Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Lonsdale; Boksmerk of uiting van Racisme
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 0:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moslima's met Lonsdale-hoofddoekjes vormen naar mijn idee een uitzondering, het merk Lonsdale wordt toch voornamelijk geassocieerd met een andere groep mensen. Daarom heb ik er ook geen moeite mee als scholen het merk verbieden zolang ze dan ook maar actie ondernemen om racisme ook op andere manieren te bestrijden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 1:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm Lonsdale is vrir wijd verspreid, en ondanks dat een kleine groep racisten het merk als dresscode heeft gebombardeerd, zijn het merendeel van de Lonsdale dragers dat niet. Ga maar eens naar een hardcore feest ( zou ik zelf niet zo snel doen ,ik ben zuinig op mijn oren Razz ) en vraag daar aan de bezoekers ( ook de allochtone bezoekers) wat hun ideeen over racisme en buitenlanders zijn. Je zult je nog verbazen wat de mening onder die duizende Lonsdaledragers is.
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 1:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat weet ik maar met name op middelbare scholen wordt het juist gedragen omdat het kan worden gezien als aanstootgevend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 1:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bewijs?? Juridisch bewijs?? ik zie het niet!
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 2:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Bewijs?? Juridisch bewijs?? ik zie het niet!


Op dit punt kan ik zelf alleen van ervaringen spreken, concreet bewijs zul je bij de scholen langs moeten gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 2:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, dan krijg je ongeveer dezelfde dooddoener te horen...
Misschien moeten we maar weer terug naar het aloude schooluniform dan... Twisted Evil
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 1:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou de simpelste oplossing zijn voor problemen met kledingmerken als Lonsdale, maar wat doe je dan met geloofsuitingen zoals hoofddoekjes, nikaabs, keppeltjes en andere kledingstukken?!?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rocketgun








Berichten: 16


BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

loNSDAle wordt ook op een bepaalde manier gedragen zodat alleen de letters NSDA te zien zijn, zodat het veel lijkt op NSDAP.. als ik kleding ontwerper van Lonsdale was zou ik gewoon voor de grap alle kleding voorzien van spelfouten: Londsale ofzo! kijken hoe snel ze dat door hebben Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, maar zo kun je van alle merken wel weer wat verzinnen! Deze hoorde ik laatst: NIKE: Nederland Intolerant: K*tmarrokanen Elimineren
en ga zo maar door. Zo ken ik er ook nog wel een paar zeg!
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2004 0:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt het kan met een heleboel merken maar een merk als Nike heeft dat imago niet en andere merken waaronder Lonsdale en Oxbow helaas wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2004 1:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Adidas. Alle Demomische Iemanden Doden Amerikaanse Sukkels?
Of Cavello: Christelijke Amerikanen Vrezen Erg Laatdunkend Losgeslagen Ongeloof?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2004 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja zo wordt het wel heel flauw. Misschien moeten we eens een enquête gaan doen onder de bezoekers van een hardcore-party en dan een vraag erbij "wat is je lievelingsmerk" en de volgende vraag "hoe sta jij tegenover allochtonen?". Alleen zo krijg je een redelijk getrouw beeld.

En ik kan wel raden wat de uitkomst wordt. Ik denk dat toch zeker een derde (en dan ben ik nog extreem voorzichtig) een hekel heeft aan buitenlanders of allochtonen en of ze in ieder geval liever niet dan wel ziet. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar ik denk dat het overgrote deel van de lonsdale-dragers die naar hardcore-party's gaan toch wel zo tegenover allochtonen staan hoor. Maar ook ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben.

Dus... wie maakt er een enquête?? Very Happy
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
rocketgun








Berichten: 16


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2004 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ehmm mijn opmerking wordt volgensmij verkeerd begrepen? Laughing
mag hoor, vrij land immers.. maar ehm let maar eens op heel vaak hebben ze een lonsdale shirt met zo'n lelijke blouse (open) erover.. dan zie je dus alleen die letters...naja.. dan weet je het eigenlijk al bijna zeker alssie ze ook nog witte veters en een kaal hoofd hebben... of nog fraaier zo'n goed geknipt charlie chaplin-snorretje! Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2004 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm kortom: Nu is het Lonsdale ( overigens is dit in het leven geroepen door een groep antilliaanse jongens die zich bedreigd voelden maar dat terzijde.) Straks weer wat anders. Maar waar ligt de grens? Op heel veel feesten is het dragen van de Nederlandse vlag ook al verboden! Evenals T-shirts in de nederlandse driekleur, of met een Engelse of Amerikaanse vlag erop. Kom op nou! Ik heb een T-shirt met een Engelse vlag en daaroverheen in gouden letters POSH erop... Mag dat ook niet? ( voor carnaval gekocht trouwens...)
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds