Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Netto vergoeding, bruto uitgekeerd
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wvb



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 16:33    Onderwerp: Netto vergoeding, bruto uitgekeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allen,

Om de een of andere vage reden wil mijn werkgever mij de reiskostenvergoeding alleen bruto uitkeren. Dit ondanks het feit dat de vergoeding ruimschoots onder de 19 cent per kilometer ligt en dus gewoon belastingvrij mag worden uitgekeerd.

Ik heb er bij mijn werkgever tevergeefs op aangedrongen om de reiskostenvergoeding netto uit te keren omdat dit mij nu veel belasting kost, wat helemaal niet nodig is. Voor hun maakt het geen verschil in geld maar ze doen het niet onder het mom van "dit is het beleid".

Is er een mogelijkheid om deze bruto uitkering alsnog netto te maken bij de aangifte inkomensbelasting, en zo ja hoe werkt dit?

Alvast dank voor uw hulp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RV



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 25


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beetje een rare opstelling van de werkgever...

Formeel is er volgens mij maar 1 mogelijkheid: bezwaar maken tegen de ingehouden loonbelasting. Alleen wordt je werkgever daar waarschijnlijk niet blij mee, want als de inspecteur het bezwaar gegrond verklaart, dan krijgt je werkgever waarschijnlijk een correctieverplichting opgelegd.

Alternatief is om je fiscale loon te verlagen in je aangifte. Als het goed is dan zit de bruto-vergoeding in je fiscale loon; door die vergoeding in mindering te brengen zou je de daarop betrekking hebbende loonheffing terug kunnen krijgen. De kans is groot dat het aangeven van een lager loon wordt opgemerkt en dan kan de inspecteur vragen gaan stellen. In dat geval is de kans groot dat de inspecteur het fiscale loon toch weer hoger vast stelt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wvb



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind de opstelling van mijn werkgever ook uiterst merkwaardig maar ik bereik bij ieder verzoek nul op rekest. Naar mijn inzicht is het verschil in kosten voor de werkgever tussen het netto en bruto uitkeren nul dus hun motieven blijven mij vreemd.

Hoe werkt precies het bezwaar maken tegen de ingehouden loonbelasting? Gaat dit via het in gebreke stellen van de werkgever of is dit een procedure via de belastingdienst?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RV



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 25


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bezwaar maken tegen de ingehouden loonheffing gaat via het indienen van een bezwaarschrift bij de afdeling loonheffingen van de inspectie van de werkgever (dus niet bij je eigen inspecteur inkomstenbelasting). Je moet dan o.a. aangeven NAW-gegevens van je werkgever, welk tijdvak(ken) het betreft en bij voorkeur ook het aangiftenummer(s) (maar dat lijkt me in dit geval lastig) plus de reden van het bezwaar met een berekening.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 13:22    Onderwerp: Re: Netto vergoeding, bruto uitgekeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

wvb schreef:
Beste allen,

Om de een of andere vage reden wil mijn werkgever mij de reiskostenvergoeding alleen bruto uitkeren.

Dan zult u uw werkgever is formeel moeten vragen waarom de werkgever ten onrechte loonbelasting inhoudt en voorts daarover moeten procederen tegen uw werkgever, als u het zover wilt laten komen.

Ook zou u kunnen proberen in uw aangifte hier een beslissing van de inspecteur uit te lokken, door, desnoods in bezwaar, met stukken onderbouwd, aan te geven dat uw werkgever ten onrechte de belastingvrije vergoeding als belast heeft aangemerkt.

Op grond waarvan betaalt uw werkgever u trouwens die reiskostenvergoeding? Want in die afspraak zal toch ook vastgelegd moeten zijn wat het karakter is van die vergoeding en hoe deze wordt geadministreerd en verloond.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
KMvdB

KMvdB

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 71


BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 1:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste wvb,

Kunt u aangeven welke brutering uw werkgever hanteerd? (cijfermatig voorbeeld)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds