Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 7:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nijmegen Law School
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2004 11:10    Onderwerp: Nijmegen Law School Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil de NLS even bij jullie onder de aandacht brengen omdat ik denk dat dit voor veel mensen een leuke Master opleiding is.
De NLS is een duale afstudeervariant en duurt 16 maanden.
Er is een soort van selectie aan verbonden, in die zin dat je op sollicitatie gaat bij 3 grote kantoren (Stibbe, de Brauw, Nauta, Van Doorne, Simmons, Clifford enz.) Als zij iets in je zien teken je met 1 kantoor een leer-arbeidsovereenkomst.

Van september tot april volg je de volgende vakken:
- presentatievaardigheden (erg leuk en leerzaam)
- ondernemingsrecht
- insolventierecht
- internationaal privaatrecht
- bank- en effectenrecht
- capita selecta financiering
- English Law of Contract (gedoceerd door prof. Mc Kendrick uit Oxford)
- Legal English

In mei ga je stage lopen bij het kantoor waarmee je de ovk gesloten hebt. Ik ga zelf 3 mei beginnen bij van Doorne in Amsterdam. Een stage van minimaal 4 weken in het buitenland is verplicht. Ik ga na een maand in A'dam te zijn geweest voor 6 weken naar Curacao.

Na de zomervakantie ga je nog eens 10 weken "werken" bij het kantoor.
Het is de bedoeling dat je afstudeert dmv het schrijven van een wetenschappelijk artikel (iemand nog leuke ideeën?)

Voordelen NLS:
-je krijgt les van diverse top-advocaten (daarvoor moet je ook een aantaal keer naar A'dam...dit wordt dan meestal gekoppeld aan een kantoorbezoek met meestal een lekkere lunch Wink

- alles wordt voor je geregeld, zowel je stage als je verblijf in het buitenland. Je krijgt een stagevergoeding en een vergoeding voor een kamer in A'dam (of waar je gaat stage lopen)

- je zit met een klein groepje zodat de interactie met de docent heel groot is. De werkgroepn duren 3 uur en je steekt er enorm veel van op.

- je krijgt de kans om bij 1 van de grootste kantoren van Nederland stage te lopen, je kan dus zelf bekijken of al die slechte verhalen over deze kantoren waar zijn..

- naar het buitenland gaan is gewoon heel erg gaaf, vooral als je niks zelf hoeft te regelen Wink

- je leert alvast een beetje solliciteren. Hoewel de meeste studenten deze opleiding bij voorbaat al niet zien zitten omdat je moet solliciteren, valt die sollicitatie reuze mee! ik heb zelf 3 hele leuke gesprekken gehad.

- je hoeft absoluut geen bolleboos te zijn. Ik heb zelf maar heel gemiddelde cijfers omdat ik minstens 3 uur per dag op een paard zat. Kantoren zijn ook erg geinterresseerd in de dingen die je naast je studie hebt gedaan..

Zo, dat was een heel verhaal...als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2004 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Mariek!
Wat een leuke & interessante bijdrage, thanx!
Zelf kom ik nog maar net kijken, dus ik ben nog niet zo bezig met masters en stageplaatsen e.d., maar het is heel nuttige info die je hier onder de aandacht brengt!
Groetjes Michèle
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2004 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeker interessant, bedankt.
(maar de studie nóg langer maken is eigenlijk geen optie voor mij Wink)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2004 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent....

Als masteropleiding duurt de NLS maar 4 maanden langer dan een reguliere master. Wel krijg je dan iets van € 1300 per maand, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken...

Ik heb zelf eerst een master strafrecht gedaan en ben nu dus aan mijn 5de jaar bezig.. het is de bedoeling dat we 21 december gaan afstuderen Crying or Very sad
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij is het vooral eerst zaak dat ik het eerste jaar eens haal Embarassed ...

Maar ik vind het inderdaad wel heel interessant om te weten dat er ook zulke praktijkgerichte masters bestaan!! I keep that in mind!

Liefs,

Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 11:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is de NLS hoofdzakelijjk bedoeld als voorbereiding op een carrière als advocaat of meer algemeen?
Want zoals ik het net nog eens overlas zou het een soort master zijn die je een kijkje gunt in "de keuken van de advocatuur".
Dat is natuurlijk ontzettend leuk, maar heeft dat ook een praktisch nut als je zelf niet in de advocatuur wil werken in de toekomst?
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad zowel een theoretische als een praktische master en dat is juist het aparte eraan. Je kunt een kijkje nemen op een top advocatenkantoor waar je normaal gesproken niet zo makkelijk binnenkomt voor een stage. Overigens is ook Philips verbonden aan de Law School, dus je kunt ook bij een juridische afd. van een bedrijf terecht.

Ik weet ook nog helemaal niet of ik de advocatuur in wil, daarom is die stage zo handig...maar de RAIO lijkt me ook hartstikke leuk.

Aangezien het echt een master is waar je iets extra's voor moet doen (want je kunt me niet vertellen dat de eerste jaren van de rechtenstudie erg moeilijk zijn) kom je ook beter voor de dag als je daarna gaat solliciteren...

Bovendien is het ook best eens leuk om dieper op de onderwerpen in te gaan tijdens college, zeker als je geïnteresseerd bent in het civiele en ondernemingsrecht...

Ook leer je extra vaardigheden door colleges presentatietechnieken en Legal English, waarbij je ook assignments en presentaties in het Engels moet doen...heel eng, maar iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus uiteindelijk ook heel leerzaam!

Je hebt er dus ook wat aan als je niet als advocaat wil werken, hoewel ik het ook weer niet zou aanraden als je al helemaal zeker bent dat je dat niet wil...
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mariek schreef:

(want je kunt me niet vertellen dat de eerste jaren van de rechtenstudie erg moeilijk zijn) kom je ook beter voor de dag als je daarna gaat solliciteren...


Zie hier bewijs numero één dat jij niet in Tilburg hebt gestudeerd Laughing
Ik ken maar héél weinig mensen die dat zeggen over de rechtenstudie in Tilburg. (Oké ééntje, maar die heeft ook een puntengemiddelde van 8.819 over ál haar vakken, en die kan dan ook werkelijk alles goed volgens mij)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Idem. Ik vind het tot nu toe best pittig! Shocked

Maar misschien is Mariek gewoon heel erg slim. Wink
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat leuk om wat over de NLS te lezen!! Bij dat standje ga ik op de banenmarkt (Tilburgse Bedrijvendagen) nu zeker even langs Very Happy
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Wouter








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben door Kortmann benaderd voor de NLS maar heb toch besloten de gewone master ondernemingsrecht te gaan doen. Het internationale karakter stond me niet zo aan en verder kreeg ik de indruk dat het behoorlijk afgezonderd is van de rest van de studie(genoten). Verder ademt het geheel praktijkgerichtheid en dat staat mij een beetje tegen, hoewel ik later toch weer hoorde dat het ook wetenschappelijk hoog staat aangeschreven.

Ach, anyhow. Volgend jaar nog maar eens over denken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat praktijkgerichte is maar een onderdeel ervan en ik vind het juist leuk om te zien wat de problemen in de dagelijkse praktijk zijn en hoe de juridische theoretische problemen in de praktijk juist weer geen problemen blijken te zijn...bovendien kom je tegenwoordig nergens meer als je geen stage hebt gelopen.

Ik heb eerst ook de mastervakken goederenrecht en faillissementsrecht gevolgd (van de gewone master) en ik kan je verzekeren dat de stof in de NLS colleges véél moeilijker is..
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
AN.



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zit nu in mijn derde jaar en moet binnenkort een master gaan kiezen. Nou leek mij de master ondernemingsrecht aan de zuidas heel erg leuk en intressant. Gisteren kwam ik te weten over de NLS en nou leek deze master mij ook heel erg intressant. Ik vroeg mij alleen wel af hoe streng de toelating was. Of je cijfers heel belangrijk zijn? En op wat voor nevenactiviteiten gelet wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds