|
|
| Auteur |
Bericht |
Mara2010
Leeftijd: 27 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 17 jan 2012 11:28 Onderwerp: Onzeker.. |
|
|
Vandaag heb ik mijn aangemeld bij het rechtenforum omdat ik al een tijdje met een dilemma zit en hier toch graag eens wat advies over zou willen krijgen van kenners.
Ik studeer voltijd Rechtsgeleerdheid (voorheen Nederlands recht) aan de RUG.
Voordat ik hier terecht ben gekomen heb ik al een heel traject doorlopen en veel meegemaakt op persoonlijk vlak (Ouders verloren en twee kindjes gekregen). Lang geleden heb ik mijn MAVO diploma gehaald en heb ik een jaar een MBO opleiding gevolgd die ik niet leuk vond. Ik heb toen een tijdje in Spanje gewoond en gewerkt en toen ik terug kwam ben ik in Nederland aan het werk gegaan bij een bank. Een vaste baan, vaste relatie, dus kinderen op de wereld gezet. Toch bleef de wens om een diploma te halen in mijn hoofd rondspoken en besloot ik vorig jaar een toelatingsexamen te doen voor HBO Rechten, gehaald. In één jaar mijn P behaald met een 8 gemiddeld en overgestapt naar de RUG. Inmiddels heb ik de eerste tentamens achter de rug die ik allemaal zeer succesvol heb afgerond.
Ik ben echt ontzettend gemotiveerd en weet zeker dat dit is wat ik wil. Maar ik ben erg bang voor de toekomst. Ik begon heel zelfverzekerd aan mijn studie maar nu ben ik erg onzeker over hoe het zal gaan als ik klaar ben, bang om met niets anders dan een hoge studieschuld te komen zitten.
Hier ben ik bang voor omdat ik nu al 27 ben en twee jonge kindjes heb (4 en 2). Veel tijd om iets naast mijn studie te doen heb ik niet en bij een studentenvereniging is voor mij echt geen optie.
Hoe schatten jullie mijn kansen op een baan in voor als ik ben afgestudeerd? Zal het feit dat ik van de MAVO kom en daarna een hele tijd gewerkt heb tegen mij werken? En het feit dat ik al wat ouder ben en kinderen heb? Ik ambieer stiekem wel een baan in de advocatuur, hoeft niet een groot kantoor te zijn.