Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 5:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Letselschade door hogedrukreiniger
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk voor stalking een op www.beschermjezelf.nl of www.sexueelmisdrijf.nl

Hou de politie te vriend. Ook hieraan kun je je geweldig gaan ergeren.
Lui, laks, slap of gewoonweg niet op je klacht ingaan. Zelf ben ik ertoe overgaan alles te mailen. Reeds 11 mails sinds 22 september. Vinden ze niet leuk, maar ik heb wel bewijs van mijn meldingen. Informeer je goed. Surf verder over internet voor informatie en laat de kaas niet van je brood eten.

Is het een huur- of koopwoning. Ik voel koopwoning. Eventueel kun je proceduren. Benader hiervoor Nederlands' beste overlastadvocaat, mr. Bernard Tomlow (gevestigd in Utrecht). Een procedure kost je ongeveer 2 à 3000 euro.

Kijk op www.hetjl.nl of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtshulp.
Hou moed en blijf aan de goede kant van de streep staan, hoe moeilijk dat soms ook is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
D Error



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 149


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik zou ook kwalificeren op eenvoudige mishandeling, mocht de OvJ de vervolginsvraag stellen denk ik dat de kans groot is dat je er met een transacie vanaf komt. Is er geen permanente beschadiging aan het oog, of beschadiging zichbaar of zichtbaar geweest en de burenruzie meenemend, lastig te bewijzen, afhankelijk van PV en getuigen, dan zou het ook wel een sepot kunnen komen.

Civiel gezien is een vordering tot schadevergoeding denkbaar, nu verwijtbaar is gehandeld (veel ruimer dan strafrechterlijk schuld begrip) en `fysieke`schade is geleden. Ligt aan hoe erg het oog eraan toe was, schade door niet goed functioneren ect. In hoeverre eigen schuld buurvrouw of OVAS (ontbreken van alle schuld) een rol speelt zegt de casus to zover te weinig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn overbuurjongen heeft alles zien gebeuren, dus er zijn wel getuigen.

Misschien ook nog nuttig info ?


Overigens een permantente beschadiging lijkt het mij niet, binnen een week reed ze weer vrolijk auto.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

joanselten schreef:
Overigens een permantente beschadiging lijkt het mij niet, binnen een week reed ze weer vrolijk auto.

Als ik zo in het verkeer om me heen kijk, heb ik niet de indruk dat mensen zich door zichtproblemen van autorijden laten weerhouden Sad

En als ik jou advocaat was, zou ik, wanneer er een claim komt, voor het eigen schuld verweer gaan.

Strafrechtelijk kom je met dat verweer veel minder ver dan civiel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord,

Ik zelf heb er verder geen verstand van, maar het begint er wel op te lijken dat wij als slachtoffer zometeen als dader gezien worden.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Voor de volgende keer: over de schutting laten klimmen, daarna aanhouden en de politie bellen 'omdat je een indringer hebt aangehouden'.

Pas nadat de indringer zich niet aanstonds op de eerste vordering verwijderd heeft Wink.

@joan: wat is nu concreet de situatie, is de politie al langsgeweest? Is jullie gevraagd op het politiebureau een verklaring af te leggen? Of hebben jullie nog helemaal nergens van gehoord?

joanselten schreef:
Ik zelf heb er verder geen verstand van, maar het begint er wel op te lijken dat wij als slachtoffer zometeen als dader gezien worden.

Het "maar wij zijn het eigenlijke slachtoffer"-verweer is van weinig waarde, zeker niet als je zonder goede reden zelf nooit de moeite hebt genomen aangifte te doen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zijn op het bureau geweest en gehoord en werden echt behandeld als de dader. (naar mijn gevoel dan)

En inderdaad ik heb nooit aangiftes gedaan juist om geen escallaties te krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 23:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo?!

Jullie hebben toch ook die andere vrouw verwondt? Als je met een hogedrukspuit op iemand spuit kan je iemand ernstig bezeren. Dan mag het nog zo'n rotbuurvrouw zijn, dat geeft je nog niet het recht om iemand te verwonden.
Dus wat dat betreft ben je inderaad de dader, ja.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 8:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Hallo?!

Jullie hebben toch ook die andere vrouw verwondt? Als je met een hogedrukspuit op iemand spuit kan je iemand ernstig bezeren. Dan mag het nog zo'n rotbuurvrouw zijn, dat geeft je nog niet het recht om iemand te verwonden.
Dus wat dat betreft ben je inderaad de dader, ja.


Wij hebben gespoten zonder spuitlans, en alleen maar terug gespoten over de schutting.

Er is op niemand gericht, maar ze is zelf in de straal geklommen.

Het is een inpulsieve reactie geweest om terug te spuiten, en de reiniger stond toevallig nog aangesloten, voor het verwijderen van de gegooide eiren een dag eerder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om hier niet in terecht te komen: niet reageren, ook geen (mondeling) contact. Zo kan er nooit worden gezegd dat er ruzie of een conflict is en je bent dan dus in die zin geen partij.
De politie moet hier meer mee kunnen dan het lijkt. Gebiedsagenten hebben alhier vooreerst een sociale functie, tot 1 januari 2005 zelfs 100%.
Over het algemeen moet de politie in staat zijn overlast op te lossen. Lukt dit niet, dan heb je een probleem al kan de oorzaak ook gelegen zijn in laksheid van de cops. Dan rest je aangifte van strafbare feiten (komt in burenruzie veel voor) of klachtdelict dwang (284) of stalking (285) of laster of smaad.
Nogmaal kijk op www.beschermjezelf.nl. voor meer informatie. Je kunt ook met deze organisatie mailen. Bestrijden van overlast is een taak van de politie. Het houdt bij strafbare, helaas voor hun, niet op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

joanselten schreef:
Wij hebben gespoten zonder spuitlans, en alleen maar terug gespoten over de schutting.

Er is op niemand gericht, maar ze is zelf in de straal geklommen.

En juist daar hebben ze het begrip 'voorwaardelijke opzet' voor uitgevonden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
D Error



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 149


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
joanselten schreef:
Wij hebben gespoten zonder spuitlans, en alleen maar terug gespoten over de schutting.

Er is op niemand gericht, maar ze is zelf in de straal geklommen.

En juist daar hebben ze het begrip 'voorwaardelijke opzet' voor uitgevonden.


300 Sr is geen ommissiedelict. Dus het zal aankomen op de schulduitsluitingsgronden en de feitelijk onderbouw van deze zaak geeft daar niet veel ruimte voor. Het zal dus aankomen op de vraag in hoeverre het gekwalificeerde feit bewezen kan worden doormiddel van redengevend en overtuigend bewijs. Dus de fysieke letsel, PV en de gehoorde getuigen en hun verklaringen. Verder zal de richtlijn voor de opportuniteit van belang zijn, voor de vraag of de OvJ zal vervolgen of het zal afdoen dmv een transactie. Nu de zaak niet al te ernstig is heb ik het vermoeden dat de uitkomst een transactie zal zijn. (of de toekomstige beschikking OM).

Ook het feit dat er niet gericht is gespoten, blijft het spuiten een gedraging en valt het onder mishandeling. De daad is verricht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DError,
IK ben nog niet zover, dus ik vat 'm niet. Zit zelf met 300 Sr - benadeling gezondheid - geestelijke gezondheid. (Nee ik ben niet fundamenteel, ik ben wanhopig op zoek.) IK kan benadeling van mijn geestelijke gezondheid goed verdedigen. Kun je me verder helpen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

D Error schreef:
StevenK schreef:
joanselten schreef:
Wij hebben gespoten zonder spuitlans, en alleen maar terug gespoten over de schutting.

Er is op niemand gericht, maar ze is zelf in de straal geklommen.

En juist daar hebben ze het begrip 'voorwaardelijke opzet' voor uitgevonden.


300 Sr is geen ommissiedelict.

Zeg ik toch ook niet. Ik geef alleen maar aan dat het 'er is op niemand gericht' niet betekent dat er daarom geen opzet in het spel was.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
D Error



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 149


BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
DError,
IK ben nog niet zover, dus ik vat 'm niet. Zit zelf met 300 Sr - benadeling gezondheid - geestelijke gezondheid. (Nee ik ben niet fundamenteel, ik ben wanhopig op zoek.) IK kan benadeling van mijn geestelijke gezondheid goed verdedigen. Kun je me verder helpen?


Je hebt commissiedelicten, met bestandsdeel schuld, ommissie delicten met bestandsdeel opzet en delciten met bestandsdeel wederrechterlijkheid en kwaliteitsdelciten die beschijvend zijn zonder een van deze bestandsdelen.

Art. 300 Sr geeft aan dat mishandeling stafbaar is. Geeft niet het bestandsdeel opzet. Bij een opzetdelicht (ommissie) dan dient bij de eerste materiele vraag of het feit bewezen ook de opzetvraag te beantwoorden. je hebt meerdere soorten opzet: namelijk voorwaardelijke opzet, opzet en oogmerk ect. Als men voorwaardelijke opzet (het aanvaarden van de aanmerkelijke kans) kan aantonen dan is voldaan aan de normale opzet vereiste. Kan opzet niet worden bewezen, dan is er vrijspraak.

Is het zo duidelijk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds