Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

M`n broertjes probleem: ontslag vanwege diefstal
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denise22








Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 15:03    Onderwerp: M`n broertjes probleem: ontslag vanwege diefstal Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vraagje..
Me broertje werkt bij een sorteercentrum... waar veel word gestolen laatst zijn er 4 ontslagen gevallen waarvan 1 mijn broertje is.
ze hebben em niet zien stelen maar wel wat weg zien gooien waarschijnlijk een envelop ofzoiets..ik ken me broertje hij zou nooit iets stelen ... het staat wel op video dat hij wat weg heeft gegooid .. ze willen nu een aanklacht tegen em indienen wat kunnen ze hem maken ?

met vriendelijke groet,

Denise
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vooropgestelt dat er inderdaad niet meer op video staat dan het weggooien van een envelop of iets dergelijks, denk ik dat de politie te weinig heeft om een zaak te beginnen.

Ik neem aan dat je broertje op staande voet ontslagen is. Heeft hij dit ontslag al aangevochten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
denise22








Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja hijs op staande voet ontslagen .. en nee hij heeft het niet aangevochten want hij wil er nieteens meer werken omdat hij zich niet meer lekker in zn zit als tie doorwerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een ontslag op staande voet accepteren heeft als gevolg dat een ww-uitkering geweigerd zal worden. Ook zal een volgende potentiele werkgever vragen kunnen stellen bij een ontslag op staande voet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 23:03    Onderwerp: ontslag op staande voet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om de positie van je broer(tje?) veilig te stellen, moet hij binnen 6 maanden nadat hij op staande voet is ontslagen de nietigheid van het ontslag inroepen. Dat doe je door een aangetekende brief aan de werkgever te sturen waarin je (ongeveer) het volgende schrijft (ik ga ervan uit dat bij het ontslag als reden de vermeende diefstal is genoemd:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft mij op ... (datum ontslag) op staande voet ontslagen. U heeft voor dit ontslag geen dringende reden als bedoeld in de wet. De door u genoemde redenen zijn feitelijk onjuist en worden door mij dan ook uitdrukkelijk betwist. Ik roep daarom hierbij de nietigheid van het ontslag in. Dit betekent dat de arbeidsovereenkomst gewoon blijft doorlopen en dat u verplicht bent om mijn salaris door te betalen. Ik maak daarop uitdrukkelijk aanspraak. Ik houd mij beschikbaar om op eerste verzoek de overeengekomen werkzaamheden voor u te hervatten.

hoogachtend,
enz.


Dat je broer niet meer bij deze werkgever wil werken is begrijpelijk, maar daar zou ik me maar niet al te druk om maken. De arbeidsrechtpraktijk leert dat in gevallen als deze de werkgever na het inroepen van ontslag zelf ook aanstuurt op een ontbinding van de arbeidsovereenkomst. Dat heet dan ontbinding voorzoveel vereist.

Als het ontslag op staande voet geen grond heeft zal in de ontbindingsprocedure veelal ook een vergoeding aan de werknemer worden toegekend.

Je broer doet er overigens wel verstandig aan om een advocaat in te schakelen. Ik ga er van uit dat hij voor een toevoeging in aanmerking komt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 0:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In verband met een evt. in te dienen aanklacht (door de werkgever) lijkt me dat ook heel handig om te doen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 1:41    Onderwerp: aanklacht werkgever Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een aanklacht van de werkgever wordt nog interessant. Want wat gaat de werkgever zeggen? Diefstal? Waarvan dan? En was het niet zo dat op een video stond dat de client iets weggooide. Wat dan? Maar zelfs als dat wat weggegooid zou zijn bewijsrechtelijk als eigendom werkgever aangemerkt kan worden, is daarmee dan diefstal (wegnemen met het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening) bewezen? Dacht het niet. Als alle strafrechtelijke en daarmee samenhangende bewijsrechtelijke hobbels al te nemen zijn -quod certe non!; zeggen de Belgen zo mooi-, dan blijft hooguit 'poging tot' over. Ga het allemaal maar aantonen en bewijzen. Ik zie het niet eens tot een aangifte komen. En als het al zover komt, zou justitie in het kader van het prioriteitenbeleid daar dan opsporings- en vervolgingskracht voor beschikbaar stellen? Ik betwijfel het. Maar goed, zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Een goed advies voor de client: mocht je ooit worden aangehouden, beroep je dan steevast bij elke vraag op je zwijgrecht. Het merendeel van de (kleinere)strafzaken leidt tot een veroordeling omdat de verdachte zo nodig (zijn mond voorbij) moest praten. Dat is een puur juridische benadering; hoe ik er verder over denk is rechtens niet relevant.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
denise22








Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank u wel allemaal .. voor deze tips .. die jullie mij hebben gegeven ik stel het zeer op prijs

groetjes denise
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
fiscalekampioen



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 26


BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2005 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1 aanvulling.

Mijnheer dient zich bij CWI te melden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds