Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

No cure no pay nu bij wet verboden
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Is no cure no pay wettelijk verbieden een goede ontwikkeling?
Ja
41%
 41%  [ 15 ]
Nee
47%
 47%  [ 17 ]
Weet ik niet
8%
 8%  [ 3 ]
Geen mening
2%
 2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 36

Auteur Bericht
Ilja

Ilja

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 91


BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst ben ik liberaal, dus tegen overheidsinmenging waar het niet nodig is. Dit is zo'n item. Wie op basis van No cure no pay wil werken moet dat zelf weten. Als deze advocaten dan alleen kansrijke zaken aannemen dan zijn er nog altijd advocaten die de "kanslozen" bij willen staan tegen een volledig honorarium.

Maar nu anders beredeneerd, als iedereen op basis van NCNP zou werken dan zou een zaak zoals die van die mevrouw die psychische schade heeft geleden omdat zij niet won in de postcode loterij (omdat zij niet mee deed) en de rest van de straat wel, geen advocaat kunnen vinden en dus geen zaak hebben. Wink Er zit dus misschien wel wat in om alle advocaten verplicht NCNP te laten werken. Wink
_________________
Als je denkt dat je alles hebt gehad, is het tijd om iets weg te geven.

Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 19:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1: Wie profiteren er voornamelijk van dit systeem en zijn er daadwerkelijk benadeelden als NCNP in stand wordt gehouden.

2: Is het niet zo dat je die regelgeving supermakkelijk kunt omzeilen? Immers, wie weet er nu daadwerkelijk wat voor zaken je echt behandelt, en nadien kun je altijd een nota maken als ware het een urenregistratie.

Het lijkt me dat de enthousiaste overheid weer niet heeft nagedacht over regels. Mooie paradepaardjes, maar je hoort er nooit meer wat van... toch?

Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cavian



Leeftijd: 70
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 51


BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mieke v schreef:


2: Is het niet zo dat je die regelgeving supermakkelijk kunt omzeilen? Immers, wie weet er nu daadwerkelijk wat voor zaken je echt behandelt, en nadien kun je altijd een nota maken als ware het een urenregistratie.
Rolling Eyes


Was er ook niet zoiets als integriteit in het spel?
_________________
Het Recht is te vinden in de feiten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja.. ik vraag me af wat voor soort integriteit, voor advocaten is dat woord uiteraard multiinterpretabel... het is nu eenmaal de werkelijkheid. Als ik als student mijn ogen al voor dit soort zaken zou sluiten waar moet het dan heen? Mijn punt is, dat de overheid met wat beters zal moeten komen. Met een NCNP zaakje kun je wel klanten binnenhalen. Richtlijnen als deze lijken mij iets te vrijelijk toepasbaar. De advocatuur gaat nu eenmaal steeds commercieler en klantgerichter te werk en witte boordencriminaliteit zit in alle lagen van de economie (lijkt mij).
_________________
Gij zult lachen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 1:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mieke v schreef:
Met een NCNP zaakje kun je wel klanten binnenhalen.

Denk het niet. Je zou er reclame voor moeten maken, en dan hang je als advocaat al snel. Voor een advocaat staat te veel op het spel om zich niet aan de regels te houden. Ik denk niet dat veel advocaten rommelen met de boeken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 16:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het al zou doen, dan zou ik het idd niet via reclame doen, net wat je zegt.

Maar je hebt regelmatig zaken die niet opschieten, waarvan je dan de opdracht krijgt ze ncnp af te maken. Dan hoeft het niet tot een procedure te leiden maar dan kun je wel 1. vertrouwen van een (betrekkelijk) nieuwe relatie winnen en 2. geld aan die zaak verdienen. Zeker als je merkt dat je klant vooral niet teveel kosten wil maken en de wederpartij nu eenmaal meer tijd nodig heeft om zijn standpunt te herzien, terwijl je zeker weet dat het een goede zaak is. (Het argument dat advocaten meer hun best gaan doen is hierin te herkennen).

Ik heb geen zicht op de praktijk in de advocatuur, maar kan me voorstellen dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn. Ik heb nog nergens een advocaat op een dak zien staan schreeuwen dat hij het niet doet.. Laughing Wellicht staat er veel op het spel, maar niemand kijkt in hun boeken. Net als tot een paar jaar geleden bij accountants trouwens, dus risky is het wellicht wel op den duur.

Wil er wel bij zeggen dat ik uiteraard vind dat advocaten zich ook aan de regels moeten houden. Geldt de regel ook bij dienstverlening of alleen de advocatuur?
_________________
Gij zult lachen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 1:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, dus je bedoelt het afmaken van een lopende zaak? Ik weet niet of dat strikt genomen onder een ncnp-verbod zou vallen. Tja, wie weet gebeurt zoiets wel eens. Bij een regeling als "we hebben niet 'goed' gepresteerd, dus een deel van de uren wordt niet in rekening gebracht" kan ik me wel wat voorstellen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cavian



Leeftijd: 70
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 51


BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mieke v schreef:
Tja.. ik vraag me af wat voor soort integriteit, voor advocaten is dat woord uiteraard multiinterpretabel... het is nu eenmaal de werkelijkheid. Als ik als student mijn ogen al voor dit soort zaken zou sluiten waar moet het dan heen?


"wat voor sóórt intergriteit"?????, en dan ook nog "waar moet ik heen als student mijn ogen sluitend voor".... ????

Tjongejonge; welke rechtsinterpretatie kijkend naar integriteit? Welke uitleg daarvan heeft "deze student" dan wel voor ogen? Ik vrees met grote vreze voor de toekomst (integriteit) van de beroepsgroep.
_________________
Het Recht is te vinden in de feiten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als cavia de discussie beter had gevolgd had hij kunnen zien, dat deze de problematiek rond de no cure, no pay-kwestie aan de orde stelt. Er moet dus niet uitgegaan worden van de groep braverikken waaronder ons knuffeldiertje kennelijk valt. Leest u even verder en eet gerust nog een wortel Wink , misschien oordeelt u dan iets minder snel, en ga je niet voorbij aan het vervolg van het verhaal. Dat gebeurt bij de oude garde juristen namelijk ook weleens.
Mag ik als voorbeeld stellen de zaak Lucia de B. waar nota bene juristen van het Hof (ooit wellicht ook advocaat geweest?) een vrouw veroordelen op basis van niet bewezen feiten. Ik verneem graag waarop de vrees gebaseerd is, en waaraan de student dan kan zien dat de huidige jurist wel zo integer is. Met dank aan een afkeurend jurist, die studenten als mij keihard veroordeelt, terwijl zij juist (de geschiedenis heeft dit meermalen bewezen) objectief vragen stellen over hedendaagse discussies zodat verbeteringen in de regelgeving kunnen worden bedacht, zullen er vele discussies als deze in de kiem gesmoord worden. Crying or Very sad Dat lijkt mij als aankomend jurist, u leest het goed, alleen maar van een groter overtuiging jurist te worden, zodat dit soort mensen die niet openminded reageren op enige nieuwe visie op zaken, worden vergezeld van een jonge generatie die dat wel zijn.

Integriteit... het impliceert in ieder geval dat je geen oordeel velt voordat je het hele verhaal kent. de rest van de discussie is echt niet zo moeilijk te volgen. Dan had knaagie ook gezien dat ik het echt niet goed keur...
_________________
Gij zult lachen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mieke v schreef:
Als cavia de discussie beter had gevolgd had hij kunnen zien, dat deze de problematiek rond de no cure, no pay-kwestie aan de orde stelt. Er moet dus niet uitgegaan worden van de groep braverikken waaronder ons knuffeldiertje kennelijk valt.

Dan vraag ik me af, wat heeft ncnp te maken met braaf zijn?

De vraag is of ncnp moet worden toegestaan. Wanneer het wordt toegestaan, kunnen advocaten, ongeacht hun braafheid, volgens ncnp te werk gaan. Wanneer het niet wordt toegestaan, mogen advocaten, ongeacht hun braafheid, dit niet.

Dat minder brave advocaten zich wellicht minder aan een verbod zullen storen heeft hier eigenlijk niets mee te maken.

Quote:
Mag ik als voorbeeld stellen de zaak Lucia de B. waar nota bene juristen van het Hof (ooit wellicht ook advocaat geweest?) een vrouw veroordelen op basis van niet bewezen feiten.

Nee dat mag niet, Lucia de B. is volledig off-topic.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie daarvoor de discussie over Lucia de B
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 12:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat mij betreft was het een prima voorbeeld om te laten zien, dat het juist nodig is om de mogelijkheden om ncnp te omzeilen, te bespreken, zodat kan worden beoordeeld in hoeverre die regels voldoen. En om te laten zien, dat het niet zo is, dat als een student een mate van integriteit aan de kaak stelt, die student per definitie niet integer zal zijn in de toekomst. Het zou mijn ontwikkeling bevorderen als anderen openstaan voor alle soorten vragen. Jammer dat anderen die discussie anders opvatten dan mij, en bekritiseren hetgeen ik op een forum zet dat juist bedoeld is om vrijelijk te spreken over dit soort dingen.

Dat anderen het daarmee niet eens zijn, is me duidelijk. Het is ook duidelijk geworden uit deze discussie, is dat Cavian, en nu zie ik ook bona fides, liever niet ingaan op mijn vraagstellingen, omdat ze bang zijn dat dat integriteit in gevaar brengt. Ik vind, dat je integriteit los moet zien van mijn vragen met betrekking tot het omzeilen.

Nog altijd zal ik mijn ogen dus niet sluiten voor de problematiek rond het onderwerp. Ik zal op deze plek echter geen berichten meer zetten, zie voorgaande Rolling Eyes
_________________
Gij zult lachen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind die discussie over integriteit eigenlijk wel een hele interessante. Kunnen we toch een nieuw topic over openen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Cavian



Leeftijd: 70
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 51


BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mieke v schreef:


Nog altijd zal ik mijn ogen dus niet sluiten voor de problematiek rond het onderwerp. Ik zal op deze plek echter geen berichten meer zetten, zie voorgaande Rolling Eyes



Er wordt door Mieke V plotsklaps een veelheid aan probleemstellingen gelanceerd alhier. Mieke V; er is over dit onderwerp en met name de stelling-name daarin door meerdere forum-leden het e.e.a. ingebracht. Zie dit "e.e.a." niet als persoonlijke kritiek, daar lijkt het een beetje op. "Wij" als oudjes en alreeds gesettled staan dan niet open voor een nieuwe benadering?

Hou allereerst in de gaten dat het onderwerp "integriteit" door jezelf ten berde is gebracht. In zoverre; dit heeft niets te maken met de oorspronkelijke opzet van de topic; ncnp. Verder dient eens ieders inbreng als positief te worden beschouwd lijkt mij. Het scheiden van onderwerpen is (met náme) in de rechtspraak een bron van strijd. Niét weggaan van een discussie dus, zaken splitsen en benoemen, duidelijkheid geven. Blijf gezellig mee-babbelen, dit is een interessante klets-klup. Smile
_________________
Het Recht is te vinden in de feiten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cavian



Leeftijd: 70
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 51


BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik vind die discussie over integriteit eigenlijk wel een hele interessante. Kunnen we toch een nieuw topic over openen?


Já, best wel. Moeten we niet eerst het onderwerp ncnp afsluiten of wordt hierover een hele nieuwe topic gestart en loopt het dan parallel hieraan?
_________________
Het Recht is te vinden in de feiten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds