Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 11:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mijn partner gebruikt mijn identiteit
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
harrybb



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016 2:28    Onderwerp: Mijn partner gebruikt mijn identiteit Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn partner is verslaafd aan handelen op de geldmarkt en heeft gebruik gemaakt van mijn identiteit om rekeningen te openen.
Hij heeft een scan van mijn ID kaart gemaakt indien hij deze nodig had en heeft op onze computer een programma geinstalleerd waardoor ik
niet kon zien wat er precies op onze bankrekeningen gebeurde. Ook heeft hij me geintimideerd om ervoor te zorgen dat ik niet teveel te weten zou komen.
Ik was totaal niet op de hoogte van zijn activiteiten, alles is zeer goed verborgen gehouden en er was ook teveel vertrouwen in het begin.
Dit teveel vertrouwen zal mij vast kunnen worden aangerekend, maar in een relatie is dit toch vrij normaal.

Mijn vraag is of hij zomaar op mijn naam handelingen heeft mogen verrichten? Had er niet veel meer controle moeten zijn?
Kan ieder (online) bedrijf deze grote transacties zomaar accepteren zonder enige vorm van controle van identiteit?
Zijn er nog mogelijkheden om het gespendeerde geld terug te krijgen? Hoe wordt dit juridisch bekeken?

Bedankt voor de hulp! Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2016 17:21    Onderwerp: Re: Mijn partner gebruikt mijn identiteit Reageer met quote Naar onder Naar boven

harrybb schreef:
Dit teveel vertrouwen zal mij vast kunnen worden aangerekend, maar in een relatie is dit toch vrij normaal.

Voor zover dat normaal is, is het ook normaal dat je daarvan de gevolgen draagt.

Quote:
Mijn vraag is of hij zomaar op mijn naam handelingen heeft mogen verrichten?

Dat mag hij natuurlijk niet. Dus jij kunt je partner aanspreken voor alle schade die jij door zijn handelen hebt geleden.

Quote:
Kan ieder (online) bedrijf deze grote transacties zomaar accepteren zonder enige vorm van controle van identiteit?

Zonder enige vorm van controle van identiteit??

In theorie kun je stellen dat je van niets wist en dat jij dus niet akkoord bent gegaan met al deze transacties. In theorie zijn al die transacties dan nietig en moeten ze ongedaan worden gemaakt en kunnen die bedrijven jouw partner aansprakelijk stellen voor de door hen geleden schade. Maar bewijs maar eens dat dit allemaal achter jouw rug om is gegaan zonder dat jij iets ervan wist of ervan had hoeven te weten.

Voor zover hij in eigen naam heeft gehandeld, maar met jouw geld, zijn de transacties gewoon geldig en kun jij alleen hem aanspreken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
harrybb



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016 2:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet het, het is erg onaannemelijk dat ik langere tijd niet op de hoogte ben geweest, maar het is de waarheid.
De financiele instanties hebben ook zelden enige noodzaak gezien om persoonlijk contact met mij op te nemen, een enkele keer voor een betalingsachterstand, maar verder nooit.

Ook vind ik het nog steeds heel vreemd dat iemand zomaar een online beleggingsaccount kan openen, dan mijn kredietkaart gebruiken en niemand die enige verificatie vereist? Ik heb ook voorbeelden teruggevonden waarbij de account op ZIJN naam stond, maar MIJN kaart is gebruikt, dat zou toch niet mogelijk moeten zijn? Dan kan iedereen zomaar een willekeurige kaart gebruiken en niemand die daar over wakker ligt?
Hetzelfde voor de bankrekeningen, die enkel en alleen op mijn naam stonden en hij had geen enkele bevoegdheid.

Zoals vaak in deze situaties heb ik weinig hoop dat ik financieel veel bij hem kan terughalen, dus ik vestig mijn hoop dat ik kan aantonen dat de transacties illegaal zijn en nooit hadden mogen worden geaccepteerd, of wel?

Hoe moet ik dit verder aanpakken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 02 feb 2016 2:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

harrybb schreef:
Ook vind ik het nog steeds heel vreemd dat iemand zomaar een online beleggingsaccount kan openen, dan mijn kredietkaart gebruiken en niemand die enige verificatie vereist? Ik heb ook voorbeelden teruggevonden waarbij de account op ZIJN naam stond, maar MIJN kaart is gebruikt, dat zou toch niet mogelijk moeten zijn? Dan kan iedereen zomaar een willekeurige kaart gebruiken en niemand die daar over wakker ligt?

Zo gaat dat met creditcards. Het idee is dat je de creditcardmaatschappij informeert dat er misbruik is gemaakt van je creditcard en dan het geld terugkrijgt. Maar om later niet in problemen te komen zul je wel het hele verhaal moeten vertellen en de vraag is of ze het geld dan nog willen terugstorten. Overigens kan het inmiddels sowieso te laat zijn (Ik neem aan dat je geacht wordt je maandelijkse afschrift te controleren; lees de voorwaarden van je creditcard).

Quote:
Hetzelfde voor de bankrekeningen, die enkel en alleen op mijn naam stonden en hij had geen enkele bevoegdheid.

Hij had je pincode e.d. Als hij jouw portemonnee pakt en voor zichzelf bij de AH boodschappen doet, hoeft AH niets aan jou terug te betalen. Als hij jouw pinpas gebruikt is dat niet anders.

Heb je al aangifte gedaan bij de politie?

Quote:
Hoe moet ik dit verder aanpakken?

Doe aangifte.

Licht je creditcardmaatschappij in.

Van contracten die hij in jouw naam heeft afgesloten kun je proberen de nietigheid in te roepen. Zal niet meevallen als hij zich met behulp van jouw gegevens als jou kon identificeren... hoe bewijs je dat jij dat niet zelf was of dat hij dat niet met jouw toestemming heeft gedaan.

Voor de rest kun je alleen bij hem aankloppen.

Er is geen tovertrucje dat je gaat helpen, maar er zin dus wat dingen die je kunt doen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Throne



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2016 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zal je je partner moeten beschuldigen van fraude en identiteitsdiefstal, wat natuurlijk funest zal zijn voor jullie relatie. Daarnaast is het de vraag wat voor relatievorm jullie hebben. Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd zal je waarschijnlijk toch aansprakelijk blijven voor de schulden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds