Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

MBO directrice informeert collega's
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bob K



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 14:48    Onderwerp: MBO directrice informeert collega's Reageer met quote Naar onder Naar boven

Net voor de zomervakantie heb ik te horen gekregen dat ik niet langer gewenst ben binnen een onderwijsinstelling waar ik drie jaar lang prima heb gefunctioneerd.
Mijn directrice vond het nodig om alle collega's hiervan op de hoogte te stellen en schriftelijk te vermelden dat ik het afgelopen jaar voldoende signalen (en dat bedoelt zij niet positief) vanuit het management gekregen zou hebben.
Volgens mij mag dat dus helemaal niet. Alleen krijg ik niet goed gevonden wat de wet hierover zegt.

Wie kan mij op het juiste spoor zetten?
Ik heb dit nodig om een externe procedure tegen deze directrice verdere invulling te geven.

Alvast heel erg bedankt.

Bob K.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Studiosus



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even voor de duidelijkheid. Waar wil je tegen procederen? Is dat het feit dat de directrice jouw functioneren openbaar heeft gemaakt of ben je van mening dat ze geen gegronde reden had je te ontslaan?
_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bob K



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartijnR schreef:
Even voor de duidelijkheid. Waar wil je tegen procederen? Is dat het feit dat de directrice jouw functioneren openbaar heeft gemaakt of ben je van mening dat ze geen gegronde reden had je te ontslaan?


A. Ze had geen gegronde reden om mijn tijdelijke contract niet om te zetten naar een vast contract
B. De teamleider heeft zowel schriftelijk als mondeling een toezegging gedaan dat ik een vast contract zou krijgen.
C. Vervolgens geeft de teamleider (in opdracht van de directrice?) een hele negatieve beoordeling.
D. Achteraf blijkt dat in het functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek maar liefst 18 procedurefouten zijn gemaakt
E. Volgens de CAO zijn er minimaal 12 procedurefouten gemaakt.
De voorgaande punten zijn onderwerp van 2 lopende procedures.
(en daar komen er nog minimaal 2 bij en mogelijk een rechtzaak)
Bijkomende zaak is dat de directrice naar de collega's een brief heeft gestuurd waarin staat dat ik herhaaldelijk signalen heb ontvangen van het management. (waarbij ze suggereert dat ik slecht functioneer). Ik ben nu aan het uitzoeken of en in hoeverre zij de wet hiermee heeft overtreden. Maar ik krijg daar moeilijk een beeld van via internet. Dus hoop ik dat er hier iemand is die me op wat internetpagina's kan wijzen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bob, misschien kun je eens op TQL kijken of daar wat te vinden is. Je kunt de auteurs soms ook benaderen (er zijn bijv. emailadresse opgenomen, want op zich is je vraag over het informeren van de collega's erg interessant.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor onderwijsinstelling betreft het eigenlijk?
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Studiosus



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zegt dat je drie jaar goed gefunctioneerd hebt. Is dat echt drie jaar, of bijna drie jaar.
Art. 7:668a BW zegt namelijk: 'Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd met tussenpozen van niet meer dan drie maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden , deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.'

Als je aan deze voorwaardden voldoet en er dus al echt drie jaar werkt, dan had je al een contract voor onbepaalde tijd en kon de directrice je zeker niet zomaar ontslaan.
_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartijnR schreef:
Je zegt dat je drie jaar goed gefunctioneerd hebt. Is dat echt drie jaar, of bijna drie jaar.
Art. 7:668a BW zegt namelijk: 'Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd met tussenpozen van niet meer dan drie maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden , deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.'

Als je aan deze voorwaardden voldoet en er dus al echt drie jaar werkt, dan had je al een contract voor onbepaalde tijd en kon de directrice je zeker niet zomaar ontslaan.

Het gaat over het omzetten van tijdelijk naar vast, dus het zal wel juist specifiek om de 3 jaar grens gaan. En als ik zie dat het gaat om iemand die het aantal punten waarop afweken wordt van de regels inzake een functioneringsgesprek dan kan ik dat heel goed begrijpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft die teamleider echt schriftelijk een toezegging gedaan dat je een vast contract zou krijgen? Stonden daar voorbehouden in of iets dergelijks? Anders kan je daar natuurlijk verder mee gaan werken.

Maar om wat voor onderwijsinstelling gaat het? Is het iets van 1 dag onderwijs in de week en de rest werken ofzo??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bob K



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Heeft die teamleider echt schriftelijk een toezegging gedaan dat je een vast contract zou krijgen? Stonden daar voorbehouden in of iets dergelijks? Anders kan je daar natuurlijk verder mee gaan werken.

Maar om wat voor onderwijsinstelling gaat het? Is het iets van 1 dag onderwijs in de week en de rest werken ofzo??


Het gaat om een ROC opleiding, waar ik precies 3 jaar heb gewerkt met een tijdelijke aanstelling van 0,8 fte.
En de teamleider heeft een toezegging gedaan dat ik een vast contract zou krijgen. Op dezelfde dag doet hij het 's ochtends eerst schriftelijk en in de middag doet hij het nog eens mondeling. Hier ben ik mee aan de slag gegaan en dat lijkt prima te werken. Ook alle procedurefouten worden momenteel door een geschilencommissie bekeken (uitspraak begin komende week).

Wat ik nu nog aan het uitzoeken ben is, hoe dat nu met die brief zit die de directrice naar alle collega's heeft gestuurd. Ik ben van mening dat dat helemaal niet mag. Maar ik wil kijken wat de wet hierover zegt.

Ik zal eens bij die tip van tikSimone gaan kijken.
Tot zover in ieder geval alvast zeer bedankt voor jullie bijdragen!
Bob
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vraag nog: de teamleider is degene die de toezegging heeft gedaan, maar hij/zijzelf mag het besluit ook nemen om het contract te verlengen? Dat is van belang om te zien van welk belang de toezegging is.

Daarnaast, maar ik durf hier niet 100% zeker van te zijn, is een werkgever niet verplicht om duidelijke gronden te hebben om een dergelijk contract niet te verlengen. Dat is het nadeel van de huidige Flexwet voor werknemers, maar vele werkgevers maken van deze clausule gebruik. Waar de directrice zich wel aan te houden heeft is de opzegtermijn, maar ook hiervan weet ik niet exact hoe lang die is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2005 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MterHeide schreef:
Een vraag nog: de teamleider is degene die de toezegging heeft gedaan, maar hij/zijzelf mag het besluit ook nemen om het contract te verlengen? Dat is van belang om te zien van welk belang de toezegging is.

Daarnaast, maar ik durf hier niet 100% zeker van te zijn, is een werkgever niet verplicht om duidelijke gronden te hebben om een dergelijk contract niet te verlengen.

Dat laatste ligt eraan of er in het 'oude', tijdelijke contract bepalingen over verlenging staan. Wanneer het contract als uitgangspunt heeft dat er verlengd wordt, moeten die gronden er wel degelijk zijn.

En een toezegging door een teamleider dat er verlengd wordt geeft grond voor een 'gerechtvaardigd vertrouwen'.

Wat betreft de brief: tja, klaarblijkelijk zijn er redenen waarom aan iedereen een idee moet worden gegeven waarom er niet verlengd wordt. Zonder verdere informatie kunnen we alleen maar gokken of TS daar mede de hand in heeft gehad en daarmee kunnen we ook alleen maar gokken of die brief enigerlei onrechtmatig was jegens TS.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bob K



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2005 10:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn directrice had inderdaad een reden om die brief te schrijven: haar eigen hachje redden, want er stond een team van 60 man te steigeren bij haar kamer.
Inmiddels heb ik zelf wel een pagina kunnen vinden waar mogelijk wat te vinden is: http://www.cbpweb.nl/vv/vv_bet_2.shtml?refer=true
Omdat de zaak nog loopt, wil ik liever niet al te veel informatie geven over de precieze inhoud van de brief.
Wederom bedankt voor jullie tips, adviezen en gedachtenspinsels!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2005 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Had jij er iets mee te maken dat die 60 man daar stond ? Want wanneer duidelijk was dat jij daarachter zat, is het in ieder geval begrijpelijk dat ze probeert te verantwoorden waarom je contract niet is verlengd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bob K



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2005 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, daar had ik helemaal niets mee te maken. In zoverre: collega's waren op de hoogte hoe het management met mij is omgegaan. En laten we stellen dat ze dat niet louter en alleen van mij wisten.
Collega's waren op de hoogte hoe er met mij is omgegaan en hebben daar protest tegen aangetekend.

Inhoudelijk wil ik het daar voorlopig bij laten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds