Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 21:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Moordzaak de Homobutler -- maandag 31 mei bij Rtl Boulevard
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pe7rus



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2004 0:55    Onderwerp: Moordzaak de Homobutler -- maandag 31 mei bij Rtl Boulevard Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik werkzaam bij de aktiegroep die bezig is met de heropening van de zaak van de Homobutler en ik weet zeker dat het ook interessant zal zijn om er hier over te discussieren of het onder de aandacht te brengen. Het gaat om een persoon die slachtoffer geworden is van rechterlijke dwaling en daardoor onterecht 8 jaar vast heeft gezeten, hij wil jaren later nog steeds vechten voor zijn eerherstel. Na cassatie bij de Hogeraad met als raadsman mr. Spong en enkele herzieningen wordt er op dit moment een Vijfde herziening voorbereid bij de Hoge Raad , mr. Knoops is hierbij de raadsman. Kortom een gigantische en ingewikkelde zaak.

Voor een beschrijving van de zaak kun je www.dickmoetvrij.com bezoeken. De site wordt nog geupdate zodat er binnenkort nog meer materiaal op te vragen of te downen is.

Het zal zeker voor mensen die geinteresseerd zijn in strafrecht een zeer interessante zaak zijn.
_________________
"Ik ben geen narcist, ik heb gewoon veel zelfkennis"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 1:45    Onderwerp: De onwaardige deelgenoot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb laatst een paper moeten schrijven voor het vak Rechtsvindingsperikelen waarbij je een civiele zaak moest kiezen waar de HR zich voor een probleem gesteld zag waar stricte toepassing van de wet zou leiden tot een wel heel ongewenst resultaat...ik heb de zaak van de onwaardige deelgenoot genomen. Onder die naam zullen meer mensen deze zaak kennen...Heb me toen niet met de strafzaak beziggehouden, was ook niet nodig, dus ken de ins en outs niet, maar lijkt me een interessante zaak. Als mensen van het forum vragen hebben over de zaak kunnen ze die dan aan jou stellen?

p.s. heb net een aantal stukken gelezen en er zitten wat taalfouten in... stoort soms bij het lezen en geeft een slordige indruk. Niet bedoeld als kritiek, maar meer als tip i.v.m. het vergaren van toekomstige aanhangers van jullie zaak.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pe7rus



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 3:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat kan kloppen. Veel documenten zijn gescand en vervolgens is het document omgezet met een vorm van automatische tekstherkenning in een digitale versie. Dit verloopt echter niet vlekkeloos en derhalve zitten er hier en daar typfouten en spelfouten in de stukken. Omdat dit niet onze hoogste prioriteit heeft zijn we deze documenten niet handmatig alsnog aan het screenen.

Op de site is nu trouwens ook het stuk van rtl boulevard te zien. Over twee weken zal Peter R de Vries een stuk in de Panorama over deze zaak publiceren. Ik ben zelf benieuwd of hij nog nieuwe ontdekkingen kan doen, en wellicht onze aktiegroep van nieuwe info kan voorzien.

Natuurlijk ebn ik trouwens bereid om vragen van rechtenforumbezoekers te beantwoorden, daar is het forum immers voor!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds