Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 11:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Master in 1 jaar of... ?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 13:22    Onderwerp: Master in 1 jaar of... ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aargh, ik moet hier even wat kwijt. Ik weet niet of er mensen zijn die al aan een Master begonnen zijn, maar ik ben van plan om hier in september mee te gaan beginnen (Master Strafrecht). Er wordt hier 1 jaar voor uitgetrokken, maar in dat ene jaar moet je zoveel verplichte vakken doen dat je niet eens een stage ernaast kunt doen.

Er wordt (bij ons althans) ontzettend veel gehamerd op het belang van een stage en dat wil ik ook graag doen maar stage in deeltijd is vaak niet mogelijk en voltijd kan niet want dan heb ik te weinig punten om af te studeren Sad Ik denk er nu aan om gewoon die master voor mezelf te verlengen naar 2 jaar. Dan kan ik tenminste ook nog vakken erbij kiezen (en niet alleen de verplichte).

In Utrecht is het eigenlijk gewoon niet mogelijk om een fulltime stage te doen en je master te halen in 1 jaar. Ik heb een beetje het gevoel dat studenten in sneltreinvaart door hun studie heen moeten alleen maar om alles in die 4 jaar te halen. En je krijgt natuurlijk geen studiefinanciering meer na 4 jaar Think Of zit ik er nu naast.. Nouja ik moest dit even kwijt want ik ga me steeds meer irriteren aan dat soort dingen.

Hoe zit dit eigenlijk op de andere universiteiten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 15:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over die studiefinanciering staat op de site van de IB Groep:

Quote:
Als je een HBO-opleiding volgt of een universitaire studie van 4 jaar, heb je recht op 4 jaar prestatiebeurs. Als je 48 maanden studiefinanciering hebt gehad, krijg je vanzelf een lening. Deze lening, die in 2006 maximaal 796,31 euro per maand bedraagt, kan je maximaal 36 maanden (3 jaar) krijgen en is niet afhankelijk van studieresultaten.
Wil je een maand of langer minder lenen? Via Mijn IB-Groep kan je zelf bepalen hoeveel minder je uitbetaald wilt.


Verder: wat langer over de studie doen, maar dan wel extra dingen gedaan hebben als stage en extra vakken lijkt me beter en leuker voor jezelf. Gewoon lekker spreiden, zou ik zeggen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22888


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is er tegen om een jaar eerder te werken ipv een stage? Een jaar of wat stage kan toch moeilijk op tegen een jaar "echte" werkervaring. Tenzij het uitgesloten is dat je zonder stage een werkplek vindt, maar dat lijkt me niet het geval.

Als je langer student wilt blijven is het natuurlijk een andere zaak. Of als je extra vakken of zelfs een extra master wilt doen. Het nut van een stage lijkt me echter maar beperkt (er dus van uitgaande dat werkgevers bereid zijn academisch geschoolden juristen droog van de universiteit aan te nemen, wat volgens mij gewoon zo is).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ja, of het nuttig is.. een tijdje geleden werd het op de Utrechtse bedrijvendag door advocatenkantoren en bedrijven sterk aangeraden om alvast in de studie een stage te lopen. Daarnaast lijkt het me ook gewoon heel leuk. Maar goed het gaat niet alleen daarom, het idee dat die master helemaal in 1 jaar gepropt moet worden terwijl er zoveel vakken zijn die ik wil doen. Als ik kijk hoeveel verplichte vakken er zijn + een masterscriptie, dan houd ik uiteindelijk ruimte over voor 1 zelfgekozen vak Neutral Daarbij vind ik studeren nog veel te leuk en ik heb het idee dat ik nog lang niet uitgestudeerd ben Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is een voltijd stage goed te combineren met een éénjarige master.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 17:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In principe kan het dus niet omdat je dan aan het eind van het jaar te weinig studiepunten hebt gehaald. Tenzij je in de periode dat je geen stage loopt extra vakken gaat doen om de studiepunten toch bij elkaar te krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan toch best een paar weken een 60-urige week draaien? Een studentstage duurt meestal maar 6 weken, 40 uur stage + 20 uur studeren... het is mogelijk
Maar ja, dat jaartje lenen betaald zich echt wel dik terug, als je extra vakken en een stage wil doen zou ik dat echt zeker doen!!
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
In principe kan het dus niet omdat je dan aan het eind van het jaar te weinig studiepunten hebt gehaald.

Werken weerhoudt je er toch niet van te leren ? Of is 't bij jullie zo dat je ook bij mastervakken verplichte aanwezigheid kent ?
Quote:

Tenzij je in de periode dat je geen stage loopt extra vakken gaat doen om de studiepunten toch bij elkaar te krijgen.

Er zijn ook mensen die in deeltijd, naast hun studie, een voltijd tempo of sneller aanhouden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is inderdaad dat je een voltijd stage niet kan combineren met cursussen volgen omdat bij alle vakken aanwezigheid verplicht is in de werkgroep (kom je bijv. meer dan 2 keer niet opdagen dan word je uitgesloten van deelname aan het vak) en soms is er zelfs een aanwezigheidsplicht bij de hoorcolleges (belachelijk)
Er zijn soms vakken die je in deeltijd kunt doen maar dat zijn er (zeker in de master) maar heel weinig.

Daarom wordt dus nu veel geklaagd omdat je wel alle studiepunten moet halen.

Blijkbaar vinden ze op de UU zelf ook dat het niet echt te doen is want bij de mastervoorlichting Strafrecht werd door een docent gezegd dat er eigenlijk niet echt plek is voor de masterstage als je je master in 1 jaar wilt halen.. Think
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nog overwogen een master aan de UU te doen; ben blij dat ik daar niet voor heb gekozen Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, erg schools is het idd wel allemaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 20:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg, je kunt dat jaar dan toch als deeltijder doen? Dan kun je wel alle werkgroepen volgen. En bij ons worden de werkgroepen ook heel vaak geintegreerd in de colleges. Dat scheelt lekker veel tijd.
Inschrijving als deeltijder kost je wellicht ook minder collegegeld.
Idee?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alleen geen recht op stufi/ lening van IBG, dus met een niet betalende studentstage heb je dan alsnog een probleem... Aanwezigheidsplicht tijdens hoorcolleges in een masterfase is wel heel belachelijk...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22888


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het argument vóór de stage vind ik nog steeds niet sterk. Natuurlijk, als je ook nog eens een stage in je studie kan proppen zullen advocatenkantoren en bedrijven dat mooi vinden, maar als een stage bijvoorbeeld betekent dat je een jaar langer over je studie doet, heft dat het voordeel volgens mij meer dan op. Let wel, als je in zo'n extra jaar ook nog extra vakken doet en allerlei andere relevante activiteiten ontplooit werkt dat bij elkaar natuurlijk wel in je voordeel. Maar als het gaat om puur stage wel/niet, dan zie ik er de zin niet zo van in. Dan kun je beter je eerste baantje na het afronden van je studie als stage zien.

Ik probeer dus alleen het belang van die stage te relativeren, niet om een nuttig extra jaar studie uit je hoofd te praten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha ja dat weet ik, maar ik zou dat extra jaar ook niet alleen om die stage doen maar meer omdat ik nog heel veel vakken wil volgen die ik leuk en interessant vind en die ik anders niet kan doen. Dus vandaar Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds