Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 15:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

NS doet mijn inziens onterechte incasso na opzegging
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wgrmdeboer



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 8:14    Onderwerp: NS doet mijn inziens onterechte incasso na opzegging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ben nieuw hier maar heb een prangende vraag.Vorig jaar heb ik voor een kamerbewoner een voordeelurenkaart aangeschaft voor zijn OV kaart per Email.Nu heb ik deze opgezegd per telefoon en Email.Heb hiervan een bevestiging ontvangen per Email.Het vreemde is dat het opzegproces verloopt in twee fasen.Ik had na die Email nog naar een NS kaartautomaat moeten gaan om 'de bestelling op te halen'.Zoals eerder aangehaald staat de OV kaart niet op mijn naam en kan ik 'de bestelling' (de opzegging) niet zelf ophalen.Nu zie ik de kamerbewoner niet meer , maar heb alle Emails naar hem doorgezet zodat hij zelf zijn voordeelurenkaart kon verlengen....niet gebeurt.Nu word ik verantwoordelijk gehouden voor de betaling van zijn abonnement door de NS.Heb reeds een incassobureau achter me aan en deze eist betaling dus namens de NS , voor zijn abonnement.Is dit terecht of kan ik het laten aankomen op een rechtszaak.Het gaat om 90 euro (incl. incassokosten nu)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe komen ze aan uw gegevens?
Een incassobureau vordert op naam en adres (even simpel gezegd), niet op een emailadres.

Dit vraag ik omdat ik benieuwd ben hoe ze aan uw gegevens komen als het abonnement op een andere naam staat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wgrmdeboer



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi ,

Het is mogelijk om via de site van de NS een voordeelurenkaart aan te schaffen voor een andere persoon.Ene partij is dus de betalende partij (zijnde ik) en de andere partij de afnemende (zijde de kamerbewoner).Deze twee partijen sluiten dus het voordeelurenabonnement af met de NS.Het is niet mogelijk een eenmalige machtiging af te geven, maar nam aan dat als het abonnement tijdig door mij zou worden opgezegd dat de automatisch machtiging niet gebruikt zou worden door de NS. Ik moet dus van hen betalen voor een voordeelurenabonnement wat ik zelf niet kan gebruiken....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 10:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duidelijk.
Maar dan blijft u helaas wel verantwoordelijk voor de kosten.
Dat is het risico van betalen voor iets waar een ander de beschikking over heeft.

Het vreemde is dat op de site van de ns staat dat het abonnement automatisch gedeactiveerd wordt, en er verder niets gedaan hoeft te worden.

Ik heb zelf ook ooit een abonnement gehad.. Ik heb nooit de bestelling "opzeggen" opgehaald.

Ik zou dit toch nog even navragen bij de ns.
Er is wel op tijd opgezegd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wgrmdeboer



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 10:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is drie maanden van tevoren opgezegd.Bevestigingsemail ontvangen,vervolgens uitgelegd aan de klantenservice NS dat ik de opzegging niet zelf definitief kon maken.Wil niet betalen voor iets wat ik niet afneem c.q. gebruik.Het twee fases opzegbeleid van de NS is volgens mij niet juist.Ook heb ik het abonnement niet stop kunnen zetten langs dezelfde manier waarlangs ik het abonnement heb afgesloten.... wat wel moet kunnen volgens de wet van Dam
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn inziens kunt u dit op een rechtszaak laten aankomen. U heeft immers drie maanden voor het einde per e-mail aangegeven dat u de overeenkomst wenste te ontbinden. Daar heeft u ook een bevestiging van gekregen, zodat daarmee het bewijs geleverd is dat de opzegging is aangekomen.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het abonnement is ook erop gezet dmv de automaat, dus zou dezelfde manier ook weer via de automaat gaan.

Wordt de kortingskaart echt niet meer gebruikt, dat is natuurlijk de vraag.
U kunt wel opzeggen, maar als de kaart nog wel gebruikt wordt moet er ook voor betaald worden. Heeft u hier al kontakt over gehad met de kamerbewoner?


Ben het met u eens hoor, dat u niet wilt betalen, maar er zijn meer kanten aan deze zaak.

Wat zegt de ns zelf hierover?
Ik ga er vanuit dat u wel gebeld heeft.

Is het abonnement nog steeds in gebruik?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wgrmdeboer



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 16:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het abo is aangevraagd d.m.v. een mail te sturen met daarin ingevuld mijn adresgegevens (dezelfde als van die kamerbewoner) maar het nummer van de OV kaart van de ex-kamerbewoner.Slechts mijn bankrekeningnummer is gebruikt om te betalen.
NS is van mening dat het "contract" hiermee op mijn naam staat maar hoe kan dat als de OV kaart waar het voor is niet op mijn naam staat.
Heb een aantal keren gemailed aan de NS (ook allemaal bewaard) met daarin continue aangedrongen op betaling door de klant zelf (de kamerbewoner) en opzegging van mijn kant.Zit inderdaad te denken aan het erop aan laten komen van een rechtszaak om dit soort misstanden te voorkomen voor toekomstige klanten van de NS die hetzelfde meemaken als ik ....Ben nu ook reeds in bezwaar gegaan bij het incassobureau die dit vervolgens heeft doorgemailed aan de NS,de eisende partij in dezen.Wacht rustig nu op antwoord van ofwel de NS ofwel het incassobureau
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer twee partijen met elkaar een overeenkomst hebben dan kan een derde voor een van de twee partijen bevrijdend betalen, zonder dat de overeenkomst daardoor met hem gesloten is.

hilde12 schreef:
Wordt de kortingskaart echt niet meer gebruikt, dat is natuurlijk de vraag.
U kunt wel opzeggen, maar als de kaart nog wel gebruikt wordt moet er ook voor betaald worden.

Daarvoor moeten ze aankopen bij de gene die gebruik maakt van de kaart.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds