik hem dat hij in dezelfde positie zat aangezien hij al maanden lang bezig is met een klein project die hij nog steeds niet afgerond heeft en net zo goed bij stap 1 nog is, terwijl hij daar wel kosten voor heeft gemaakt. Toen ik me realiseerde dat hij de belastingaangifte niet zou verrichten, ben ik snel uit me bed gekropen en heb ik dat toch nog op tijd kunnen doen. Hij zei dat hij niet langer met mij wilde doorgaan en ik wilde ook niet langer met hem door gaan.
Hij wilt nog doorgaan met het bedrijf, maar dan zonder mij en dat vind ik ook prima indien ik het vermogen ontvang waar ik recht op heb.
Toen ik hem uiteindelijk vertelde dat ik recht heb op een deel van het vermogen, schreef hij mij dit toe:

Hier bij zeg ik, ..... het vennootschap onder firma jegens u .... op. Ten behoeven van: nalatigheid,
tekort aan kennis, productiviteit en interesse in de vennootschap onder firma.
Het vennootschap zal worden ontbonden volgens de wet betreft het opzeggen van een VOF en de daar aan gekoppelde
contract.
Geld zaken:
PayPal saldo: €15,28
Versio saldo: €16,08
ING rekening saldo: €140,82 (excl. €100,28 dit is het bedrag dat pas aan het einde van de vierde kwartaal kan worden
verdeeld)
Totaal: €172,18 (excl. €100,28 dit is het bedrag dat pas aan het einde van de vierde kwartaal kan worden verdeeld)
Het bedrag van €172,18 zal worden verdeeld over de vennoten en als laatste stap de eerste volgende maand worden
overgeschreven.
Het bedrag van €100,28 zal na het vierde kwartaal worden verdeeld over de vennoten en binnen een maand worden
overgeschreven.
De investeringen in de vennootschap onder firma worden niet vergoed. Er is geen spraken van een goodwill, aangezien de
omzet op maand basis en geschatte jaar basis te laag is.
Dit brengt ons bij een totaal van €86,09 + (€50,14 dat na het vierde kwartaal zal worden overgeschreven).
Bezittingen/goederen :
Deze categorie bestaat uit twee delen een verdeelde deel en een te bespreken deel.
Verdeeld:
website: Is eigendom van de heer (andere venoot), maar de heer (ik) heeft het recht om componenten van de website te
gebruiken zoals de tekst en design maar echter niet als een geheel.
Domain: is eigendom van de heer (andere venoot)
Dropbox: De vennoten mogen beiden een kopie maken van het Dropbox account en de inhoud gebruiken mits er schade
ontstaat aan het voortvloeiende eenmanszaak "naam bedrijf".
Bespreekbaar:
- Hosting
- SSL

Graag ontvangen ik binnen veertien dagen een reactie. Indien niet wordt gereageerd binnen veertien dagen, wordt dit
gezien als nalatigheid en wordt het ontbinden van de vennootschap onder firma alsnog ingang gezet.

Na dit te hebben gelezen, realiseerde ik me eigenlijk dat hij me niets wilde geven en alles eigenlijk zelf wilt houden. Zoals je ziet erkent hij geen van de bezittingen als mijn eigendom maar wel als zijn eigendom en dat praat hij dan weer goed door te zeggen dat ik sommige bezittingen wel mag gebruiken. Daar heb ik natuurlijk niets aan.

Wij hebben, toen wij ons hadden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, een VoF contract opgesteld die wij beide ondertekend hebben.
In dit contract heb ik het volgende kunnen vinden: Het recht van voortzetting houdt in om alleen of met anderen de activiteit (eventueel met de handelsnaam) van de vennootschap voort te zetten onder verplichting (tevens een recht) alle tot het vennootschapsvermogen behorende vermogenbestanddelen over te nemen, zich te laten toedelen of, wat de schulden betreft voor zijn rekening te nemen en aan de andere vennoot of diens rechtsopvolgers in geld uit te keren de waarde van diens aandeel in dit vermogen.

Aangezien het bedrijf een groter vermogen heeft dan alleen wat de waarde is van onze zakelijke bankrekening, is dit niet acceptabel.
Het hele contract blijkt een voorbeeldmodel te zijn die hij gebruikt heeft.
Dit voorbeeldmodel is te vinden op: www.dezaak.nl/_legacy/documents/CommanditaireVennootschap_032009.doc

Hij is ervan overtuigd dat het vermogen het bedrag is in de e-mail, dus de 172 euro. Ik heb hem verteld dat dit niet het geval is. Ik vertelde hem dat het vermogen de bezittingen - schulden zijn en daar valt dus ook onze eigen website onder etc. Ik heb hem verteld dat ik hem dit wilde laten zien en vervolgens vertelde hij me dat als ik het niet met hem eens ben, dat ik een rechtszaak dan moest starten. Hij zei dat het bedrag van 170 euro (90 euro dus) het maximale bedrag was dat hij mij kon geven. Ook zei hij dat hij zich goed heeft laten informeren en in zijn recht staat, wat ik betwijfel aangezien hij zelf een contract heeft opgesteld dat zijn uitspraak tegenspreekt.

Binnenkort ga ik hier meer over praten met een kennis die boekhouder is, maar graag hoor ik ook jullie mening. Ook hoor ik graag van jullie wat ik wel kan eisen en niet kan eisen als bezitting. Ik heb hem verteld dat ik aangifte zou doen als ik gelijk heb. Het gaat mij niet zo zeer om de centen, maar eerder om het idee dat ik de uren die ik erin heb gestopt niet voor 90 euro weggegeven worden.

Met vriendelijke groet,

Jan P.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is volgende u de waarde die u uitgekeerd zou moeten krijgen? Als het verschil tussen de waarde die u zou moeten krijgen en het aangeboden bedrag klein is, kunt u er beter geen zaak van maken, dat kost veel meer tijd en geld dan dat het ooit zal opleveren. Het is begrijpelijk dat u teleurgesteld bent over de mislukking van uw gezamenlijke onderneming, maar dat maakt dit geschil niet tot een 'principekwestie'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds