Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oprit geblokkeerd door medebewoner
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2017 13:29    Onderwerp: Oprit geblokkeerd door medebewoner Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds twintig jaar huur ik het achterste deel van een woonboerderij.
De nieuwe vriendin van de hoofdbewoner heeft sinds enige weken bedacht dat het prettig is haar auto op de oprit te laten staan waardoor ik niet meer kan laden en lossen. Er op aangesproken is haar antwoord dat er geen regels zijn, er is alleen maar vrijheid. Deze gebeurtenis is een nieuwe in een reeks die er op gericht lijkt mij uit mijn woning te verdrijven. Mijn woon genot wordt op deze manier flink aangetast en ook wordt de uitoefening van mijn bedrijf hierdoor gehinderd. De huisbaas heb ik er mondeling op aangesproken en hij vind het niet de bedoeling dat de oprit als parkeer plaats wordt gebruikt, maar onderneemt geen actie. De oprit is privé terrein, zie situatieschets.
Mijn vraag is wat te doen, de politie inschakelen? Naar de rechter gaan en op grond van welk recht?Moet ik mijn huisbaas in dat geval aanklagen of is er rechtsgrond om de dame in kwestie aan te pakken?


bijlage plattegrond situatie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2017 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politie kan boetes uitdelen voor het parkeren op een oprit. Ik zou hier wel voor kiezen als laatste middel. Heb je buurtbemiddeling al geprobeerd?
http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/forum/parkeren/bekeuring-parkeren-uitrit-buurman-parkeert-zelf-dagelijks
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2017 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niet voor OP een oprit, alleen als er VOOR een oprit geparkeerd wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2017 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
De politie kan boetes uitdelen voor het parkeren op een oprit. Ik zou hier wel voor kiezen als laatste middel. Heb je buurtbemiddeling al geprobeerd?
http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/forum/parkeren/bekeuring-parkeren-uitrit-buurman-parkeert-zelf-dagelijks
Dank je voor de tip van buurtbemiddeling, ik wist niet van het bestaan daarvan en ga er naar informeren. Blijft dat ik me afvraag of ik als dat niet werkt ik dan mijn huisbaas in gebreke moet stellen of dat er ook een wetsartikel is wat de buurvrouw verbied mijn voordeur te blokkeren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: zo 05 mrt 2017 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Auto's moeten gebruik maken van de weg. Ze mogen dus niet op de stoep staan. Als buurtbemiddeling geen effect heeft dan zou je met behulp van foto's advies kunnen vragen aan de wijkagent.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 05 mrt 2017 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Auto's moeten gebruik maken van de weg.

Fout. Auto's mogen op privéterrein staan (en ook rijden).

Quote:
Ze mogen dus niet op de stoep staan.

Helemaal niet "dus".

De oprit hier lijkt privéterrein, dus de politie heeft daar weinig mee te maken.

De eigenaar/huisbaas heeft het hier voor het zeggen. De huisbaas dient zich tegenover TS als een goed verhuurder te gedragen en is wellicht om die grond verplicht in te grijpen. Het zal aan de precieze omstandigheden liggen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 06 mrt 2017 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:


De oprit hier lijkt privéterrein, dus de politie heeft daar weinig mee te maken.

De eigenaar/huisbaas heeft het hier voor het zeggen. De huisbaas dient zich tegenover TS als een goed verhuurder te gedragen en is wellicht om die grond verplicht in te grijpen. Het zal aan de precieze omstandigheden liggen.


Heb je bij precieze omstandigheden iets in gedachten? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ze me de mogelijkheid om te laden en te lossen op deze manier mag ontnemen, of zie ik dat verkeerd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 07 mrt 2017 2:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken de precieze omstandigheden niet, maar...

Laden en lossen. Hoe vaak doe je dat? En kun je die enkele keer niet gewoon vragen of mevrouw haar auto voor je weghaalt? En als dat om één of andere reden niet lukt, is het dan zo'n probleem om een paar meter extra te lopen?

(Maar ik zie nu dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik dacht dat het om de vriendin van de eigenaar/huisbaas ging, maar het gaat blijkbaar om de vriendin van de hoofdhuurder. Ik weet niet wat hier met hoofdhuurder wordt bedoeld: huur jij als onderhuurder van de hoofdhuurder = onderverhuurder? In ieder geval lijkt de huisbaas van mening te zijn dat de oprit niet mag worden gebruikt als parkeerplaats, en hij kan dat tegenover de huurder en diens vriendin afdwingen. Voor zover jij direct van de huisbaas huurt kun je wellicht de huisbaas erop aanspreken dat hij ervoor zorgt dat die oprit vrij blijft. Maar nog altijd wellicht, want ik zie persoonlijk niet veel in jouw aantasting-van-je-woongenot argument – zoals gezegd ken ik de precieze omstandigheden niet.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 07 mrt 2017 10:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik ken de precieze omstandigheden niet, maar...

Laden en lossen. Hoe vaak doe je dat? En kun je die enkele keer niet gewoon vragen of mevrouw haar auto voor je weghaalt? En als dat om één of andere reden niet lukt, is het dan zo'n probleem om een paar meter extra te lopen?

(Maar ik zie nu dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik dacht dat het om de vriendin van de eigenaar/huisbaas ging, maar het gaat blijkbaar om de vriendin van de hoofdhuurder. Ik weet niet wat hier met hoofdhuurder wordt bedoeld: huur jij als onderhuurder van de hoofdhuurder = onderverhuurder? In ieder geval lijkt de huisbaas van mening te zijn dat de oprit niet mag worden gebruikt als parkeerplaats, en hij kan dat tegenover de huurder en diens vriendin afdwingen. Voor zover jij direct van de huisbaas huurt kun je wellicht de huisbaas erop aanspreken dat hij ervoor zorgt dat die oprit vrij blijft. Maar nog altijd wellicht, want ik zie persoonlijk niet veel in jouw aantasting-van-je-woongenot argument – zoals gezegd ken ik de precieze omstandigheden niet.)


Sorry de aanduiding hoofdhuurder is onjuist, hij is de eigenaar. Verder ben ik zzp er en als ik op pad ga dan heb ik een auto vol apparatuur mee, gereedschap en dergelijke. Momenteel staat dat werk op een laag pitje.
Het gebeurt momenteel 2 of drie keer per maand dat ik er met spullen langs moet. Normaal kan ik die dingen vanuit de schuur rechtstreeks in de auto plaatsen. Er heeft nog nooit een huurder zijn auto op de oprit gelaten, omdat er een groot parkeer terein pal tegenover het huis ligt.
Nog wat detail; voorafgaand aan het parkeer gebeuren was er een conflict over het vol bouwen van de schuur, de dame bedacht om de schuur vol te zetten met fietsen. Terwijl in het verleden er duidelijke afspraken zijn gemaakt over de indeling van die ruimte, het is immers ook de doorgang naar mijn voordeur.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: di 07 mrt 2017 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Alfatrion schreef:
Auto's moeten gebruik maken van de weg.

Fout. Auto's mogen op privéterrein staan (en ook rijden).

Ja, maar privéterrein kan nog steeds openbaar terrein zijn. Het gaat hier niet om wat in de achtertuin gebeurt. En ik lees nergens iets over een hek of iets dergelijk.Als het om een opbaar terrein gaat (en daar lijkt het op) dan kun je boetes krijgen.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 07 mrt 2017 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
bona fides schreef:
Alfatrion schreef:
Auto's moeten gebruik maken van de weg.

Fout. Auto's mogen op privéterrein staan (en ook rijden).

Ja, maar privéterrein kan nog steeds openbaar terrein zijn. Het gaat hier niet om wat in de achtertuin gebeurt. En ik lees nergens iets over een hek of iets dergelijk.Als het om een opbaar terrein gaat (en daar lijkt het op) dan kun je boetes krijgen.


wanneer kan privé terrein dan openbaar terrein zijn volgens jou?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: wo 08 mrt 2017 10:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer het vrij toegankelijk is vanaf de openbare weg. Je kunt een boete krijgen voor het parkeren voor je eigen garage op eigen grond. Dat kun je voorkomen door die grond te ontrekken middels een hek.

Zie ook hier:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=18024
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 08 mrt 2017 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
bona fides schreef:
Alfatrion schreef:
Auto's moeten gebruik maken van de weg.

Fout. Auto's mogen op privéterrein staan (en ook rijden).

Ja, maar privéterrein kan nog steeds openbaar terrein zijn. Het gaat hier niet om wat in de achtertuin gebeurt. En ik lees nergens iets over een hek of iets dergelijk.Als het om een opbaar terrein gaat (en daar lijkt het op) dan kun je boetes krijgen.

Het gaat hier voor zover ik de schets kan beoordelen niet om een "voor het openbaar verkeer openstaande weg". De oprit is uitsluitend bedoeld om de schuur in te rijden.

Of als de de oprit hier niet als uitrit voor de schuur fungeert en om die reden toch als openstaand voor het openbaar verkeer moet worden beoordeeld: dan mag je er dus parkeren.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Reinier de Wit



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2017 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Het gaat hier voor zover ik de schets kan beoordelen niet om een "voor het openbaar verkeer openstaande weg". De oprit is uitsluitend bedoeld om de schuur in te rijden.
Of als de de oprit hier niet als uitrit voor de schuur fungeert en om die reden toch als openstaand voor het openbaar verkeer moet worden beoordeeld: dan mag je er dus parkeren.


Het is een oprit zoals bij een normaal woonhuis die naar de garage.

De laatste ontwikkeling is dat de huisbaas nu bereid is stelling te nemen tegen het parkeren op de oprit, dat wacht ik maar even af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds