|
|
| Auteur |
Bericht |
Mara2010
Leeftijd: 27 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 17 jan 2012 11:28 Onderwerp: Onzeker.. |
|
|
Vandaag heb ik mijn aangemeld bij het rechtenforum omdat ik al een tijdje met een dilemma zit en hier toch graag eens wat advies over zou willen krijgen van kenners.
Ik studeer voltijd Rechtsgeleerdheid (voorheen Nederlands recht) aan de RUG.
Voordat ik hier terecht ben gekomen heb ik al een heel traject doorlopen en veel meegemaakt op persoonlijk vlak (Ouders verloren en twee kindjes gekregen). Lang geleden heb ik mijn MAVO diploma gehaald en heb ik een jaar een MBO opleiding gevolgd die ik niet leuk vond. Ik heb toen een tijdje in Spanje gewoond en gewerkt en toen ik terug kwam ben ik in Nederland aan het werk gegaan bij een bank. Een vaste baan, vaste relatie, dus kinderen op de wereld gezet. Toch bleef de wens om een diploma te halen in mijn hoofd rondspoken en besloot ik vorig jaar een toelatingsexamen te doen voor HBO Rechten, gehaald. In één jaar mijn P behaald met een 8 gemiddeld en overgestapt naar de RUG. Inmiddels heb ik de eerste tentamens achter de rug die ik allemaal zeer succesvol heb afgerond.
Ik ben echt ontzettend gemotiveerd en weet zeker dat dit is wat ik wil. Maar ik ben erg bang voor de toekomst. Ik begon heel zelfverzekerd aan mijn studie maar nu ben ik erg onzeker over hoe het zal gaan als ik klaar ben, bang om met niets anders dan een hoge studieschuld te komen zitten.
Hier ben ik bang voor omdat ik nu al 27 ben en twee jonge kindjes heb (4 en 2). Veel tijd om iets naast mijn studie te doen heb ik niet en bij een studentenvereniging is voor mij echt geen optie.
Hoe schatten jullie mijn kansen op een baan in voor als ik ben afgestudeerd? Zal het feit dat ik van de MAVO kom en daarna een hele tijd gewerkt heb tegen mij werken? En het feit dat ik al wat ouder ben en kinderen heb? Ik ambieer stiekem wel een baan in de advocatuur, hoeft niet een groot kantoor te zijn.
Ik wil me voor volgend jaar alvast oriënteren op eventuele activiteiten naast mijn studie om mijn kansen wat te vergroten, maar wel iets wat realistisch is. (Max 10 uur in de week) Daarnaast wil ik graag dat het wel aansluit op de studie. Hebben jullie tips voor mij waar ik dat kan vinden of op welk gebied? |
|
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 25 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 551
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 11:52 Onderwerp: |
|
|
Het maakt volgens mij bij rechten echt niet uit. Of je er op latere leeftijd aan begint. Er zijn er meerdere die dat hebben gedaan. Het kan ook juist in je voordeel spreken dat je al een gezin hebt etc. Dan hoeven ze niet bang te zijn dat je er op korte termijn uit gaat in verband met zwangerschapsverlof. Dat je van de Mavo komt zegt juist iets over jouw karakter en doorzettingsvermogen. Dat je onzeker bent begrijp ik wel. De markt is nou niet echt makkelijk. Maar dan zit jij juist bijzonder goed met nog een paar jaar studie te gaan. Dan is hopelijk de economische crisis een beetje opgelopen. Iets relevants naast je studie is makkelijk te doen in de vorm van werken bij een rechtswinkel. Dat kost maar enkele uurtjes per week en kan al vanaf het behalen van je p.
Succes! _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
|
 |
|
|