Ondeugdelijk apparaat en garantie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Ondeugdelijk apparaat en garantie Auteur: voyager4 BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 19:12
    —
Hopelijk kan iemand mij verder helpen of tips geven. Het gaat om het volgende. In mei 2012 heb ik een Blomberg warmtepompdroger aangeschaft bij De Block. Helaas ging de keten De Block failliet, en juist toen begonnen de problemen met de droger. Bij de Block kon ik niet meer terecht dus nam contact op met de importeur de fa. Asogem. Het was geen probleem er werd een monteur gestuurd en de machine gerepareerd, prima. Enige tijd later wederom de machine defect dus weer gebeld en wederom geen probleem, de monteur kwam. Binnen twee jaar tijd is dit vier maal gebeurd. Van een deugdelijk apparaat kan ik niet spreken dus. Vorige week weer defect dus maar weer gebeld. Het verhaal was nu ineens anders en erg onvriendelijk. De garantie termijn van 2 jaar is verlopen meneer dus U moet het nu zelf gaan betalen. Ik heb direct kenbaar gemaakt dat ik zeer teleur gesteld was en dat van een deugdelijk apparaat geen sprake kon zijn, na 5 defecten. Volgens de site van Blomberg maken zij duurzame apparatuur, maar in twee jaar 5 maal defect is voor mij niet duurzaam. Helaas kon ik het bedrijf Asogem niet overtuigen en bleef het bij zelf betalen.
Ik vraag mij nu af hoe het nu precies zit met consumentenrecht. Een wasdroger van ruim €900,- behoord toch langer dan 2 jaar mee te gaan, dat was tenminste wel mijn verwachting. Bij de fa De Block waar ik het heb aangeschaft kan ik niet meer terecht, nu ook niet meer bij de importeur.
Ik zou graag willen weten of ik hier nog wat aan kan doen en of er wettelijk iets is geregeld in dit soort gevallen. Wie kan mij aub helpen of adviseren?
vrgroet
Fred

#2:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014 1:44
    —
Als u een beroep wilt doen op uw wettelijke garantie dan moet u daarvoor zijn bij de verkoper. Deze is failliet dus dat wordt lastig. De verkoper heeft echter een regresrecht op de voorgaande verkoper. Hij kan dan zijn kosten verhalen op de partij die hem het non-conforme product heeft geleverd.

U zou een beroep kunnen doen op de ongerechtvaardigde verrijking. De voorgaande verkoper wordt verrijkt doordat hij door het faillissement niet langer de gevolgen zou hoeven te dragen voor het leveren van een non-conform goed. U zult met deze route geen volledige vergoeding kunnen krijgen.

#3:  Auteur: voyager4 BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014 9:45
    —
Alfatrion schreef:
Als u een beroep wilt doen op uw wettelijke garantie dan moet u daarvoor zijn bij de verkoper. Deze is failliet dus dat wordt lastig. De verkoper heeft echter een regresrecht op de voorgaande verkoper. Hij kan dan zijn kosten verhalen op de partij die hem het non-conforme product heeft geleverd.

U zou een beroep kunnen doen op de ongerechtvaardigde verrijking. De voorgaande verkoper wordt verrijkt doordat hij door het faillissement niet langer de gevolgen zou hoeven te dragen voor het leveren van een non-conform goed. U zult met deze route geen volledige vergoeding kunnen krijgen.


Dat is in ieder geval beter dan niks. Maar hoe pak ik dit dan aan, moet ik de importeur Asogem een briefsturen? De fabrikant van Blomberg kan ik niet achterhalen helaas.

#4:  Auteur: voyager4 BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014 10:23
    —
Alfatrion schreef:
Als u een beroep wilt doen op uw wettelijke garantie dan moet u daarvoor zijn bij de verkoper. Deze is failliet dus dat wordt lastig. De verkoper heeft echter een regresrecht op de voorgaande verkoper. Hij kan dan zijn kosten verhalen op de partij die hem het non-conforme product heeft geleverd.

U zou een beroep kunnen doen op de ongerechtvaardigde verrijking. De voorgaande verkoper wordt verrijkt doordat hij door het faillissement niet langer de gevolgen zou hoeven te dragen voor het leveren van een non-conform goed. U zult met deze route geen volledige vergoeding kunnen krijgen.


Ik heb een mail gestuurd met bovenstaand verhaal. Binnen 10 minuten werd ik gebeld en er wordt een monteur gestuurd om het defect op te lossen.
Hartelijk dank voor deze info, top.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl