Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderhoud Gemeentegrond
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
slavko








Berichten: 45


BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2007 22:11    Onderwerp: Onderhoud Gemeentegrond Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Forumleden,

Ten eerste vind ik deze website een goed initatief. Heb er tot nu toe veel info mee gewonnen zonder zelf een thread te openen.

Ten tweede wil ik me alvast indekken tegen de zoek functie commentaar Wink
Ik heb mijn probleempje al uitgebreid doorgezocht in de zoekmachines op internet en in deze forum maar ben niet er niet in geslaagd om iets te vinden wat mijn situatie dekt. Dus ben echt genoodzaakt om er een toe te voegen.

Ten 3e hoop ik dat dit de juiste rubriek is. Embarassed

Hier komt het: Exclamation

ik woon op de begaande grond in een flatgebouw met een aangrensend groenstrook van de gemeente achter het gebouw.
Ongeveer een anderhalve meter in de breedte over de hele flat lengte heeft de gemeete gebruikt om wat plantjes te planten.
Hartstikke leuk dacht ik.

Mijn frustratie: Twisted Evil

Helaas blijkt het nu dat de gemeente het te druk heeft om het te onderhouden en is het aan mij om de aanzicht van mijn woning (gemeente grond) dus te onderhouden. Ik ben niet in een flat gaan wonen omdat ik een tuin wou die ik moet onderhouden. Dan had ik wel een rijtjes woning met een tuin gekocht en alsnog voorzien van een terras ipv een bloemen tuin.

Mijn Initiatief: Rolling Eyes

Ik wil nu graag met de gemeente in onderhandeling gaan over de bruikleen van deze grond. (Dan kan ik een schuttinkje op de gemeente grond neerzetten en mijn kant voorzien van een grasveldje of iets dergelijks. In ieder geval onderhouds vriendelijker.)
Maar zoals ik al eerder met gemeentes gewend ben is het antwoord vaak een NEE. Ik heb dus onderhandelings stof nodig.

En dan mijn vraag: Question

Is de gemeente door wat voor Wet dan ook verplicht om hun grond netjes te houden, ofter wel om mijn woning niet in een verwaarloosde bushbush te laten ogen. Overigens komen op die planten veel beesjes af waar ik ook niet zo blij mee ben.

Het zou mooi zijn ALS ze de bruikleen weigeren dat ik ze dan alsnog aan het werk zou kunnen zetten om dan tenminste het grond een paar keer per jaar van onkruid etc te verlossen. Het zou voor mij een WIN WIN situatie kunne vormen.

Alvast bedankt voor alle reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
betula



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt de gemeente wijzen op een artikel in de Bouwverordening, dat hierover gaat. In de Model-bouwverordening van de VNG staat het als volgt (en veel gemeenten hebben dat zo overgenomen):

Artikel 5.1.1 Staat van onderhoud van open erven en terreinen
1. Open erven en terreinen moeten zich in een, in verband met hun bestemming, voldoende staat van onderhoud bevinden.
2. Open erven en terreinen mogen geen gevaar kunnen opleveren voor de veiligheid, noch nadeel voor de gezondheid van of hinder voor de gebruikers of anderen, ten gevolge van:
a. drassigheid;
b. stank;
c. verontreiniging;
d. aanwezigheid van schadelijk of hinderlijk gedierte;
e. aanwezigheid van begroeiing.


Als eigenaar van het open terrein moet de gemeente zich zelf ook aan dat voorschrift houden.

Maar je kunt ook een of meer gemeenteraadsleden benaderen om de situatie te komen bekijken en proberen of zij de situatie aan de orde willen stellen in een raads- of commissievergadering.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
slavko








Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Betula,

Hartelijk dank voor je reactie.
Je hebt me voorzien van alles waar ik naar zocht.

Ik begrijp dat je denkt dat een gewoone "melding" voldoende zou moeten wezen en dat hoop ik ook.

Het is helaas altijd mogelijk dat de gemeente het probleem probeert door te schuiven naar mij of andere partij. Om dat te voorkomen wil ik hun plichten eerst weten voor dat ik met ze ga corresponderen.

Het is tenslotte waar: Een voorbereid mens telt voor twee. Wink

Nogmaals Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Slavko
Bekijk profiel Stuur privé bericht
betula



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds