Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nederlanderschap
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Als je uit een Oud-Nederlandse moeder geboren wordt, kan het kind dan een vreemdeling zijn?
Ja
66%
 66%  [ 2 ]
Nee
33%
 33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 7:38    Onderwerp: Nederlanderschap Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben een westerse allochtoon, geboren en getogen in Nederland uit een van oorsprong Nederlandse moeder en zij stierf ook als Nederlander. Ik heb dus een autochtone familielijn van mijn moederskant van mijn vaderskant ben ik allochtoon. Ik voel mij dan soms een echte autochtone allochtoon.

Wordt ik nu in dezelfde situatie nu geboren, ben ik volgens de Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN 1985), volgens artikel 3 wel van rechtswege Nederlander.

RWN artikel 3

3. Nederlander is het kind van een vader of moeder die ten tijde van de geboorte van het kind zijn of haar hoofdverblijf heeft in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten en die zelf geboren is als kind van een vader of moeder die ten tijde van zijn of haar geboorte in een van die landen hoofdverblijf had, mits het kind ten tijde van zijn geboorte zijn hoofdverblijf heeft in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten.

Dit recht wordt mij ontnomen door Artikel 27 RWN

Artikel 27

1.Artikel 3 van deze Rijkswet is alleen van toepassing op kinderen geboren na de inwerkingtreding van deze Rijkswet.

De wet die op het tijdstip van mijn geboorte gold is de WNI 1892 van kracht geweest en werd er alleen maar naar de vader gekeken. Had mijn Duitse grootmoeder/grootvader in Nederland gewoond zou ik ook van rechtswege Nederlander geweest zijn. De rol van de vrouw was toen der tijd niet belangrijk en kon het kind geen rechten verlenen.

Mijn moeder heeft op grond van de Wet op het Nederlanderschap en het Ingezetenschap (WNI 1892) in artikel 8b, haar Nederlanderschap terug verkregen ik kan de tekst helaas niet kopiëren, maar u kunt de wettekst terug vinden op deze site

http://pvmarkus.home.xs4all.nl/wet.htm

Dit strookt echter met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Artikel 16

onder 3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele
groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op
bescherming door de maatschappij en de Staat.

Bij mij ontbreekt de groepseenheid binnen de gezinssituatie, het verstoren hiervan en het niet toekennen van rechtsgelijkheid is gelijk te stellen met raciale discriminatie, het kind is immers de vreemdeling geworden binnen een Nederlandse gezinssituatie. Door mij de rechtsgelijkheid met mijn moeder te onthouden, splijt de wetgever mijn persoon.

Door de wetswijziging in de Rijkswet die op 01-10-2010 plaatsvond, om de rechtsgelijkheid in de wet tussen man en vrouw te repareren, viel ik ook buiten de boot.

Hoofdstuk 3. Verkrijging van het Nederlanderschap door optie

Na het afleggen van een daartoe strekkende schriftelijke verklaring verkrijgt door een bevestiging als bedoeld in het derde lid het Nederlanderschap:

Onder i. de vreemdeling die vóór 1 januari 1985 is geboren uit een moeder die ten tijde van zijn geboorte Nederlander was, terwijl de vader ten tijde van die geboorte niet-Nederlander was;

Standpunt van de voormalige Minister van Justitie

Quote:
Hierbij is de nationaliteit van de moeder ten tijde van de geboorte als uitgangspunt genomen. Dit betekent dat wanneer uw moeder ten tijde van uw geboorte de Nederlandse nationaliteit niet meer bezat, er voor u geen mogelijkheid is om op grond van deze regeling de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen. Het feit dat uw moeder naderhand het Nederlanderschap opnieuw verkreeg doet hierbij niet ter zake, en evenmin het feit dat u op dat tijdstip nog minderjarig was.


Is dit nog wel in een klank met het Verdrag inzake de Uitbanning van alle Vormen van Discriminatie van Vrouwen

Deel II

Artikel 9

2. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, verlenen vrouwen gelijke rechten als mannen wat de nationaliteit van hun kinderen betreft.

Tekst verdrag
http://www.art1.nl/artikel/7583-Verdrag_inzake_de_Uitbanning_van_alle_Vormen_van_Discriminatie_van_Vrouwen_

Het verdrag zegt echter dat de vrouw ook het recht heeft haar nationaliteit aan het kind te verlenen, ongeacht tijd. Zou het toen der tijd mogelijk geweest zijn had mijn moeder haar recht op het Nederlanderschap aan mij doorgegeven, maar nu is het zo dat ik haar discriminatoire rol geërfd heb.

En concludeer, dat het tijdstip van de geboorte belangrijker bevonden wordt dan het individu en de rechtsongelijkheid tussen man en vrouw, nog steeds niet is weggewerkt, wat wel de bedoeling was met de wetswijziging die op 01-10-2010 plaatsvond en scheidingskinderen die voor 1 januari 1985 geboren zijn en ten tijde van leven een Nederlandse moeder hadden omdat de vrouw die na de echtscheiding op grond van de WNI 1892, artikel 8b haar Nederlanderschap terug verkregen heeft maar waar het kind niet in meedeelde, omdat dit wettelijk niet kon, vergeten zijn.

De naturalisatie procedure is voor mij geen optie, omdat ik dit gelijkstel met het kopen van de Nederlandse nationaliteit en je als geval behandeld wordt, om vrijwillig het Nederlanderschap te verkrijgen de keuze maken van wie er nu belangrijker is je vader of je moeder, is onmenselijk en zal dan deze afweging dan ook niet maken, de optie procedure wel omdat dan mijn afstamming door de Staat gerespecteerd wordt, omdat je op het tijdstip van de geboorte weinig te kiezen hebt, wie je ouders worden en welk bloed er door je aderen stroomt.

Helaas is de wetgever op dit gebied een moment suprême denker en kijkt niet naar het individu en dat vind ik onrechtvaardig, maar ik denk ook dat alle lotgenoten, die in dezelfde situatie verkeren dit als onrecht ervaren.

De vraag die dus te onderzoek zei, is de volgende of de tijdsbepaling verruimt dient te worden.

Ik wil u even meenemen naar de oorsprong van het probleem en betrek mij alleen tot de eerste graad van de familie van het individu.

Het individu bestaat op het tijdstip van de geboorte uit twee ouders hebben deze de Nederlandse nationaliteit, verkrijgt datzelfde individu automatisch het Nederlanderschap Dit is de autochtone situatie.

Het gezin waarbij de moeder de Nederlandse nationaliteit had en de vader niet Nederlander was en het individu dat uit deze mix vóór 1985 voortkwam, had geen recht op het Nederlanderschap, maar deze groep heeft sinds 01-10-2010 het recht verkregen, om toch door optie Nederlander te worden.

Met andere woorden heeft de wetgever de discriminatoire rol van de vrouw willen wegwerken voor gevallen die nog onder de Wet op het Nederlanderschap en het Ingezetenschap (WNI 1892) vielen ,echter is de wetgever hier niet geheel in geslaagd.

Kinderen die uit een Oud-Nederlandse moeder geboren zijn, met een niet Nederlandse vader, vóór 1985, maar waar het kind ten tijde van leven, wel te maken kreeg met een Nederlandse moeder, doordat de moeder het Nederlanderschap opnieuw verkreeg door echtscheiding, hebben tot op de dag van heden geen recht op het Nederlanderschap.

Het kind verkrijgt hierdoor een afgekapseld bestaan en het kind kan psychische schade hierdoor oplopen, omdat het letterlijk tussen de wal en het schip beland is.

Getekend

<<<<<<<<<<<<
O------|-+-X-------O------X-----O
A----- B----D------ C------D-----E
............................>>>>>>>>

A is de Moeder
B is de verklaring omtrent het aannemen van de
andere nationaliteit, die voor haar niet meer gold, maar nog wel voor het kind
C is het Kind
D is de echtscheiding
E is de vader
------- Rechtsgelijkheid
<<<< Voogdijschap
>>>> Vlucht naar het land van waarvan ik de nationaliteit bezit (seksueel misbruik).

B doorsnijdt deze rechtsgelijkheid, tot op de dag van heden met mijn moeder en mijn Nederlandse familie en dat is discriminatie.

Echter ben ik van mening dat de wetgever grenzen moet trekken, maar niet in de eerste familiegraad.

Hoofdstuk 3. Verkrijging van het Nederlanderschap door optie

Na het afleggen van een daartoe strekkende schriftelijke verklaring verkrijgt door een bevestiging als bedoeld in het derde lid het Nederlanderschap:

Onder i. de vreemdeling die vóór 1 januari 1985 is geboren uit een moeder die ten tijde van zijn geboorte Nederlander was, terwijl de vader ten tijde van die geboorte niet-Nederlander was;

uit een moeder die ten tijde van zijn geboorte Nederlander was,

Versus

uit een moeder die ten tijde van zijn leven Nederlander was,

Kort ontleed betekend dat dat de geboorte van het individu op gespannen voet staat met het leven van een individu, in beide gevallen was de moeder van oorsprong Nederlander al dan wel niet op het tijdstip van de geboorte.

EVRM

Artikel 14.

Verbod van discriminatie
Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of
maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Dienen deze twee gevallen als gelijkwaardig worden te betracht?


Welke conclusie zou u trekken?


Laatst aangepast door Halfbloedje op di 20 dec 2011 14:51, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom wil je eigenlijk Nederlandse worden dan ?
Het is namelijk absoluut geen nationaliteit om trots op te kunnen zijn.
Mocht er dus geen enkel echt praktisch nut in behaald kunnen worden dan raad ik je het ten stelligste af.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 19:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Waarom wil je eigenlijk Nederlandse worden dan ?
Het is namelijk absoluut geen nationaliteit om trots op te kunnen zijn.
Mocht er dus geen enkel echt praktisch nut in behaald kunnen worden dan raad ik je het ten stelligste af.


Ik voel mij Nederlander, maar ik wil geen Nederlander worden zoals de wet het nu voorschrijft. ls de wetgever bereid mij in de gelegenheid te stellen Nederlander te worden door optie zei het het overwegen waard, omdat ik dan mijn Duitse nationaliteit niet hoef op te geven.

De wijsheid die Salomo had heeft Nederland nog steeds niet in pacht, namelijk dat je een individu op grond van afstamming niet kunt delen en geeft aan dat de factor tijd de voorkeur heeft, waarbij het individu onbelangrijk wordt bevonden.

Dat de wet vanuit het jus sanguinis principe is op gebouwd wordt gelaakt, door de wetgever

Jus sanguinis (ook ius sanguinis of Jure sanguinis) is een Latijnse uitdrukking die "het recht van het bloed" betekent. Hiermee wordt een rechtsprincipe aangeduid volgens welke men aan het bloed aanspraken op een bepaalde nationaliteit, die van een ouder of voorouder, ontleent. Het begrip is van belang in het vreemdelingenrecht. Het Nederlanderschap wordt in beperkte mate door het Jus sanguinis verkregen, Nederlanderschap van een grootouder betekent niet dat men de Nederlandse nationaliteit bezit.

In het nationaliteitsrecht is Jus sanguinis een rechtsbeginsel

In mijn geval betekend dat,dat ik wel Nederlands bloed heb van mijn moeder, maar de wetgever gaat er tot op de dag van heden vanuit, dat mijn moeder tijdens het afleggen van de verklaring tijdens haar huwelijk een bloed transfusie heeft ondergaan.
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Persoonlijke aanvulling

ik leef nu in welwillendheid van de Overheid, met alle respect voor de Overheid, ik maak geen knieval en laat me ten derde male bestraffen, ik verwacht enkel en alleen erkenning van de bloedlijn van moederszijde niets meer en niets minder.

Ik zou graag op een eervolle manier in vrijheid willen leven in Nederland zonder verplichtingen naar het IND toe.

Het is eigenlijk te gek voor woorden, dat ik samen met mijn Nederlandse moeder, bij de vreemdelingenpolitie een verblijfsvergunning moest ophalen en ik opgezadeld werd met alle verplichtingen, die voor een vreemdeling gelden.

Als je gelijk hebt, alleen de groep heeft een andere mening, wordt je al gauw tot een psychiatrisch patiënt afgestempeld, dus de groep is tegen het individu, wat aan de bel trekt, alleen is dit geen psychiatrische aandoening, het individu wil er op grond van zijn afstamming bij horen, maar wordt door de groep buitengesloten. Dit is etnocentrisme

Etnocentrisme, van het Griekse "ethnos" (volk, natie, klasse, kaste) en "kentron" (punt/stekel) is het standplaatsgebonden beoordelen van culturen. De eigen cultuur, of een andere van tevoren bepaalde cultuur, wordt gebruikt om andere culturen in een sociaal-cultureel opzicht te meten.

Effect op individuen

Racisme kan zowel de racist als zijn slachtoffer psychisch sterk beïnvloeden. Het slachtoffer voelt zich vaak aangevallen of uitgesloten en kan hierdoor bijvoorbeeld minderwaardigheidsgevoelens krijgen en gefrustreerd raken.

Soms draai ik de de rol van de zondebok even om en het leuke is dat er meteen tot de aanval wordt over gegaan en er geprobeerd wordt mij een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Laughing
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is natuurlijk heel normaal dat als een moeder de Nederlandse nationaliteit verkrijgt, de kinderen niet automatisch meegaan. Het is juist dat daardoor een situatie ontstaat waarin leden van één gezin verschillende nationaliteiten hebben, maar dat staat geheel los van het recht op bescherming van het gezinsleven. Het is vaste rechtspraak dat aan art. 8 EVRM géén recht op het verkrijgen van een nationaliteit kan worden ontleend.

Je beroep op de UVRM wekt de indruk dat je teveel hebt rondgehangen op internetconspiracysites. Zonde van je tijd.

Je enige puntje is dat als de rollen van je vader en je moeder waren omgedraaid, je blijkbaar al vanaf je geboorte de Nederlandse nationaliteit zou hebben gehad. Ongelijke behandeling van man en vrouw. Die ongelijkheid is inmiddels opgeheven. De wetgever is niet verplicht en om alle juridische (en feitelijke?) gevolgen die deze ongelijke behandeling heeft gehad op te heffen. Dat zou ook compleet onwerkbaar zijn, want hoeveel generaties zou je terug moeten gaan?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het is natuurlijk heel normaal dat als een moeder de Nederlandse nationaliteit verkrijgt, de kinderen niet automatisch meegaan. Het is juist dat daardoor een situatie ontstaat waarin leden van één gezin verschillende nationaliteiten hebben, maar dat staat geheel los van het recht op bescherming van het gezinsleven. Het is vaste rechtspraak dat aan art. 8 EVRM géén recht op het verkrijgen van een nationaliteit kan worden ontleend.

Je beroep op de UVRM wekt de indruk dat je teveel hebt rondgehangen op internetconspiracysites. Zonde van je tijd.

Je enige puntje is dat als de rollen van je vader en je moeder waren omgedraaid, je blijkbaar al vanaf je geboorte de Nederlandse nationaliteit zou hebben gehad. Ongelijke behandeling van man en vrouw. Die ongelijkheid is inmiddels opgeheven. De wetgever is niet verplicht en om alle juridische (en feitelijke?) gevolgen die deze ongelijke behandeling heeft gehad op te heffen. Dat zou ook compleet onwerkbaar zijn, want hoeveel generaties zou je terug moeten gaan?


Ik wil u even meenemen naar de oorsprong van het probleem en betrek mij aléén tot de eerste graad van de familie van het individu.

Het individu bestaat op het tijdstip van de geboorte uit twee ouders hebben deze de Nederlandse nationaliteit, verkrijgt datzelfde individu automatisch het Nederlanderschap Dit is de autochtone situatie.

Het gezin waarbij de moeder de Nederlandse nationaliteit had en de vader niet Nederlander was en het individu dat uit deze mix vóór 1985 voortkwam, had geen recht op het Nederlanderschap, maar deze groep heeft sinds 01-10-2010 het recht verkregen, om toch door optie Nederlander te worden.

Met andere woorden heeft de wetgever de discriminatoire rol van de vrouw willen wegwerken voor gevallen die nog onder de Wet op het Nederlanderschap en het Ingezetenschap (WNI 1892) vielen echter is de wetgever hier niet geheel in geslaagd.

Kinderen die uit een Oud-Nederlandse moeder geboren zijn, met een niet Nederlandse vader, vóór 2003, maar waar het kind ten tijde van leven, wel te maken kreeg met een Nederlandse moeder, doordat de moeder het Nederlanderschap opnieuw verkreeg door echtscheiding, hebben tot op de dag van heden geen recht op het Nederlanderschap.

Het kind verkrijgt hierdoor een afgekapseld bestaan en het kind kan psychische schade hierdoor oplopen, omdat het letterlijk tussen de wal en het schip beland is.

Getekend

<<<<<<<<<<<<
O------|-+-X-------O------X-----O
A----- B----D------ C------D-----E
............................>>>>>>>>

A is de Moeder
B is de verklaring omtrent het aannemen van de
andere nationaliteit, die voor haar niet meer gold, maar nog wel voor het kind
C is het Kind
D is de echtscheiding
E is de vader
------- Rechtsgelijkheid
<<<< Voogdijschap
>>>> Vlucht naar het land van waarvan ik de nationaliteit bezit (seksueel misbruik).

B doorsnijdt deze rechtsgelijkheid, tot op de dag van heden met mijn moeder en mijn Nederlandse familie en dat is discriminatie.

Echter ben ik met u van mening dat de wetgever grenzen moet trekken, maar niet in de eerste familiegraad.
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb als mens ook gevoel

http://www.youtube.com/watch?v=WztUZ4-_p2w
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen


Laatst aangepast door Halfbloedje op zo 18 dec 2011 23:29, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het doet goed ook is je gevoel te mogen uitleven, maar ik ben nu weer objectief, onder het motto van ik zit in de helikopter en kijk naar beneden.
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen


Laatst aangepast door Halfbloedje op ma 19 dec 2011 13:13, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Halfbloedje schreef:
bona fides schreef:
Het is natuurlijk heel normaal dat als een moeder de Nederlandse nationaliteit verkrijgt, de kinderen niet automatisch meegaan. Het is juist dat daardoor een situatie ontstaat waarin leden van één gezin verschillende nationaliteiten hebben, maar dat staat geheel los van het recht op bescherming van het gezinsleven. Het is vaste rechtspraak dat aan art. 8 EVRM géén recht op het verkrijgen van een nationaliteit kan worden ontleend.

Je beroep op de UVRM wekt de indruk dat je teveel hebt rondgehangen op internetconspiracysites. Zonde van je tijd.

Je enige puntje is dat als de rollen van je vader en je moeder waren omgedraaid, je blijkbaar al vanaf je geboorte de Nederlandse nationaliteit zou hebben gehad. Ongelijke behandeling van man en vrouw. Die ongelijkheid is inmiddels opgeheven. De wetgever is niet verplicht en om alle juridische (en feitelijke?) gevolgen die deze ongelijke behandeling heeft gehad op te heffen. Dat zou ook compleet onwerkbaar zijn, want hoeveel generaties zou je terug moeten gaan?


Ik wil u even meenemen naar de oorsprong van het probleem en betrek mij aléén tot de eerste graad van de familie van het individu.

Het individu bestaat op het tijdstip van de geboorte uit twee ouders hebben deze de Nederlandse nationaliteit, verkrijgt datzelfde individu automatisch het Nederlanderschap Dit is de autochtone situatie.

Het gezin waarbij de moeder de Nederlandse nationaliteit had en de vader niet Nederlander was en het individu dat uit deze mix vóór 1985 voortkwam, had geen recht op het Nederlanderschap, maar deze groep heeft sinds 01-10-2010 het recht verkregen, om toch door optie Nederlander te worden.

Met andere woorden heeft de wetgever de discriminatoire rol van de vrouw willen wegwerken voor gevallen die nog onder de Wet op het Nederlanderschap en het Ingezetenschap (WNI 1892) vielen echter is de wetgever hier niet geheel in geslaagd.

Kinderen die uit een Oud-Nederlandse moeder geboren zijn, met een niet Nederlandse vader, vóór 2003, maar waar het kind ten tijde van leven, wel te maken kreeg met een Nederlandse moeder, doordat de moeder het Nederlanderschap opnieuw verkreeg door echtscheiding, hebben tot op de dag van heden geen recht op het Nederlanderschap.

Het kind verkrijgt hierdoor een afgekapseld bestaan en het kind kan psychische schade hierdoor oplopen, omdat het letterlijk tussen de wal en het schip beland is.

Getekend

<<<<<<<<<<<<
O------|-+-X-------O------X-----O
A----- B----D------ C------D-----E
............................>>>>>>>>

A is de Moeder
B is de verklaring omtrent het aannemen van de
andere nationaliteit, die voor haar niet meer gold, maar nog wel voor het kind
C is het Kind
D is de echtscheiding
E is de vader
------- Rechtsgelijkheid
<<<< Voogdijschap
>>>> Vlucht naar het land van waarvan ik de nationaliteit bezit (seksueel misbruik).

B doorsnijdt deze rechtsgelijkheid, tot op de dag van heden met mijn moeder en mijn Nederlandse familie en dat is discriminatie.

Echter ben ik met u van mening dat de wetgever grenzen moet trekken, maar niet in de eerste familiegraad.


Aanvulling

Kunnen mijn kinderen ook Nederlander worden als ikzelf (weer) Nederlander word?

Minderjarige kinderen kunnen gelijktijdig met u het Nederlanderschap aanvragen. Hun namen moeten dan zowel in uw optieverklaring als in de bevestiging van de verkrijging van het Nederlanderschap worden genoemd. Als u een naturalisatieverzoek heeft ingediend, moeten hun namen zowel in uw naturalisatieverzoek als in het naturalisatiebesluit worden genoemd. Ook moeten zij op het moment van de bevestiging of het besluit nog steeds minderjarig zijn om Nederlander te kunnen worden.

Kinderen jonger dan 12 jaar hoeven niet met u mee te komen naar de Nederlandse ambassade of het consulaat.

Kinderen van 12 tot en met 15 jaar hoeven ook niet met u mee te komen naar de Nederlandse ambassade of het consulaat. Deze kinderen kunnen wel hun mening geven over het verkrijgen van het Nederlanderschap. Als u ze niet meeneemt, krijgen ze een brief van de Nederlandse ambassade of het consulaat toegestuurd om te vragen wat hun mening is.

Kinderen van 16 en 17 jaar moeten zelf langskomen bij de Nederlandse ambassade of het consulaat om hun mening te geven over het verkrijgen van het Nederlanderschap. Zij kunnen alleen delen in de verkrijging van het Nederlanderschap als zij hiervoor toestemming hebben gegeven.

http://www.minbuza.nl/producten-en-diensten/burgerzaken/nederlandse-nationaliteit/kunnen-mijn-kinderen-ook-nederlander-worden-als-ikzelf-weer-nederlander-word.html

Dit geld niet voor mijn geval, omdat ik vóór 1985 geboren ben en de Wet op het Nederlanderschap en het Ingezetenschap (WNI 1892) dit niet toestond.

Ik verlang alleen naar gelijkstelling met een latente Nederlander

Ik ben vóór 1 januari 1985 geboren uit een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader. Ben ik Nederlander?

Antwoord:


Nee, maar als u vóór 1 januari 1985 bent geboren uit een moeder die op het moment van uw geboorte Nederlandse was terwijl uw vader op dat moment niet-Nederlander was en heeft u niet eerder de Nederlandse nationaliteit verkregen, dan kunt u vanaf 1 oktober 2010 de Nederlandse nationaliteit verkrijgen door het uitbrengen van een zogeheten Optieverklaring. De tekst van het wetsvoorstel dat dit mogelijk maakt is op 30 juni 2010 in de Staatscourant gepubliceerd. Deze tekst kunt u vinden op de volgende website: https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-10196.html

http://www.minbuza.nl/producten-en-diensten/burgerzaken/nederlandse-nationaliteit/nederlandse-moeder-en-niet-nederlandse-vader.html

Die op het moment van uw geboorte Nederlandse was, in mijn geval had ik ten tijde van leven een Nederlandse moeder en zij had het voogdijschap over mij, waardoor zij het gezinshoofd was en dus gezag over mij had..

Kwestie UVRM

Preambule EVRM

Gelet op de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens die op 10 december 1948 door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties is afgekondigd;
Overwegende, dat deze Verklaring ten doel heeft de universele en daadwerkelijke erkenning en toepassing van de rechten die daarin zijn nedergelegd te verzekeren;

Artikel 1.
Verplichting tot eerbiediging van de rechten van de mens
De Hoge Verdragsluitende Partijen verzekeren een ieder die ressorteert onder haar rechtsmacht de rechten en vrijheden die zijn vastgesteld in de Eerste Titel van dit Verdrag.

Hiermee wordt het UVRM door de Staten van partij ten volste geratificeerd. Ik wil mij niet beroepen op art. 8 EVRM, maar op

lArtikel 14.

Verbod van discriminatie
Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of
maatschappelijke afkomst
, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/655FDBCF-1D46-4B36-9DAB-99F4CB59863C/0/NLD_CONV.pdf
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen


Laatst aangepast door Halfbloedje op ma 19 dec 2011 18:14, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Halfbloedje

Halfbloedje

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 14:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toegevoegd aan topic
_________________
UVRM 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en
rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en
geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds