Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nederlandse hypotheek en woonachtig in Azie
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jubair



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 30 mrt 2014 3:23    Onderwerp: Nederlandse hypotheek en woonachtig in Azie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn ex-vriendin over ons huis wat we toendertijd gezamenlijk hebben gekocht.
Zij kan de hypotheek niet meer opbrengen en aangezien ik er niet meer woon, weiger ik ook om te betalen.
Nu wil de bank dat ik een volmacht onderteken en dus ook voor de helft aansprakelijk ben.
Ik ben getrouwd en woonachtig in Azie nu.
Ik heb op andere forums gelezen dat de bank mij niets kan maken als ik niet betaal zolang ik niet in Europa ben.
Klopt dit?

M.v.g
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: zo 30 mrt 2014 17:51    Onderwerp: Re: Nederlandse hypotheek en woonachtig in Azie Reageer met quote Naar onder Naar boven

jubair schreef:
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn ex-vriendin over ons huis wat we toendertijd gezamenlijk hebben gekocht.
Zij kan de hypotheek niet meer opbrengen en aangezien ik er niet meer woon, weiger ik ook om te betalen.
Nu wil de bank dat ik een volmacht onderteken en dus ook voor de helft aansprakelijk ben.
Ik ben getrouwd en woonachtig in Azie nu.
Ik heb op andere forums gelezen dat de bank mij niets kan maken als ik niet betaal zolang ik niet in Europa ben.
Klopt dit?

M.v.g

Nee, geografie is geen belemmering voor het ontstaan van betaalverplichtingen. Om daadwerkelijk geld los te peuteren van iemand die woont buiten de EU, dat is weer een heel ander verhaal natuurlijk, al is het maar omdat in beginsel waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing is op de hypotheekverstrekking en het executeren van eventuele vonnissen hieruit niet vanzelfsprekend zijn door aspecten als het wel of niet bestaan van verdragen daartoe, erkenning van buitenlandse vonnissen enz.

Het zal geen volmacht zijn die je bent gevraagd te ondertekenen, maar een hoofdelijke aansprakelijkheidsstelling. Dat men wil dat je deze tekent maakt al dat men zelf ook wel weet dat er nu geen verhaal is.

Als het huis nu niet ook voor de helft van jou is en de hypotheek, naar nu lijkt, niet op jouw naam staat, dan ben je juridisch (!= moreel/relationeel etc.) snel klaar. Staat het wel op je naam, dan heb je mogelijk wel een belang erbij dat de bank niet gaat executeren, immers is dan niet alleen de opbrengst lager, maar ook zal de openstaande schuld ermee worden verrekend en wat overblijft is dan restschuld voor de hypotheekhouder(s).

Hoe is dat destijds afgewikkeld? Heeft zij jou uitgekocht?
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: ma 31 mrt 2014 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het zal geen volmacht zijn


Een bank wil bij betalingsproblemen nog wel eens verzoeken om een volmacht te tekenen waarbij de bank bevoegd wordt om alle handelingen te verrichten om het huis onderhands te verkopen. Mogelijk dat het een dergelijke volmacht betrof.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
jubair



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 05 apr 2014 10:49    Onderwerp: Re: Nederlandse hypotheek en woonachtig in Azie Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
jubair schreef:
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn ex-vriendin over ons huis wat we toendertijd gezamenlijk hebben gekocht.
Zij kan de hypotheek niet meer opbrengen en aangezien ik er niet meer woon, weiger ik ook om te betalen.
Nu wil de bank dat ik een volmacht onderteken en dus ook voor de helft aansprakelijk ben.
Ik ben getrouwd en woonachtig in Azie nu.
Ik heb op andere forums gelezen dat de bank mij niets kan maken als ik niet betaal zolang ik niet in Europa ben.
Klopt dit?

M.v.g



Hoe is dat destijds afgewikkeld? Heeft zij jou uitgekocht?


Nee, het huis staat op onze beide namen.
Ik werk in een Aziatisch land en de lonen ziijn hier dan ook tegen Aziatische normen.
Ik heb hier mijn levensonderhoud en huis te betalen en ik kan simpelweg het huis in Nederland niet betalen met het loon wat ik hier verdien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds