Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 07 mei 2024 18:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Misbruik van recht, artikel 3:13 BW, artikel 17 EVRM?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
Je weet niets over de procedures tegen de werkgever, toch heb je meteen een mening dat deze onterecht zijn aangespannen.

Dat is wel de indruk die zich opdringt op basis van wat je schrijft, ja.

Quote:
Ook weet je niet of de immuniteit van de werkgever al dan niet disproportioneel is, althans niet door mij ( - of betaalt mijn voormalige werkgever je goed?).

Het feit dat de werkgever (eindelijk) beslist op de verschillende bezwaren is eenvoudigweg geen grond om te klagen. Dat hij nu pas beslist is kan dat heel goed wel zijn, maar niet dat er nu eindelijk eens schot komt in al die zaken.

Als waar jij over klaagt niet iets is waarover valt te klagen, is er duidelijk geen grond voor het doorbreken van de immuniteit.

Quote:
Desondanks verwijt je mij een gebrek aan realiteitszin. Ik zie nergens in je antwoord een juridische redenering. Wat kom jij hier doen dan? Je eigen frustraties afreageren en onzin kletsen zonder juridische basis?

Jij gaf de juridische basis. Ik geef aan dat de situatie daar op geen enkele manier onder valt. En verder herken ik intussen het querulistische patroon wel in jouw draden.

Hee, stap gewoon naar de kantonrechter. Zijn antwoord zal nog korter zijn dan dat van mij.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
bona fides schreef:
Ik heb zo het gevoel dat het om een internationale organisatie gaat zodat je sowieso niet bij de Nederlandse rechter terecht kunt. Anders zie ik ook niet in waarom de werknemer die zaken 10 jaar lang door laat pruttelen in plaats van naar de rechter te stappen.


Nog iets interessants wat ik over het hoofd had gezien: ik zelf schreef nergens iets over "10 jaar"......drie keer gissen waar die informatie vandaan komt Wink

Twee keer gissen is voor jou wellicht genoeg:
Ettena schreef:
Volgende situatie:
Een werknemer heeft in ongeveer tien jaar een aantal interne procedures tegen de werkgever aangespannen. (...)

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014 0:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De werknemer kan wellicht een soort pro forma beroep indienen om zo meer tijd te krijgen of anders een advocaat inschakelen.

Statuut
Judgment No. 3225
Quote:
The complaint form was filed within the time limit specified in Article VII, paragraph 2, of the Statute of the Tribunal, albeit without the brief and supporting evidence which, according to Article 6, paragraph 1(b) and (c) of the Rules of the Tribunal, had to be appended to it. Contrary to WIPO’s submissions, this does not signify that the complaint was submitted out of time, since paragraph 2 of the above-mentioned article affords the complainant the possibility of correcting a complaint that does not meet the requirements of the Rules. In the instant case, the complaint was corrected on 30 March 2011, within the time limit set by the Registrar of the Tribunal.

Ettena schreef:
indien het ILO-AT uitstel van de termijn onder artikel VII(2) van zijn Statuut weigert

Beroepstermijnen lenen zich niet voor verlenging. Dat zeg ik omdat dat nu eenmaal zo is en iedereen met een beetje juridische achtergrond dat zal beamen. Natuurlijk neem jij van niemand iets aan tenzij het precies is wat je wilt horen, dus daarom voeg ik ook maar deze link toe:
Tribunal schreef:
2. The time limits laid down in Article VII of the Statute for filing a complaint are compulsory and therefore not subject to extension.

Je kunt dus wel een beroep doen op Art. 6 lid 2 van de Rules. Die bepaling geeft je 30 dagen extra (plus de tijd die het kost om je die termijn te stellen).

Die termijn van 30 dagen met een goed onderbouwd verzoek verder oprekken zal stukken eenvoudiger zijn dan de Nederlandse rechter ervan te overtuigen in te grijpen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014 1:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ettena schreef:
Je weet niets over de procedures tegen de werkgever, toch heb je meteen een mening dat deze onterecht zijn aangespannen.

Dat is wel de indruk die zich opdringt op basis van wat je schrijft, ja.


????

Helaas is dit typerend voor de rest. - De interne procedures, het Statuut en de Regels van ILO-AT kun je beter maar aan mij overlaten, daarmee heb ik al vele jaar gewerkt, voor mezelf en anderen - voor anderen overigens met meer succes dan menig ander collega in de laatste tijd. Mijn vraag was gericht op Nederlands recht en Nederlandse jurisprudentie, daarvoor kom ik hier, niet voor advies over procedures bij ILO-AT (- overigens, alleen voor de goede orde: ik heb reeds een verzoek aan ILO-AT gestuurd om de termijn onder VII(2) op te rekken. Dat betekent dezer dagen - na afloop van de termijn van o.m. mw. Gaudron als rechter - helaas niet dat ILO-AT daaraan gehoor zal geven).
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014 1:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
overigens, alleen voor de goede orde: ik heb reeds een verzoek aan ILO-AT gestuurd om de termijn onder VII(2) op te rekken. Dat betekent dezer dagen - na afloop van de termijn van o.m. mw. Gaudron als rechter - helaas niet dat ILO-AT daaraan gehoor zal geven

Als jij werkelijk zo veel verstand had gehad van die procedure had je dat verzoek niet gedaan. Ten eerste kan iedere jurist je vertellen dat beroepstermijnen niet worden verlengd. Ten tweede staat dat zonneklaar op de website van het tribunaal.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014 1:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Je kunt dus wel een beroep doen op Art. 6 lid 2 van de Rules. Die bepaling geeft je 30 dagen extra (plus de tijd die het kost om je die termijn te stellen).

Die termijn van 30 dagen met een goed onderbouwd verzoek verder oprekken zal stukken eenvoudiger zijn dan de Nederlandse rechter ervan te overtuigen in te grijpen.

Oprekken van die termijn van 30 dagen is inderdaad explicit een bevoegdheid van het tribunaal:
Quote:
Article 14

The Tribunal or, between sessions, the President may shorten or lengthen any time limit set in accordance with these Rules.

Dus iedere "onrechtvaardigheid" veroorzaakt door het "te snel" beslissen op bezwaren kan uitstekend worden opgevangen door het reglement van het tribunaal zelf. Het recht op toegang tot de rechter is dus verzekerd. Natuurlijk niet op een manier waar jij "van houdt", maar je zult moeten leren accepteren dat niets alles precies kan gaan zoals jij dat wilt.

Kortom, zorgvuldig bestuderen van de Rules brengt hier de volledige oplossing.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

????

Wat heb ik aan 30 dagen uitstel door het ILO-AT, mocht het daarmee akkoord gaan, als de werkgever over acht interne klachten binnen dezelfde beroepstermijn beslist? Vandaag kwam de beslissing over de volgende twee. Het is gewoon misbruik van recht, ook als niemand het zo wil noemen.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is alleen misbruik van recht als de bevoegdheid wordt aangewend met slechts een ander doel. Wat is dat doel dan? En, waarom zou men te kwader trouw daarin zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

svdongen schreef:
Het is alleen misbruik van recht als de bevoegdheid wordt aangewend met slechts een ander doel. Wat is dat doel dan? En, waarom zou men te kwader trouw daarin zijn?


Dat heb ik in mijn posting van 17 oktober 17:47 uitgelegd.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daardoor ben ik niet overtuigd Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
????

Wat heb ik aan 30 dagen uitstel door het ILO-AT (...)

Quote:
Article 14

The Tribunal or, between sessions, the President may shorten or lengthen any time limit set in accordance with these Rules.

Wat is het probleem? Je zult uiteraard om toepassing van art. 14 moeten verzoeken. Eenvoudiger dan de (doodlopende) weg via de Nederlandse rechter.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ettena schreef:
????

Wat heb ik aan 30 dagen uitstel door het ILO-AT (...)

Quote:
Article 14

The Tribunal or, between sessions, the President may shorten or lengthen any time limit set in accordance with these Rules.

Wat is het probleem? Je zult uiteraard om toepassing van art. 14 moeten verzoeken. Eenvoudiger dan de (doodlopende) weg via de Nederlandse rechter.


Zelfs de communicatie met het tribunaal is een probleem: er wordt doorgaans veel te laat gereageerd op verzoeken onder artikel 14. Bovendien geeft art. 14 veel te veel discretie aan het Tribunaal om de mate van uitstel te bepalen en inzonderheid aan de President (dat bracht me al in een lastig parket na het overlijden van een familielid eerder dit jaar als ik een erg krappe termijn voor een rejoinder kreeg, dit ondanks mijn chronische ziekte).

(wijziging/ nog vergeten te vermelden:) Lastig is ook nog, althans voor een van mijn procedures (of twee die verband houden), dat het tribunaal geen spoedprocedures kent, maar dat de doorlooptijd voor personeel van mijn voormalige werkgever ruim 36 maanden bedraagt (ik heb veel langere procedures gezien bij mijn collega's). In vergelijking met een kort geding naar Nederlands recht is dat veel te lang.

Uiteraard zijn er nog de andere al bekende problemen, b.v. dat er geen beroepsinstantie is bij het tribunaal en dat het geen hoorzittingen toelaat.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds