Online spel verwijderd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Online spel verwijderd Auteur: Smarty BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2012 19:18
    —
Beste lezers,

Mijn zoontje speelt een online spelletje, om verder te komen in het spel heeft hij uiteindelijk "goudklompjes" (een virtueel getal dat hem instaat stelt sneller verder te komen) gekocht voor een bedrag van 8 euro. Lees: 6 weken zakgeld

Nu 2 weken later zegt de gameprovider (de website) dat het spel na twee jaar office gehaald gaat worden. (Mijn zoon heeft dus in een virtueel spel virtuele huisjes e.d gekocht met als doel daar nog lang mee te kunnen spelen.) volgende week gaat de game offline.

De site zelf wil geen geld teruggeven, ze snappen hoe lullig dit is voor de kleine, maar hij kan naar zijn centen fluiten.

Is deze gang van zaken juridisch juist ?

De aankoop is gedaan per sms.

#2:  Auteur: quilja BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2012 21:41
    —
Mijn eerste gedachte is: "Ja".
Ik ben geen jurist, maar wel ex-gamer.
Bij aankoop van credits is het gebruikelijk dat u akkoord moet gaan met bepaalde voorwaarden.
In de meeste gevallen staat in die voorwaarden dat er geen geld wordt teruggegeven als het spel door updates/upgrades niet meer te spelen is of offline wordt gehaald.
Gezien de hoogte van het zakgeld ga ik er van uit dat uw zoontje jonger is dan 16 jaar en u dus voor de aankoop uw toestemming heeft gegeven. U bent dan ook hoogstwaarschijnlijk akkoord gegaan met de voorwaarden.
Hoe vervelend het ook is, ik ben bang dat er juridisch correct gehandeld is.

Misschien is het mogelijk de voorwaarden nog eens na te lezen door een aankoop te simuleren (eventueel van credits voor een ander spel van dezelfde aanbieder). Vaak zijn de voorwaarden dan beschikbaar via een link. U hoeft hiervoor dus verder geen gegevens in te voeren of daadwerkelijk een aankoop te doen.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl