Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 5:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LogicWebdesign.nl



Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 15:18    Onderwerp: Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Diverse gebruikers hebben in dit topic hun berichten 'verminkt' door deze te bewerken en de melding "opgeheven" te plaatsen al dan niet onder invloed van de organisatie Nederland Onderneemt. Deze evident nutteloze berichten zijn uiteindelijk door de beheerder verwijderd. Persoonlijke namen van medewerkers van Nederland Onderneemt zijn geanonimiseerd.

Laatst aangepast door LogicWebdesign.nl op di 15 feb 2011 23:12, in totaal 10 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt op acquisitiefraude. Een collega heeft daar een kort artikeltje over geschreven met daarin wat tips en trucs.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
meulenkamp



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 13:02    Onderwerp: hetzelfde hier Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Beste mensen,

Heel prettig om hier even een rot ervaring te publiceren over het bedrijf Nederland Onderneemt. Ja, december 2010 werd ik gebeld, ik had het druk, kon dit niet echt gebruiken. Een proefmaand vermelding wat automatisch zou overgaan in een abonnement. "Hoe kom ik er vanaf als ik het niet wil?" vroeg ik nog. "U krijgt van ons een email, met alle uitleg en een link om mee op te zeggen en dan bent u overal vanaf." werd mij verteld. Prima, doe maar. Ik dacht, ik bekijk dat later wel even, nu even te druk voor. Echter, de naam was me even ontschoten, maar ach, ik krijg straks een emial, dan heb ik alles bij de hand. Alleen,.... er kwam niets, geen email, geen post, totale stilte. Totdat de maand voorbij was en er een arrogante factuur van € 213,49 op de mat viel. Als ik dan uitleg wat er is gebeurd en dat ik die mail niet kreeg, was daar opeens een telefoonstoring. Krijg kort erna een email (geen zin in een discussie?) waarin staat dat ik gewoon moet betalen. Van mijn leven niet. Eén keer ben ik in mijn leven flink genaaid en ik heb met mezelf afgesproken dat ik dit nooit meer laat gebeuren! Het wordt dus nog "lachen". Oja, ik had in mijn telefoon hun nummer moeten opzoeken en om de email vragen. Ik word elke dag gebeld door meerdere bedrijven, ga toch al die mensen niet bellen totdat ik ze aan de telefoon krijg, en,....? dat is mijn taak niet. ZIJ hadden moeten zorgen dat ik de middelen kreeg om dit te kunnen afhandelen en dat is niet gebeurd.

Ik wordt dus gewoon het slachtoffer van een onmachtssituatie. Hoe kom ik hier vanaf? Kan ik mij beroepen op de bedenktijd vanb 8 dagen na de factuurdatum?

Zou graag snel een advies willen ontvangen van u!

Met vriendelijke groet

Peter van Hemert.



heel grappig maar ik heb precies exact hetzelfde probleem, ik was ook druk, en had die e-mail ook verwacht om dit op te zeggen alleen die e-mail kwam niet... wat dus hun manier is om slapen rijk te worden.

wat een oplichters, ik kreeg gister een incassobrief van juricasso van 294,44 (hoofdsom was 213,49) want ik betaal niets.

dit kan toch niet? kunnen ze hier zomaar mee weg komen? ik ga dit dus echt niet betalen he!

ik ben echt heeeel boos.


Laatst aangepast door meulenkamp op wo 23 feb 2011 15:42, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heren ik denk dat jullie punt wel is gemaakt. Het is en blijft vervelend. Er is een steunpunt voor acquisitiefraude en MKB heeft een dossierpagina.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Joba



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 14:17    Onderwerp: Tip Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanochtend gebeld door Nederland Onderneemt. Zijn er ingetuind en lazen toen pas reacties op het web. Direct gebeld toen 'opdrachtbevestiging' binnen was. Ben niet tekenbevoegd (TIP), dus zodoende was de opdracht niet geldig.

Inmiddels zijn we afgemeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stucsteen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 0:52    Onderwerp: Geen rekeningen gehad van nederland onderneemt Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb ook gezeik met nederland onderneemt waardeloze lui had incasso bureau aan de lijn en die man zei "dat ONS bedrijf ik bedoel het bedrijf nederland onderneemt" vaag dus incassobureau zal er ook wel bij horen misschien??

maar ik wil ook niet betalen en zoek meestanders

ik moet drie rekeningen hebben ontvangen maar heb niks gekregen

hoe moet ik dit aanpakken
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kreeg net een privé-bericht van TS. Kennelijk heeft hij overeenstemming met als tegenprestatie dit verhaal verwijderen. Ik zie niet in waarom ik daaraan moet meewerken.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En Meulenkamp blijkbaar ook Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
meulenkamp



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011 15:46    Onderwerp: Berichten opheven Reageer met quote Naar onder Naar boven

We hadden de berichten opgeheven omdat we dachten dat we er dan van af waren, maar Nederlandonderneemt houdt vol!

Ben jij ook door hun opgelicht neem dan aub even contact met me op door me een bericht te sturen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meneerfruit



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 18:11    Onderwerp: Nederland onderneemt, stelletje oplichters Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij zijn een half jaar geleden verhuisd. Nu kreeg ik vandaag via via een tweetal fakturen van Nederland Onderneemt via ons oude postadres.
Nu belasten ze ons voor het abonnement van twee websites! Het betreft hier enkel een vermelding op hun site, maar ze rekenen voor deze twee vermeldingen: 426,98 euro. Alleen deze bedragen zijn al gigantisch voor een vermelding.
Nu kregen wij dit telefonisch vorig jaar opgedrongen en door drukte zijn we hier mee accoord gegaan. Foutje, hadden we nooit moeten doen, maar het verhaal van de verkoper was heel mooi.
We hebben vorig jaar de rekeningen betaald, maar ook direct een opzegging gedaan. Dit opzeggen is standaard binnen ons bedrijf.
Nu sturen zij ons doodleuk deze niuewe facturen met verlenging. Factuurdatum is 14 februarie 2011 en de periode waarover het gaat, moet nog ingaan, 12-3.2011 tm 11-3.2012. Ik heb net telefonisch contact met ze gehad, dat wij direct opgezegt hebben. Hoe dit is gebeurd weet ik niet meer, kan er ook niets van terug vinden.
Kan iemand ons helpen tegen dit soort praktijken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
zangeres88



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik werk er ook niet meer aan mee....lekker is dat, kreeg gister wéér een brief in de bus.. Ook ik ben opgelicht!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
meulenkamp



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ik niet ga betalen aan deze oplichters is 1 ding, maar ik vind dat ze gestopt moeten worden. Heeft iemand nog tips?

Wie gaat er nou 213 euro betalen op een website met een pagerank van 1 of 2 (en dat is alleen nog maar de voorpagina) de andere pagina's hebben totaal geen linkwaarde, u zou hier zelfs nog door kunnen kelderen in de zoekmachines!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
meulenkamp



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ik niet ga betalen aan deze oplichters is 1 ding, maar ik vind dat ze gestopt moeten worden. Heeft iemand nog tips?

Wie gaat er nou 213 euro betalen op een website met een pagerank van 1 of 2 (en dat is alleen nog maar de voorpagina) de andere pagina's hebben totaal geen linkwaarde, u zou hier zelfs nog door kunnen kelderen in de zoekmachines!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meneerfruit



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie hieronder mijn mailwisseling met Nederland onderneemt:
Hallo [Naam medewerker],

Onderstaand de e-mail van afmelding! Deze is verstuurd naar aanleiding van onze opzegging die wij jullie telefonisch al deden rond 18 maart 2010. Dit is gebeurd omdat wij nooit van jullie een opdrachtnummer hebben ontvangen, waardoor wij NIET via jullie website of link konden afmelden! Begrijp het nou eens!

Wij hebben dus wel op tijd onze opzegging gedaan. Als jullie nu zeggen dat jullie die e-mail niet ontvangen hebben dan zegt dit dus wederom meer over jullie dan over ons. Ik heb contact gehad met Tros Opgelicht en wat organisaties op internet. Jullie zijn overal bekend en worden gevolgd. Op het internet kom ik ook allerlei berichten tegen die melding maken dat Nederland onderneemt een oplichtersbende is.
Nu jullie zeggen dat mijn e-mail niet ontvangen is, en ik dus alleen maar kan opzeggen via een link waar ik een opdrachtnummer voor nodig heb, die jullie mij nooit gegeven hebben, ligt dit antwoord geheel in de lijn der verwachting!

Ook dit dossier gaat natuurlijk weer naar Tros Opgelicht, die met smart hierop zitten te wachten.

Nogmaals, de opzegging van onze zijde hebben jullie tijdig telefonisch en per e-mail gehad. Ik verwacht nu dus een reactie hierop, want via jullie link kan ik niets zonder opdrachtnummer.

Met vriendelijke groet,

Martijn Persoon


Van: [Naam medewerker]
Verzonden: maandag 28 februari 2011 14:31
Aan: Meneer fruit
Onderwerp: Re: fakt 2110452 en 2110451

Geachte heer Persoon,

Op 24 febr. 2011 hebben wij elkaar telefonisch gesproken. U had 5 vermeldingen, waarvan u er 2 heeft verlengt voor een jaar, waarbij wij u stilzwijgend kunnen verlengen. Dit was u al uitgelegd. Deze 2 facturen zijn dan ook terecht.

Om volgend jaar niet voor een verrassing te staan, kan ik u aanraden om deze 2 vermeldingen alvast op te zeggen.
Dit kunt u doen d.m.v. het contactformulier op www.nederlandonderneemt.nl/afmelden
Op 19 maart 2010 hebben wij geen mail van u ontvangen met een opzegging.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

--
Vriendelijke groeten,
[Naam medewerker]
Klantenservice

Hoofdstraat 96a/b
7901JT Hoogeveen
tel. 088 00 272 00 Klantenservice
klantenservice@nederlandonderneemt.nl
www.nederlandonderneemt.nl

De informatie opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren.


Op 25-2-2011 14:20, Meneer fruit schreef:
Helmond, 25 februari 2011

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 25 februari 2011 heb ik via via nog wat oude post gekregen die op ons oude vestigingsadres was binnengekomen.
Wij zijn in oktober 2010 verhuist van Venlo naar Helmond.

U belast ons voor de verlenging van ons abonnement op Utrecht onderneemt en Amsterdam onderneemt. Wij hebben tijdig dit abonnement opgezegd, dus deze facturen zijn onterecht aan ons verstuurd.

Op het moment dat wij iets afsluiten, betreffende abonnementen, dan worden deze kort na het afsluiten weeer opgezegd, omdat wij weten dat dit na een jaar vaak vergeten wordt.
Wij hebben ons abonnement op Utrecht onderneemt en Amsterdam onderneemt op 19 maart 2010 per e-mail opgezegd. Dit naar aanleiding van een telefoongesprek met een van uw medewerkers waar wij dit ook al telefonisch hebben aangegeven. Wij konden ons niet afmelden via de link op uw website, omdat wij geen ordernummer hebben.

Graag ontvang ik van u een credit nota van de huidig verstuurde fakturen of een bevestiging dat deze facturen kunnen vervallen.

Mvg

Martijn Persoon
Meneer Fruit
Postbus 487
5700 AL HELMOND
Telefoon: 0492 752709
Fax: 0492 752678
Mobiel: 06 46052748
E-mail: info@meneerfruit.nl
www.meneerfruit.nl

BTW nr: NL082674863.B02
Kamer van Koophandel nr.: 17233402


Onderstaand een email van onze opzegging:


Van: Meneer fruit [mailto:info@meneerfruit.nl]
Verzonden: vrijdag 19 maart 2010 13:51
Aan: 'info@nederlandonderneemt.nl'
Onderwerp: Opzegging abonnement

Venlo, 19 maart 2010

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij willen wij ons abonnement opzeggen op Amsterdam-onderneemt en Utrecht-onderneemt.

U ons gevraagd om een ordernummer in deze opzegging te vermelden, echter hebben wij van u nooit een schrijven of e-mail ontvangen met een ordernummer, dus deze kunnen wij u ook niet geven.

Wij gaan er vanuit dat deze opzegging zo voldoende is en ontvangen graag een bevestiging hiervan.

Met vriendelijke groet,

Martijn Persoon





Meneer fruit
Fresh Park Venlo loods 3823
Venrayseweg 132 C
5928 RH VENLO
Postadres:
Postbus 3009
5902 RA VENLO

Telefoon: 077 8080107
Fax: 08 42 21 82 24
Mobiel: 06 46052748
E-mail: info@meneerfruit.nl
www.meneerfruit.nl

BTW nr: NL082674863.B02
Kamer van Koophandel: Venlo 17233402
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dklok



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 12 mrt 2011 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik ben er helaas ingetuind!
Ik was welgeteld 1 uur te laat met afmelden (het was omstreeks 1.00u middernacht, dus was 30 dagen + 1 uur na aanmelding) en zit dus nu vast aan een jaarabonnement van maar liefst 213 euro wat ik natuurlijk helemaal niet wil. Natuurlijk hartstikke dom van me om me niet op tijd af te melden, maar ik vraag me af of ik er toch nog op de 1 of andere manier onderuit kan komen. Ik las ergens op een site waar adviezen worden gegeven dat het pas definitief is als je een contract opgestuurd hebt gekregen en die ondertekend terug hebt gestuurd en dat een telefonische overeenkomst dus helemaal niet zo bindend is.
Iemand tips/ideeen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds