Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderscheidt tussen studenten door criterium verhoging
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Kan een verandering zomaar plaats vinden aan het eind van een schooljaar? Wat invloed heeft op studenten?
Ja
0%
 0%  [ 0 ]
nee
100%
 100%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 1

Auteur Bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Woensdag op gesprek met de directie, de docenten zijn tevens blij dat er iemand op reageert, er is dus duidelijk iets mis. De eerste twee begeleiders worden min of meer gepasseerd/uit hun functie geplaatst, en deze strijd gaat ten koste van de studenten.


Dan vraag ik me - net als Bona - af, wie 'levert' dan deze persoon? Ik neem aan dat de directie gewoon op de hoogte is van het handelen van deze persoon? Merkwaardig dat ze dan te kennen geven dat ze blij zijn met een reactie..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastiaan888 schreef:
bona fides schreef:
Bastiaan888 schreef:
Naar mijn mening mag een school niet plotseling een " onafhankelijke beoordelaar" in het leven roepen aan het eind van mijn studie. Ik leer hier niks/tot weinig van. Het demotiveert mij alleen maar op het moment, want ik wil mijn studie afronden.

Het demotiveert je, want de school doet nu opeens aan kwaliteitscontrole en je meent "recht" te hebben op een kritiekloos stempeltje?

Quote:
Mijn vraag is dus: wat zijn mijn rechten op het moment, en mocht school deze regel aan het einde van het afstudeertraject invoeren?

Het zou intussen duidelijk moeten zijn hoe wij erover denken. Als de logica je blijft ontgaan, dan is dat jammer.

Wat je kunt doen is het oordeel van de 3e begeleider inhoudelijk aanvechten: weerleg zijn kritiek, beargumenteer waarom jouw werk wél aan de (kwaliteits)eisen voldoet. Vraag de andere twee begeleiders om met de derde begeleider in overleg te treden. Maar als de derde begeleider gewoon gelijk heeft dat er iets mis is met het werk, dan zit er niet veel anders op dan aan de slag te gaan en het niveau op te krikken.



Nee, het gaat niet om de kwaliteitsronde. Sterker nog, het is juist goed dat een school werkt aan verbetering binnen de studie. Het gaat mij om het principe dat de studenten van Mei een minder zware beoordeling (de derde begeleider) hebben gekregen dan de studenten van Juni/Juli.

Dit verschil zit mij dwars, anders was ik nu ook klaar geweest. Hetgeen wat jullie bedoelen snap ik uiteraard. Het advies neem ik mee en heb ik inderdaad al ondernomen. Woensdag op gesprek met de directie, de docenten zijn tevens blij dat er iemand op reageert, er is dus duidelijk iets mis. De eerste twee begeleiders worden min of meer gepasseerd/uit hun functie geplaatst, en deze strijd gaat ten koste van de studenten. Ik zit tevens niet als enige in deze situatie.
Bedankt voor het advies en alle reacties.


Het dikgedrukte klopt niet.

Gelet op deze toelichting kun je mijn vorige advies negeren en zou ik er vanuit gaan dat je hier gewoon niets aan kunt doen. De wijze van beoordelen en de criteria voor de beoordeling worden hier niet aangepast. Er is dus in het geheel geen sprake van een zwaardere beoordeling en/of cesuur. Er worden gewoon personen vervangen en/of eventuele fouten worden gecorrigeerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mkloostra



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 54


BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een beooordeling door drie personen ipv twee personen vind ik wel zwaarder. Elke beoordelaar heeft een andere kijk op het stuk. De kwaliteit van het stuk wordt daardoor wel bevorderd en als het echt een goed stuk is zal het niet veel uit maken. Er worden echter niet gewoon personen vervangen maar er komt een persoon bij. Ik snap TS zijn frustratie wel, maar of er iets aan te doen is vraag ik mij af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een derde begeleider maakt het niet "zwaarder".

Een derde begeleider maakt de beoordeling wellicht wel completer. Je hebt geen recht op een incomplete beoordeling.

De ene dag zijn er geen snelheidscontroles, de andere dag wel. Je kunt je op de dag dat je de pech hebt te worden gesnapt niet beroepen op het feit dat andere automobilisten de dag ervoor niet werden gecontroleerd.

Er is een fundamenteel onderscheid tussen een wijziging van de criteria en een betere/completere handhaving van de (ongewijzigde) criteria. Tegen het eerste kun je je onder omstandigheden verzetten. Tegen het tweede niet.

Het helpt niet om dit onderscheid niet te willen zien. Anderen zien het wel.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds