Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nieuwe wapenstok voor politie
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2007 9:30    Onderwerp: Nieuwe wapenstok voor politie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kunnen politieagenten gebruik maken van de zogenaamde 'apprehender'-wapenstok. Hierin zit een soort handboeimechanisme ingebouwd. Deze stok kan in de plaats komen van de huidige korte gummiknuppel.

Door deze apprehender kan de politie mogelijk effectiever optreden, en hoeven er minder agenten ter plaatse te komen voor een aanhouding. Daardoor kunnen agenten sneller reageren op (andere) incidenten. Hier zie je een demonstratie van die apprehender: http://www.youtube.com/watch?v=6sZGtSI5wec


Laatst aangepast door Leo Beek op zo 12 mei 2013 14:18, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2007 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kun je die vraag beter stellen op een politie forum: http://forum.infopolitie.nl/portal.php
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2007 11:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mooi ding. Maar hij is wel van mtaal dus lijkt het me een minder goed plan om hem te zien als vervanging van de gummiknuppel.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 8:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Mooi ding. Maar hij is wel van mtaal dus lijkt het me een minder goed plan om hem te zien als vervanging van de gummiknuppel.


als je er al iemand mee neer móet knuppelen maakt het m.i. niets meer uit van welk soort materiaal is..

ziet er verder wel leuk uit maar die gast doet er beetje ninja-achtig mee als hij ermee gaat zwaaien Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Misschien kun je die vraag beter stellen op een politie forum: http://forum.infopolitie.nl/portal.php
Dank je. Ken je nog meer Nederlandse politieforums? En zitten er op dit juristenforum ook criminologen en mensen die werken bij politie of justitie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
als je er al iemand mee neer móet knuppelen maakt het m.i. niets meer uit van welk soort materiaal is..
Een metalen wapenstok geeft denk ik een grotere kans op ernstig letsel bij de verdachte dan een gummiknuppel. Maar het maakt de kans op letsel bij de agent waarschijnlijk kleiner.

En een metalen wapenstok verkleint de kans dat de agent zijn pistool moet gebruiken. De Apprehender kan eventueel wel worden voorzien van een zachte rubberen hoes over het lange einde.

Pepperspray dicht min of meer het gat tussen gummiknuppel en pistool. Maar pepperspray is niet effectief bij alle weersomstandigheden en is bij een grote vechtpartij of rel snel op.


Laatst aangepast door Leo Beek op ma 26 mrt 2007 11:48, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
als je er al iemand mee neer móet knuppelen maakt het m.i. niets meer uit van welk soort materiaal is..


Nee, het maakt niet uit of je iemand slechts van je af mept, of dat zijn hersenen uit zijn schedel slaat... Laughing
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Tom84 schreef:
als je er al iemand mee neer móet knuppelen maakt het m.i. niets meer uit van welk soort materiaal is..


Nee, het maakt niet uit of je iemand slechts van je af mept, of dat zijn hersenen uit zijn schedel slaat... Laughing


mirjam, zodra dat nodig is, ben je al redelijk ver. dat betekend dat je niet meewerkt.. dan mogen ze je van mij neerknuppelen.. en dreigen is dan (hopelijk) genoeg..

als je dan nóg niet meewerkt.. tja.. moet je dan voorzichtig zijn omdat een of andere lamzak lastig is? politie van nederland mag van mij part wat harder worden.. geen amerikaanse perikelen, maar toch wel wat feller..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
als je dan nóg niet meewerkt.. tja.. moet je dan voorzichtig zijn omdat een of andere lamzak lastig is?

Ja absoluut. Ook de Nederlandse overheid (in concreto hier dus de politie) moet pogen niet meer schade aan iemand aan te brengen dan nodig. De veel kleinere kans op ernstig letsel vind ik dus weldegelijk een goed argument. Ook als iemand lastig doet.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Dank je. Ken je nog meer Nederlandse politieforums?


Google even met:
politie forum
forums
forum straf
startpagina recht
startpagina politie
en wat je verder aan trefwoorden/zoektermen kunt verzinnen.
Succes.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
moet je dan voorzichtig zijn omdat een of andere lamzak lastig is?
Verdachte kan ook minder toerekeningsvatbaar zijn door alcohol, drugs, overspannenheid, paniek, zwakzinnigheid, autisme, Tourette, psychose, enz...

De politie moet zonodig geweld gebruiken, maar blijvende gezondheidsschade moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Hoe zou je het vinden als jij of je zoon een blijvende hersenbeschadiging zou oplopen door een politieknuppel? Bijvoorbeeld door paniek bij een politiecontrole, als gevolg van autisme.

Het voordeel van de apprehender is dat er veel minder geslagen hoeft te worden volgens mij. En daardoor is er minder kans op escalatie en relvorming bij een aanhouding.


Laatst aangepast door Leo Beek op ma 26 mrt 2007 13:36, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Google
Ik heb al gezocht. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Tom84 schreef:
moet je dan voorzichtig zijn omdat een of andere lamzak lastig is?
Verdachte kan ook minder toerekeningsvatbaar zijn door alcohol, drugs, overspannenheid, paniek, zwakzinnigheid, autisme, Tourette, psychose, enz...

De politie moet zonodig geweld gebruiken, maar blijvende gezondheidsschade moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Hoe zou je het vinden als jij of je zoon een blijvende hersenbeschadiging zou oplopen door een politieknuppel? Bijvoorbeeld door paniek bij een politiecontrole, als gevolg van autisme.

Het voordeel van de apprehender is dat er veel minder geslagen hoeft te worden volgens mij. En daardoor is er minder kans op escalatie en relvorming bij een aanhouding.


als ik heb gezegd dat ik het goed vind dat de politie de hersens inslaat, heb ej het mis.. ik zeg alleen, dat als je door alcohol (eigen schuld) of drugs (idem, medicijnen uitgesloten dan) vervelend ben, ze geweld mogen gebruiken om je te arresteren, of uit te schakelen als je een gevaar ben.

hersenen inslaan is ook de overtreffende trap van geweld. met dat ding kan je redelijk simpel iemand op de knieen/geboeid krijgen..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Ja absoluut. Ook de Nederlandse overheid (in concreto hier dus de politie) moet pogen niet meer schade aan iemand aan te brengen dan nodig. De veel kleinere kans op ernstig letsel vind ik dus wel degelijk een goed argument. Ook als iemand lastig doet.


Ik sluit me (weer) bij Duch aan.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LEO,

Misschien kun je het ook eens met de Belgische politie bebabbelen:
http://www.hbpf.be/index.php
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds