Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 10:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontbrekende specificatie bij factuur.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marja




Geslacht: Vrouw



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 2:16    Onderwerp: Ontbrekende specificatie bij factuur. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het moment "loopt" er nog een andere discussie van mij op dit forum onder de titel: Huurcontract winkel & problemen.
Maar omdat ik bij dit probleem ook nog met een extra vraag zit, ben ik zo brutaal om deze vraag nog even apart en onder een nieuwe titel "in de groep te gooien".

Het gaat erom dat ik een afkoopsom moet gaan betalen om vroegtijdig uit een huurcontract te kunnen stappen.
Nu vertikt de verhuurder het tot nu toe om mij een gespecificeerde (lees: eerlijke) factuur toe te sturen.

Nu ben ik eigenlijk van plan om de gevraagde afkoopsom dan toch maar te gaan overmaken, om er op een later tijdstip -wanneer ik in een wat minder stressvolle periode zit- alsnog werk van te maken.
Tegelijk met het overmaken van het factuurbedrag, wil ik een uitvoerige beschrijving van het totaalbedrag "meesturen", zodat ik op deze manier naderhand in ieder geval kan bewijzen wat de verhuurder mij nu eigenlijk precies heeft laten betalen.
Tenminste... dat hoop ik dan maar!

Want is 'n dergelijk bewijs (mijn gespecificeerde bankafschrift bij het overmaken van de afkoopsom) wel rechtsgeldig?

Als ik overigens ondertussen al een advocaat in de arm had genomen, was de verhuurder absoluut èrg voorzichtig geworden met z'n -schriftelijke- reacties naar mij.
Inmiddels merk ik dat hij al wat slordiger begint te worden... omdat hij zeker denkt te weten dat ik tòch geen juridische hulp inschakel!

Dat levert mij hoogstwaarschijnlijk veel meer bruikbaar bewijsmateriaal op dan ik anders ooit had kunnen bemachtigen. Maar omdat ik zelf niet bepaald deskundig ben op juridisch gebied stel ik hier af en toe een vraag, zodat ik mezelf niet per ongeluk benadeel.
Ik hoop hiermee te bereiken dat ik niet in een járen durende procedure-reeks terecht kom.

Bij voorbaat mijn welgemeende dank voor uw reactie(s)!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 7:01    Onderwerp: Re: Ontbrekende specificatie bij factuur. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marja schreef:
Op het moment "loopt" er nog een andere discussie van mij op dit forum onder de titel: Huurcontract winkel & problemen.
Maar omdat ik bij dit probleem ook nog met een extra vraag zit, ben ik zo brutaal om deze vraag nog even apart en onder een nieuwe titel "in de groep te gooien".

Het gaat erom dat ik een afkoopsom moet gaan betalen om vroegtijdig uit een huurcontract te kunnen stappen.
Nu vertikt de verhuurder het tot nu toe om mij een gespecificeerde (lees: eerlijke) factuur toe te sturen.

Nu ben ik eigenlijk van plan om de gevraagde afkoopsom dan toch maar te gaan overmaken, om er op een later tijdstip -wanneer ik in een wat minder stressvolle periode zit- alsnog werk van te maken.

Zou ik niet doen.
Quote:

Tegelijk met het overmaken van het factuurbedrag, wil ik een uitvoerige beschrijving van het totaalbedrag "meesturen", zodat ik op deze manier naderhand in ieder geval kan bewijzen wat de verhuurder mij nu eigenlijk precies heeft laten betalen.
Tenminste... dat hoop ik dan maar!

Want is 'n dergelijk bewijs (mijn gespecificeerde bankafschrift bij het overmaken van de afkoopsom) wel rechtsgeldig?

Nee, het is geen bewijs zoals jij dat bedoelt, omdat je niet aan kunt tonen dat de verhuurder het met jouw specificatie eens is.

Ik blijf bij mijn laatste advies zoals ik dat in het andere topic heb gegeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Marja




Geslacht: Vrouw



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 9:50    Onderwerp: Re: Ontbrekende specificatie bij factuur. Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
StevenK schreef:

Nee, het is geen bewijs zoals jij dat bedoelt, omdat je niet aan kunt tonen dat de verhuurder het met jouw specificatie eens is.


Het uiteindelijke totaalbedrag zal dan uiteraard hetzelfde zijn. Alleen zou in mijn bankafschrift alles staan wat de verhuurder heeft weggelaten, zoals bijvoorbeeld de berekende rente over de resterende huurperiode.
Ik heb inmiddels wèl een brief van de projectleider ontvangen waarin hij beschreven heeft (hoera!!) wat ik moet betalen, zònder de cijfers hierbij te noemen.

Deze rente telt hij trouwens op bij het totaalbedrag van de huurperiode, waarna er over het geheel weer BTW berekend wordt. Ik zou dus ook nog eens BTW over de rente moeten betalen, dat lijkt mij ook niet erg oké.

Dus als ik mijn bankafschrift (met de volledige opsomming van alles wat er in de afkoopsom berekend is) èn de hierboven genoemde brief als bewijs kan aanvoeren, dan lijkt het mij toch wel aardig compleet als bewijs... of niet?!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 10:06    Onderwerp: Re: Ontbrekende specificatie bij factuur. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marja schreef:
StevenK schreef:
StevenK schreef:

Nee, het is geen bewijs zoals jij dat bedoelt, omdat je niet aan kunt tonen dat de verhuurder het met jouw specificatie eens is.


Het uiteindelijke totaalbedrag zal dan uiteraard hetzelfde zijn. Alleen zou in mijn bankafschrift alles staan wat de verhuurder heeft weggelaten, zoals bijvoorbeeld de berekende rente over de resterende huurperiode.
Ik heb inmiddels wèl een brief van de projectleider ontvangen waarin hij beschreven heeft (hoera!!) wat ik moet betalen, zònder de cijfers hierbij te noemen.

Deze rente telt hij trouwens op bij het totaalbedrag van de huurperiode, waarna er over het geheel weer BTW berekend wordt. Ik zou dus ook nog eens BTW over de rente moeten betalen, dat lijkt mij ook niet erg oké.

Dus als ik mijn bankafschrift (met de volledige opsomming van alles wat er in de afkoopsom berekend is) èn de hierboven genoemde brief als bewijs kan aanvoeren, dan lijkt het mij toch wel aardig compleet als bewijs... of niet?!

Huh ? moet jij rente *betalen* ? Hij zou rente in mindering moeten brengen.

De redenen waarom ik zeg 'blijf lekker per maand betalen':

* Zolang je huurt kan hij geen andere huurder in het pand stoppen, tenzij die andere huurder z'n huurpenningen aan jou voldoet
* Je hebt er een liquiditeitsvoordeel mee
* Je spreid de kosten over dit en volgend jaar, terwijl wanneer je afkoopt je kosten fiscaal in het geheel op dit jaar drukken.

En het argument van de verhuurder waarom je af moet kopen, namelijk de verplichting om een bedrijf te runnen in het pand houdt imho geen stand, omdat ze andere huurders geweigerd hebben.

Je moet je niet op laten naaien door die verhuurder !
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Marja




Geslacht: Vrouw



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik krijg inmiddels geen factuur meer voor de maandelijkse huur, dus kan ik de huur niet meer overmaken op de gebruikelijke manier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds