|
Auteur |
Bericht |
Jasper-grootveld
Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 21 feb 2005 15:56 Onderwerp: Onenigheid met de Ford dealer na halve reparatie |
|
|
Een aantal weken geleden heb ik een aantal reparaties laten uitvoeren aan mijn auto bij een specialist. (het is een redelijk bijzonder type Ford waar er maar enkele van zijn).
Na de reparatie liep de motor echter nog niet helemaal perfect. Volgens de monteur een kwestie van nieuwe injectoren monteren en afstellen.
Omdat deze “specialist” 2 uur rijden is, besloot ik dit bij de plaatselijke Ford dealer te laten doen.
Dus zodoende een afspraak gemaakt en gevraagd of ze mijn injectoren wilden vervangen omdat de motor nog niet goed liep.
Op de bewuste dag kreeg ik echter een belletje dat ze al enkele uren bezig waren en niks konden vinden aan de auto, wat het probleem veroorzaakte. Ze hadden alles nagekeken, behalve de injectoren!! Zoals ik had gevraagd.
Volgens de garage kon het dat absoluut niet zijn en had het vervangen hiervan dan ook geen effect.
Aan het einde van de dag stond ik dus met een rekening van 200€ en een auto die nog steeds niet gerepareerd was.
Na een belletje van mijn “specialist” heb ik besloten hem de injectoren op te laten sturen zodat ik deze zelf kon monteren en daarna de rit weer te maken om hem nogmaals af te laten stellen.
Na dit gedaan te hebben was het probleem inderdaad opgelost.
Ik heb vervolgens de Ford een brief geschreven met deze bevindingen en de mededeling dat ik niet wenste te betalen voor een onderzoek waar ik niet om gevraagd heb en een resultaat waar ik niets aan had.
In hoeverre sta ik in mijn recht als ik niet wil betalen?
Zelf had ik als argument dat ze niet de opdracht heb uitgevoerd die ik ze had gegeven en dat er ook geen resultaat was.
Deze had er wel geweest als ze mijn opdracht hadden uitgevoerd.
Zelf geeft de Ford aan de rekening 50-50 te willen verdelen, omdat zij kosten hebben gemaakt. Ik voel hier echter niets voor!
Bedankt voor jullie tijd en info! |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 21 feb 2005 19:40 Onderwerp: Re: Onenigheid met de Ford dealer na halve reparatie |
|
|
Jasper-grootveld schreef: | Een aantal weken geleden heb ik een aantal reparaties laten uitvoeren aan mijn auto bij een specialist. (het is een redelijk bijzonder type Ford waar er maar enkele van zijn).
Na de reparatie liep de motor echter nog niet helemaal perfect. Volgens de monteur een kwestie van nieuwe injectoren monteren en afstellen.
Omdat deze “specialist” 2 uur rijden is, besloot ik dit bij de plaatselijke Ford dealer te laten doen.
Dus zodoende een afspraak gemaakt en gevraagd of ze mijn injectoren wilden vervangen omdat de motor nog niet goed liep.
Op de bewuste dag kreeg ik echter een belletje dat ze al enkele uren bezig waren en niks konden vinden aan de auto, wat het probleem veroorzaakte. Ze hadden alles nagekeken, behalve de injectoren!! Zoals ik had gevraagd.
Volgens de garage kon het dat absoluut niet zijn en had het vervangen hiervan dan ook geen effect.
Aan het einde van de dag stond ik dus met een rekening van 200€ en een auto die nog steeds niet gerepareerd was.
Na een belletje van mijn “specialist” heb ik besloten hem de injectoren op te laten sturen zodat ik deze zelf kon monteren en daarna de rit weer te maken om hem nogmaals af te laten stellen.
Na dit gedaan te hebben was het probleem inderdaad opgelost.
Ik heb vervolgens de Ford een brief geschreven met deze bevindingen en de mededeling dat ik niet wenste te betalen voor een onderzoek waar ik niet om gevraagd heb en een resultaat waar ik niets aan had.
In hoeverre sta ik in mijn recht als ik niet wil betalen?
|
Nogal: de garagist doet werkzaamheden waarom je niet gevraagd hebt en datgene waar je om vraagt heeft 'ie niet gedaan.
Lijkt me duidelijke wanprestatie. |
|
|
|
|
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 119
Sterrenbeeld:
Berichten: 17065
|
Geplaatst: ma 21 feb 2005 23:35 Onderwerp: Re: Onenigheid met de Ford dealer na halve reparatie |
|
|
Jasper-grootveld schreef: | Zelf geeft de Ford aan de rekening 50-50 te willen verdelen, omdat zij kosten hebben gemaakt. Ik voel hier echter niets voor! |
Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Het gaat nu om een relatief laag bedrag, te weten 200 euro. Vraag uzelf af of u hiervoor werkelijk allerlei heisa wil gaan maken, die ertoe zal leiden dat de relatie tussen de plaatselijke dealer en u op zeer gespannen voet komt te staan. Dit mede gelet op eventuele toekomste overeenkomsten.
De regeling 50-50 lijkt mij in dit geval dan ook nette oplossing. _________________ Vivere est cogitare.
|
|
|
|
|
MrWhite
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 107
|
Geplaatst: di 22 feb 2005 0:24 Onderwerp: |
|
|
Is dit trouwens een mondelinge overeenkomst? Dat kan namelijk ook problemen veroorzaken. _________________ "The greatest obstacle to discovery is not ignorance -- it is the illusion of knowledge."
-- Daniel J Boorstin |
|
|
|
|
Jasper-grootveld
Berichten: 2
|
Geplaatst: di 22 feb 2005 9:30 Onderwerp: |
|
|
Even met betrekking tot de relatie met de dealer. Deze was al slecht.
Ik ga er dan ook nooit meer heen, dat is zeker.
Heeft bv nooit meer terug gebeld toen mijn moeder een nieuw model auto wou kopen en deze nog niet in de showroom stond. en zo heb ik nog veel meer voorbeelden.
En relatief laag bedrag? 100€!! is toch redelijk wat geld hoor, zeker als je bedenkt dat ik per 1-3 een huis heb gekocht. dan kan je het wel beter besteden als aan een garage die niet doet wat je gevraagd hebt! |
|
|
|
|
|