Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 13:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En je weet zeker dat het gesprek niet gemanipuleerd is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Onno Peper & Conny Gi



Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe kan je nou weten dat het gesprek gemanipuleerd is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onno Peper & Conny Gi schreef:
Hoe kan je nou weten dat het gesprek gemanipuleerd is?


Als je het zelf terug hoort, hoor je toch of het authentiek is of niet? Je weet toch wat je geantwoord hebt op welke vragen?

Als iemand mij vraagt of ik het ermee eens ben dat na 30 dagen een jaarabonnement volgt weet ik of ik daar ja of nee op heb geantwoord.

Ze kunnen een "ja" van bv mij wel ingevoegd hebben op een plek waar ik het absoluut niet gezegd heb.

------

Als er halverwege het gesprek wordt gesproken over die 30 dagen proef, gevolgd door het aangeven van een betaald jaarabonnement en pas aan het einde van het gesprek word je gevraagd of je daarmee akkoord gaat zal waarschijnlijk alleen die 30 dagen proef zijn blijven hangen en zal je daar natuurlijk "ja" op antwoorden.

Ook dat is een vorm van manipulatie, alleen zal dat niet makkelijk te bewijzen zijn vrees ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Peter Knapen



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 23 aug 2011 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het meerdere malen geluisterd en het lijkt authentiek. Nogmaals, ik heb hen helaas niet zelf aan de lijn gehad maar mijn vriendin. Haar stem is tijdens de opname meerdere malen te horen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
davegaastra



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013 15:16    Onderwerp: Re: getuigenverklaring Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Esther,

Ik heb ook problemen met NO. Heb ongeveer een half jaar geleden ook een paar keer "ja"gezegd tegen een vriendelijke dame van NO. 1 dag erna kreeg ik van een collega de tip er niet in te trappen. Ik heb toen geprobeerd het op te zeggen en dit telefonisch en via de mail gedaan. Op de mail kreeg ik keurig te horen dat het niet mogelijk om van de aankoop af te zien en dat deze aankoop automatisch stopt na 13 maanden. Ik heb verder geen actie ondernomen en dus ook niet betaald. Op 21 september kreeg ik via de mail een laatste betalingsherinnering. Hier heb ik ook niet op gereageerd. Vandaag ontving ik een brief van Juricasso waarin ze me sommeren binnen 5 dagen de hoofdsom & kosten te betalen. Ik word hier niet direct nerveus van maar vraag me wel af wat ik kan en moet doen. Vandaar dat ik op dit forum uitkwam. Ik begrijp dat er een aantal gedupeerden zijn die jullie in kaart aan het brengen zijn. Ik wil me hier graag bij aansluiten. Ik heb alle correspondentie in mijn mailbox staan en wil je die met liefde doorsturen. Mijn email-adres is dave@gaastra.cc. Ik hoor graag van je. Groet, Dave Gaastra
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dr. Default



Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wees gewaarschuwd: Ik kreeg vandaag een factuur en aanmaning van een klant. Het lijkt er dus op dat men nog steed actief is.

En zelfs uitgebreid is: het heet vanaf 1 april 2013 (hoe verzin je het!) onderneemtgroep.nl staat er trots op de factuur.
Ik vraag me af of het dan niet als georganiseerde misdaad moet worden bestempeld en niet als simpele enkelvoudige aquisitiefraude? Exclamation
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jordy272



Leeftijd: 113
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dr. Default schreef:
Wees gewaarschuwd: Ik kreeg vandaag een factuur en aanmaning van een klant. Het lijkt er dus op dat men nog steed actief is.

En zelfs uitgebreid is: het heet vanaf 1 april 2013 (hoe verzin je het!) onderneemtgroep.nl staat er trots op de factuur.
Ik vraag me af of het dan niet als georganiseerde misdaad moet worden bestempeld en niet als simpele enkelvoudige aquisitiefraude? Exclamation


Inderdaad ze bestaan nog.
Ook hier helaas opgelicht door onderneemt groep / Nederland onderneemt.

Is er nog sprake van een rechtszaak?

Ook weet ik bijna zeker dat ze het audio bestand manipuleren,
Ik heb geen JA gezegd op een abonnement, ook geen proef abonnement.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eidhof



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 17:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jordy272 schreef:
Dr. Default schreef:
Wees gewaarschuwd: Ik kreeg vandaag een factuur en aanmaning van een klant. Het lijkt er dus op dat men nog steed actief is.

En zelfs uitgebreid is: het heet vanaf 1 april 2013 (hoe verzin je het!) onderneemtgroep.nl staat er trots op de factuur.
Ik vraag me af of het dan niet als georganiseerde misdaad moet worden bestempeld en niet als simpele enkelvoudige aquisitiefraude? Exclamation


Inderdaad ze bestaan nog.
Ook hier helaas opgelicht door onderneemt groep / Nederland onderneemt.

Is er nog sprake van een rechtszaak?

Ook weet ik bijna zeker dat ze het audio bestand manipuleren,
Ik heb geen JA gezegd op een abonnement, ook geen proef abonnement.


Misschien een idee om iemand te laten bellen die het gesprek óók opneemt + filmt.

En is er nog een rechtszaak gaande?
_________________
Eidhof
Legal Advisor
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ssoeltaa



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 14:24    Onderwerp: onderneemtgroep.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas heb ik dezelfde negatieve ervaring met onderneemtgroep.nl. Het zijn echt een stel oplichters. Het wordt tijd dat die gasten eens gestopt gaan worden en ik ben echt niet van plan om te gaan betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
esperienza



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2014 13:13    Onderwerp: de onderneemt groep Reageer met quote Naar onder Naar boven

is nu 3 jaren na jullie laatste bericht over "De Onderneemt groep".
Hoe is het afgelopen? ze bestaan nog en ik ben er nu slachtoffer van geworden
Bekijk profiel Stuur privé bericht
fmj



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 13:50    Onderwerp: onderneemtgroep Reageer met quote Naar onder Naar boven

nog een slachtoffer hier.
Ik heb het gemeld aan het steunpunt acquisitiefraude.
zij adviseren op generlei wijze met hen te corresponderen of te telefoneren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Debbyv



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 18:23    Onderwerp: Opgelicht door Nederland Onderneemt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik ben er ingetrapt. Een vrouw belde met het aanbod voor een gratis proefperiode van 10 dagen. Zij zouden een opdrachtbevestiging sturen en daarbij de conceptversie van de tekst zoals het op de website zou komen te staan.
De lijn was onduidelijk dus ik heb de bedrijfsnaam niet goed gehoord tijdens het gesprek. Omdat een e-mail met opdrachtbevestiging en een concepttekst uitbleef, ging ik er vanuit dat er niets geschreven was, de proefperiode niet ingegaan was en ik niet op een website zou staan met mijn bedrijfprofiel.

Na twee weken krijg ik ineens een factuur van €302,- en of ik deze wilde betalen voor een jaar abonnement....
Ik heb direct contact met hen opgenomen en de situatie uitgelegd, maar de vrouw van de administratie had daar geen oor naar. Ze werkten niet met concept teksten en een opdrachtbevestiging zou ik ontvangen hebben (niet dus).
Ze wees me op de voorwaarden en ondanks mijn velen bezwaarmails, bleven ze volhouden dat het abonnement niet geannuleerd kon worden omdat ik niet op tijd was met annuleren.

Zojuist heb ik de eerste aanmaning gekregen via de mail en ik weet niet goed wat ik moet doen. Hier wordt aangegeven om niet in te gaan op de facturen en vooral niet te betalen.
Maar op nog meer kosten zit ik niet te wachten aangezien ik net 4 maanden geleden met mijn bedrijf begonnen ben.

Wat zou ik in deze situatie moeten doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
fmj



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2014 14:29    Onderwerp: Niet betalen! Reageer met quote Naar onder Naar boven

De heer Pesman van Pesman Advocaten telefonisch gesproken over de Onderneemt groep.

Als ik iets niet doe dan kan dat nooit stilzwijgend omgezet worden in een overeenkomst.
Ik heb niets getekend of schriftelijk bevestigd dus zij hebben niets. Een voicelog zegt niets.

Laten zij maar aantonen dat ze een rechtsgeldige overeenkomst hebben gesloten.
Zij durven waarschijnlijk de rechtsgang naar de rechter niet aan.
Want dit zal dan als een boomerang werken en hun bron van inkomsten teniet doen.

Advies was:
Niet reageren op de aanmaningen
Niet betalen
En als er een incassobureau komt, het verhaal vertellen
Mochten ze wel naar de rechter gaan dan kan Pesman helpen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Avalon



Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 30 aug 2014 12:56    Onderwerp: Ook opgelicht door Nederland Onderneemt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn slachtoffer geworden van deze leuke jongens. Mijn man heft éé keer de zakentelefoon beantwoord omdat ikzelf met zware longontsteking op bed lag, hij was net herstellende van een hartinfarct en niet met zijn hoofd bij het gesprek, via een telefoon log heeft hij in zijn afwezigheid akkoord gegeven voor vermelding. Toen ik daar achter kwam en per mail heb afgemeld was ik net twee dagen te laat volgens hun. Vreemde is dat mijn echtgenoot niet beslissingsbevoegd is voor mijn eenmanszaak en dat wil men daar niet accepteren. Vervolgens willen ze hem als prive person aanspreken blijkens hun mails maar sedert 23 juni jl geldt er voor particulieren een minimale opzegtermijn van 1 maand dus dit zou wel op tijd zijn.
Vervolgens komt er een incassobureau met een brief geadresseerd aan mijn onderneming, natuurlijk heb ik een aangetekende brief verzonden met daarin bovenstaand verhaal en de melding dat er absoluut niet betaald gaat worden.
Iemand van jullie misschien nog wat hints of tips om hier van af te komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DeOndernemer

DeOndernemer

Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds