Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opleiding gedwongen andere baan zoeken, mag dat?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Isabel2017



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 12:06    Onderwerp: Opleiding gedwongen andere baan zoeken, mag dat? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werk al 15 jaar bij deze werkgever en ik heb in januari aangegeven bij jaargesprek dat ik een 2-jarige opleiding wilde doen ter uitbreiding van mijn huidige functie. Dit is de 1e keer in 15 jaar dat ik een opleiding wil en ga volgen. Mijn teamleider was erg enthousiast en heeft dit allemaal uitgezocht voor mij. Ik zou stage doen op mijn eigen afdeling indien dit kon.

Uiteindelijk kreeg ik tijdens bijeenkomst van deze opleiding te horen via iemand anders dat ik mijn stage niet op eigen afdeling kon doen, dus niet via teamleider. Hem hierop aangesproken, maar stages zouden nu elders zijn maar wel ter voorbereiding op een onderdeel van mijn afdeling. Ik heb contract getekend voor mijn opleiding en tussen werk en opleiding.

Week hierna kreeg ik te horen dat het hoofd boven mijn opleiding nog een aanvullend contract wilde met afspraken welke ik moet ondertekenen. Deze heb ik deze week gekregen en met de mededeling dat er geen functies zijn mbt de opleiding, dat deze er niet gaan komen en ze deze ook niet voor 1 persoon gaan creëren. Dit zou meteen al gezegd zijn tegen mijn teamleider, maar nooit tegen mij.

Opleiding wordt betaald door hun en alles is tijdens werktijden. Dus niets mis mee, is meer dan waar ik zelf vanuit was gegaan. Tot het laatste punt:

- Na het behalen en/of ten tijden van de opleiding wordt er actief gezocht naar een baan die voldoet aan de opleiding, dit wordt een vast punt in het jaargesprek.

Nu is mijn vraag of dit laatste punt mag. Het voelt als kiezen tussen mijn baan die ik met veel plezier nog steeds doe en een opleiding. Ik heb het document tot op heden niet getekend, dit ga ik ook niet zomaar doen.

Ik hoop dat iemand hier mij duidelijkheid kan geven. Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 12:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik raad u aan niet te tekenen voor die zinsnede. De werkgever kan hier achteraf ook niet ineens mee aankomen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Isabel2017



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het vreemde is dat ze deze regel erin gezet hebben, maar wat de gevolgen zijn, als ik niet solliciteer, staan er niet in.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 22:56    Onderwerp: Re: Opleiding gedwongen andere baan zoeken, mag dat? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Isabel2017 schreef:
Tot het laatste punt:

- Na het behalen en/of ten tijden van de opleiding wordt er actief gezocht naar een baan die voldoet aan de opleiding, dit wordt een vast punt in het jaargesprek.

Maar wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik neem aan dat met "een baan" bedoeld wordt een andere baan bij de huidige werkgever. Want waarom zou een werkgever erop staan dat een werknemer, waarin zelfs wordt geïnvesteerd, op zoek gaat naar een andere werkgever?

De volgende vraag is: wie gaat er binnen het bedrijf of de organisatie actief zoeken naar zo'n baan? Jij? De werkgever? Er staat slechts "er wordt actief gezocht". Het lijkt mij dat dit van twee kanten moet komen.

Misschien is het voor jou wel duidelijk, maar anders lijkt het me een goed idee om om verduidelijking van die zin te vragen. (En er ook op te staan dat één en ander op papier duidelijk wordt vastgelegd.)

Op zich vind ik het niet vreemd dat als je in je huidige functie niet direct nut hebt bij de opleiding en je werkgever desondanks toch bereid is die opleiding te betalen, er wordt vastgelegd dat het de bedoeling is dat de investering van je werkgever in jouw opleiding zich op termijn voor de werkgever (en dan ook voor jou in de vorm van een hogere functie) gaat uitbetalen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds