Open Universiteit, vragen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Open Universiteit, vragen Auteur: Silverpacer BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 2:28
    —
Beste forumleden,

ik wil graag de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in 3,5 jaar afronden. Is dit haalbaar?
Is het mogelijk om het studiecentrum te gebruiken om zelfstandig te studeren?
Wat moet ik mij bij een module voorstellen. bijvoorbeeld hoeveelheid theorie?

Graag jullie reacties

#2: Re: Open Universiteit, vragen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 9:27
    —
Silverpacer schreef:
Beste forumleden,

ik wil graag de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in 3,5 jaar afronden. Is dit haalbaar?
Is het mogelijk om het studiecentrum te gebruiken om zelfstandig te studeren?
Wat moet ik mij bij een module voorstellen. bijvoorbeeld hoeveelheid theorie?

Graag jullie reacties

1. Dat ligt aan jou. Ik ken mensen die de hele studie in 2,5 jaar deden, naast een baan.
2. Ja, maar wel beperkt, afaik (heb ik zelf nooit gebruik van gemaakt)
3. Voor een module staat toch 100 uur ofzo?

#3: Re: Open Universiteit, vragen Auteur: komodo BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 16:43
    —
StevenK schreef:
Silverpacer schreef:
Beste forumleden,

ik wil graag de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in 3,5 jaar afronden. Is dit haalbaar?
Is het mogelijk om het studiecentrum te gebruiken om zelfstandig te studeren?
Wat moet ik mij bij een module voorstellen. bijvoorbeeld hoeveelheid theorie?

Graag jullie reacties

1. Dat ligt aan jou. Ik ken mensen die de hele studie in 2,5 jaar deden, naast een baan.
2. Ja, maar wel beperkt, afaik (heb ik zelf nooit gebruik van gemaakt)
3. Voor een module staat toch 100 uur ofzo?


Ja, dat staat er voor ja. Maar om eerlijk te zijn is dat soms wat optimistisch en soms juist pessimistisch gerekend. Bij overeenkomstenrecht (2 modules) was ik wel wat meer kwijt dan 200 uur, terwijl bij verbintenissenrecht ik juist veel minder kwijt was. Het ligt ook echt aan wat je leuk vindt om te doen; dunkt me.

#4: Re: Open Universiteit, vragen Auteur: Silverpacer BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 18:47
    —
Silverpacer schreef:
Beste

Ja, dat staat er voor ja. Maar om eerlijk te zijn is dat soms wat optimistisch en soms juist pessimistisch gerekend. Bij overeenkomstenrecht (2 modules) was ik wel wat meer kwijt dan 200 uur, terwijl bij verbintenissenrecht ik juist veel minder kwijt was. Het ligt ook echt aan wat je leuk vindt om te doen; dunkt me.


Daar kom ik nu ook achter dat het verschild per module. Maar het is gewoon een gemiddelde.

Ben afgelopen maand begonnen, dus ik kijk wel even.

#5: Open Universiteit Auteur: Donna BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 14:14
    —
Wanneer je studeert aan de open universiteit vinden jullie het dan ook handig om een studiemaatje te hebben of juist niet?

#6:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 11:19
    —
Ik heb geen studiemaatje omdat het lastig zal zijn iemand te vinden die exact hetzelfde tempo heeft als je zelf hebt. Los daarvan kun je ook nog eens kiezen welke module je op welk moment wilt volgen (in beginsel) zodat zich ook daar een snelle breuk kan gaan vormen.

En ja, sommige modules fiets je zo doorheen terwijl andere modules vreselijk veel tijd kosten.

#7: Re: Open Universiteit, vragen Auteur: eddie123 BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 15:59
    —
Silverpacer schreef:
Beste forumleden,

ik wil graag de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in 3,5 jaar afronden. Is dit haalbaar?
Is het mogelijk om het studiecentrum te gebruiken om zelfstandig te studeren?
Wat moet ik mij bij een module voorstellen. bijvoorbeeld hoeveelheid theorie?

Graag jullie reacties


Ik heb mijn titel bij de OU gehaald. Ik weet dat de studiecentra er juist zijn om te studeren.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl