Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 11:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterechte ontbinding huurcontract: Wat kan ik doen?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gessie_00



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2014 23:24    Onderwerp: Onterechte ontbinding huurcontract: Wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste leden van het Rechtenforum,

Sinds een jaar ben ik in een flat gaan wonen, naast extreem onredelijke en kwaadwillende buren. Ondanks al mijn pogingen om een goede relatie met hen op te bouwen, en zelfs na het aanbieden van hulp en het rekening houden met hun wensen, klagen zij naar de woningbouwvereniging (Actium) en de politie, over overlast. Het gaat hier om drie verschillende woningen, wat werkt in mijn nadeel.

De politie, uiteraard, heeft geen overlast geconstateerd. Er is namelijk alleen sprake van leefgeluid. De buren, echter, blijven volhouden dat dit niet het geval is. Één van hen is de aanstichter; zij is verbaal agressief, vertelt leugens over de tijden van overlast, zorgt als reactie zelf voor overlast en stookt de andere buren op (zij is de reden dat de anderen klagen, dmv emotionele misleiding: 'mijn man is ziek en de buren zorgen voor overlast! BEL ACTIUM!').

Het probleem in dit geval is dus niet de politie, maar Actium. Om een lang verhaal kort te houden: Volgens Actium, als de klachten aanhouden, gaan zij om ontbinding van mijn huurcontract vragen bij de kantonrechter. Zij beweren dat hierbij geen bewijs nodig is, wat er dus op neer komt dat slechte buren ervoor kunnen zorgen dat ik niet meer zal kunnen huren bij een woningbouwvereniging.

Dit is uiteraard absurd. Is het waar? Zoja, is er hoger beroep mogelijk tegen deze uitspraak? Wat kan ik verder doen om mijn kansen te verbeteren? (let op: bewijs zal altijd in mijn voordeel werken, gezien de absurditeit van de klachten)

Overige informatie:
- De woningbouwvereniging faalt om mij een fatsoenlijke leefomgeving te bieden. Ik was om persoonlijke redenen depressief, en deze situatie heeft het sterk verergerd, tot aan crisisopname om mijzelf te beschermen.
- Zelf heb ik geklaagd bij de politie én Actium. Er wordt geen formele actie ondernomen naar de buren toe, ik voel mij niet serieus genomen. Het enige dat er gebeurt is praten, ikzelf krijg wél een waarschuwing (Actium) en een 'gesprek op locatie' (politie).
- De buren klagen over duidelijk onderscheidbare leefgeluiden, zelfs in de middag, zoals praten of het boren van 4 gaten in de muur. Twee van de drie buren klagen al vanaf de dag dat ik de sleutel heb.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2014 2:55    Onderwerp: Re: Onterechte ontbinding huurcontract: Wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gessie_00 schreef:
Het gaat hier om drie verschillende woningen, wat werkt in mijn nadeel.

Dat is ook wel.... bijzonder...

Wat versta je onder "leefgeluid"?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gessie_00



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2014 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De reden daarvan is dat de 'aanstichter' via emotionele chantage de andere buren oproept om ook te klagen.

Leefgeluid, in dit geval, betekent alles van praten, lopen, incidenteel een gaatje boren (eens per drie-vier maanden), akoestisch gitaar spelen (klassiek en dus laag volume, als je daar bekend mee bent) en de wasmachine aan hebben.

Mijn vraag, echter, gaat voornamelijk over de procedure: Kan ik in hoger beroep gaan bij het besluit van de kantonrechter? Kan ik mijzelf in een situatie plaatsen waar bewijs vereist is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2014 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie eist bewijst. Voor uitzetting wegens overlast is veel bewijs nodig. Je hoeft je nu niet druk te maken om uitzetting.

Als je een dagvaarding in de bus krijgt, neem dan contact op met een advocaat of met het Juridisch Loket.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds