Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Letselschade door hogedrukreiniger
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:40    Onderwerp: Letselschade door hogedrukreiniger Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Na een burenruzie heeft onze buurvrouw aangifte gedaan van mishandeling.

Wij waren aan het BBQ’en en vervolgens spuit de buurvrouw water over de schutting, waarna mijn vrouw terug gespoten heeft met de hoge druk reiniger.

Daarna is de buurvrouw op de schutting geklommen en zegt geraakt te zijn in haar oog, en heeft hier aangifte van gedaan.

Als zij niet op ons erf gekomen zou zijn zou er niets gebeurd zijn.

Wat zijn onze kansen als dit uitloopt op een zaak?

MVG Joan Selten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het oog eruit?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 6:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Is het oog eruit?

Da's wel heel erg enthousiast...

En voor de rest: met een hogedrukreiniger iemand in het oog spuiten, kwalificeert in mijn ogen zelfs als éénvoudige mishandeling en dan is de letselschadeclaim niet het enige probleem.

Mijn eerste indruk is dat je niet bijzonder sterk zult staan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 8:30    Onderwerp: Re: Letselschade door hogedrukreiniger Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is dat wel zo? We weten hier wat te weinig van de situatie.

Buuv 1 spuit water over de schutting.
Buuv 2 spuit terug met een hogedrukreiniger. Weet niet of dat ding op "hard" stond, weet ook niet of zij dit ding al in de vingers had en dus direct terugspuit als reactie. Het ligt namelijk al weer wat anders als buuv 2 naar de schuur loopt, de reiniger pakt etc etc (daar lijkt het nu wel wat op; men was immers aan het BBQ-en...)
Buuv 1 zegt daarna geraakt te zijn in haar oog (dat moet te zien zijn geweest nu zij op de schutting klom, maar goed.... )

Sommige dingen zijn "een ongelukje". Het hangt er wat mij betreft dus onder andere vanaf hoe buuv 2 gespoten heeft, of dat gericht op de buurvrouw is geweest. De reactie is redelijk proportioneel (tenzij de hogedrukreiniger op "hard" stond): er wordt met hetzelfde middel gereageerd. Heeft buuv 2 beseft dat zij buuv 1 zou kunnen raken?

@vragensteller: Zeer w.s. komt het minder tot problemen als je gewoon even je excuses aanbiedt voor het gebeurde ("Sorry, ik had niet met water moeten terugspuiten"). Je kunt voor het overige alleen maar even afwachten wat er verder gebeurt. Het inschatten van kansen blijft altijd lastig, helemaal nu jouw verhaal gegevens mist en wij het verhaal van de buurvrouw niet kennen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 15:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vermoed dat het wel meevalt met de verwondingen. Dan zal het lastig zijn om mishandeling aan te tonen. Ruzende buren vervolgen heeft het OM volgens mij niet zo'n zin in.

tikSimone schreef:
Sommige dingen zijn "een ongelukje". Het hangt er wat mij betreft dus onder andere vanaf hoe buuv 2 gespoten heeft, of dat gericht op de buurvrouw is geweest. De reactie is redelijk proportioneel (tenzij de hogedrukreiniger op "hard" stond): er wordt met hetzelfde middel gereageerd.

Daar ben ik het niet mee eens. De reactie van buuv 2 is gewoon een vorm van eigenrichting. Een rechtvaardigingsgrond is afwezig. Noodweer is het beslist niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. De reactie van buuv 2 is gewoon een vorm van eigenrichting. Een rechtvaardigingsgrond is afwezig. Noodweer is het beslist niet.
Als je dit heel "zwaar" ziet wel ja. Maar heb je bijv. op de middelbare school nooit gehad dat iemand je ging natgooien en dat je dan als automatische reactie direct zoiets terugdeed? Meer uit een soort speelsheid, zo bedoel ik het. Jij tekent een poppetje op mijn arm en dan pak ik snel mijn pen en zet bij jou ergens een pennestreep. Dat het daarbij niet altijd even gelukkig afloopt is dan gewoon een ongelukje.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 16:59    Onderwerp: Re: Letselschade door hogedrukreiniger Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Buuv 2 spuit terug met een hogedrukreiniger. Weet niet of dat ding op "hard" stond, weet ook niet of zij dit ding al in de vingers had en dus direct terugspuit als reactie. Het ligt namelijk al weer wat anders als buuv 2 naar de schuur loopt, de reiniger pakt etc etc (daar lijkt het nu wel wat op; men was immers aan het BBQ-en...)


Buuf 2 stond vast met de hogedrukreiniger in de aanslag, klaar om de bbq te blussen als het mis mocht gaan. Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dat is meteen het bewijs dat hij nooit op "hard" kon hebben gestaan, anders zouden de kooltjes immers in het rondspringen ... Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@tikSimone: ik zie nu dat ik heb heengelezen over "Weet niet of dat ding op "hard" stond, weet ook niet of zij dit ding al in de vingers had en dus direct terugspuit als reactie." Als het zo'n instantane reactie was kan ik me van noodweer inderdaad wel wat voorstellen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, noodweer suggereert een soort aanval en of je wat water over de schuttig spuiten (zoals buuv 1 als starter deed) ook zo zwaar moet zien ....??

Ja formeel wel misschien, maar ook daarbij is dan weer de vraag wat buurvrouw 1 bewogen heeft en wat zij er nu precies mee beoogd heeft: grapje uithalen in de zin van buren verbazen? BBQ uitspuiten? Buren natspuiten?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 8:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe het gebeurt is:

Wij worden al diverse jaren geconfroteerd met beschadigde auto's, lekgestoken banden, weggehaalde antenne etc.

Telkens als dit gebeurt was wist de buurman te vertellen dat het op meerdere plaatsen gebeurt was. Hij wist het zelfs al te vertellen terwijl ik het hem nog niet verteld had. mmmmmm vreemd.

Vorig jaar zijn wij getrouwd en is de politie gestuurd ivm geluidoverlast, de politie vond dit zelf niet terecht. We hadden vantevoren ook alle buren ingelicht. Nadat de politie geweest is nog aan diverse buren gevraagd of ze er last van haden. Ze geven zelfs aan niets gehoord te hebben.

Met erg warm weer 30 +, laten wij de honden wel eens buiten ook als we even niet thuis zijn. Niemand problemen in de buurt, zelfs niemand heeft wat gehoord.

Toch liggen er diverse malen eiren in de tuin, vandaar ook in de geval stond de hoge drukreiniger nog opgesteld voor het schoonspuiten van de eiren van de stoep. De eiren zijn tevens weer gegooid uit de riching van de aanklager.

Nu heeft de buurvrouw in eerste instantie een minuut of 5 staan spuiten, en heb ik zelf de BBQ verplaatst, en zijn naar binnengegaan. Die koelt wel af dachten wij.

Direct nadat wij weer buiten kwamen begon ze weer. Daarop heeft mijn vrouw over de schutting terug gespoten in de richting van het perceel van de buren, vervolgens is de buurvrouw zelf op de schutting geklommen en in de straal terecht gekomen. Zou zij op de grond zijn blijven staan en niet getracht hebben op ons perceel te komen zou er niets gebeurd zijn.

Ik zou zeggen wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Groeten Joan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hm, tja, ik vreesde al dat er meer aan de hand zou zijn, al hoopte ik (zie het bovenstaande) nog van harte van niet.

Dat jullie naar binnen zijn gegaan is goed. Dat je vrouw pas een tijdje daarna (wel als reactie op wat de buurvrouw doet, maar goed, daar was je inmiddels al wat aan gewend) de waterstraal ter hand neemt minder. In zo'n geval "hoor" je bijvoorbeeld je maar rustig te houden (ja erg he? Wink ) of de politie te bellen (al zal die misschien inmiddels een diepe zucht slaken als die jullie straatnaam horen).

Ik zit nog even met het verhaal van buurv 1 die op de schutting klimt en dan in haar oog geraakt zou worden. Bewoog je vrouw de straal heen en weer dan? Want iemand klimt toch niet als het ware rechtstreeks de vuurlinie in?

Zo kan het toch niet doorgaan tussen jullie? Zo woon je toch ook helemaal niet lekker? En in elk geval levert het voor jullie het gevaar op dat het OM misschien wel eens sneller iets met zo'n aangifte gaat doen (juist omdat er blijkbaar telkens wat is tussen jullie en de buren) of dat een van de partijen een volgende keer nog sterker gaat reageren en de boel helemaal uit de hand gaat lopen.

Ik zeg niet dat jij die eieren bijvoorbeeld maar moet nemen, maar je hebt er toch zelf ook belang bij dat dat soort gedoe ophoudt? Hoe zie je het voor je om het zo ver te krijgen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik vermoed dat het wel meevalt met de verwondingen. Dan zal het lastig zijn om mishandeling aan te tonen.

Voor mishandeling hoeven er geen verwondingen te zijn, het (al dan niet voorwaardelijk) opzettelijk pijn doen is voldoende.
joanselten schreef:
Hoe het gebeurt is:
<knip>
Ik zou zeggen wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Formeel is 't: wie de bal kaatst, kan de aangifte verwachten. Je standpunt is heel erg begrijpelijk, maar binnen het strafrecht is er veel minder ruimte voor de redelijkheid en billijkheid dan in het privaatrecht.

Voor de volgende keer: over de schutting laten klimmen, daarna aanhouden en de politie bellen 'omdat je een indringer hebt aangehouden'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met eenvoudige mishandeling (art. 300 Sr) wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.

Ik voel met jullie mee. Ik heb zelf ook een idioote buurman. Altijd alles moeten slikken valt helemaal niet mee.

Denk eens als dit doorgaat aan klachtdelicht stalking (art. 285b Sr). Hou je kalm.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joanselten



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Met eenvoudige mishandeling (art. 300 Sr) wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.

Ik voel met jullie mee. Ik heb zelf ook een idioote buurman. Altijd alles moeten slikken valt helemaal niet mee.

Denk eens als dit doorgaat aan klachtdelicht stalking (art. 285b Sr). Hou je kalm.


hey harstikke bedankt voor deze reactie.

Ja ik zit er nogal mee in mijn maag, eerst word het bloed onder je nagels uitgehaald.

En een keer sla je door. En daar maken ze gretig gebruik van. We hadden eerder naar de politie moeten stappen. Maar ik denk altijd maar dat met negeren het probleem wel opgelost word.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds