Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nalatigheid school.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
faith








Berichten: 11


BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015 16:46    Onderwerp: Nalatigheid school. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vijf jaar geleden komt mijn zoon van school met een chauffeursdiploma, al heel snel haalt hij alle rijbewijzen gaat aan de slag als beroepschauffeur.

Nu heeft hij om redenen die hier niet relevant zijn een nieuw rijbewijs moeten aanvragen, echter blijkt dat het chauffeursdiploma is uitgereikt met een aantal belangrijke onderdelen onvoldoende.

Hij krijgt dus nu geen code 95 op zijn rijbewijs, dat betekent dat hij niet meer mag rijden, wel heeft hij de verplichte bijscholing van 35 uur goed afgerond en zijn alle rijbewijzen zonder enkel probleem afgegeven.

Dat heeft nogal wat impact, net een huis gekocht, vaste lasten en een aantal administratieve vakken waar hij nu examen voor moet gaan doen ( kost ong. € 2000,-)

Hij heeft dus vijf jaar gereden met gevaarlijke stoffen e.d.. 15 uur per dag in de hele Benelux.
Was dat chauffeursdiploma toendertijd niet uitgereikt ( omdat het niet voldoende was) was er nu dit probleem niet geweest.

We zijn van plan de school aansprakelijk te stellen voor alle kosten die nu gemaakt moeten worden voor het examen en het per direct niet mogen werken.

Wat kunnen we nog meer doen om dit tot een goed einde te brengen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 29 aug 2015 3:19    Onderwerp: Re: Nalatigheid school. Reageer met quote Naar onder Naar boven

faith schreef:
We zijn van plan de school aansprakelijk te stellen voor alle kosten die nu gemaakt moeten worden voor het examen en het per direct niet mogen werken.

Lijkt me compleet kansloos. Voor zover ik je begrijp was de inhoud van het diploma geheel correct. Alleen heeft de gemeente vervolgens, blijkbaar, een rijbewijs verstrekt met een code waarop hij geen recht had.

De gemeente aansprakelijk stellen voor de uitgifte van eerste rijbewijs lijkt mij ook geen zin te hebben. De gemeente heeft, weliswaar ten onrechte, gegeven waarom is gevraagd. Sowieso kun je je niet meer op de onrechtmatigheid van die eerste uitgifte beroepen, want die heeft na afloop van de bezwaartermijn van 6 weken formele rechtskracht gekregen. (Ook de school kan zich vermoedelijk op formele rechtskracht beroepen.)

De gemeente aansprakelijk stellen voor de uitgifte van het nieuwe rijbewijs met missende code is nog het meest zinvolle. Maar voor zover ik het begrijp handelde de gemeente hierbij geheel juist en rechtmatig.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
magentaplus



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017 5:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Dit is een kansloze zaak, gebaseerd op aangehaalde punten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nicky_jansen



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moet ik mijn documenten legaliseren of vertalen om te registreren? ... belastingregeling 'kan eenvoudig hun rijbewijs omwisselen, ongeacht waar ze vandaan komen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds