Leiden deeltijd professionals
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Leiden deeltijd professionals Auteur: vik_r BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 15:04
    —
In Leiden is het mogelijk om als je al een academische opleiding hebt afgerond een evrkorte deeltijdopleiding te volgen. Wie van hier heeft deze opleiding gevolgd?

In welke opzicht verschilt deze verkorte opleiding van de reguliere deeltijdopleiding? Ik vraag dit omdat mensen de reguliere deeltijdopleiding kennelijk soms ook in 4 jaar afronden.

Heb je de opleiding als zwaar ervaren?

Hoeveel uur per week besteedde je aan het lezen van de stof?

MOest ej opdrachten maken?

Zijn de werkcolleges verplicht en moeten de opdrachten daarvan ook altijd voorbereid zijn?

#2:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: za 11 jun 2011 13:36
    —
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar er is geen verkorte opleiding voor profi's. Wel is er een gewone deeltijd-avondopleiding waar meestal werkenden aan meedoen. Het programma is echter hetzelfde als het gewone programma. Wel kun je als profi misschien een groter aantal vrijstellingen krijgen, maar dat staat dus los van het studieprogramma

#3:  Auteur: vik_r BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 12:12
    —
John Locke schreef:
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar er is geen verkorte opleiding voor profi's. Wel is er een gewone deeltijd-avondopleiding waar meestal werkenden aan meedoen. Het programma is echter hetzelfde als het gewone programma. Wel kun je als profi misschien een groter aantal vrijstellingen krijgen, maar dat staat dus los van het studieprogramma


De reguliere deeltijdopleiding duurt 7 jaar (ba en ma):
''U rondt de bachelor- en masteropleiding af in ongeveer zeven jaar, uitgaande van twintig uur studie per week. ''
http://www.aanstaande-studenten.leidenuniv.nl/anders-studeren/deeltijdonderwijs/dagopleidingen/rechten.html#duur

Als het programm van de avondopleiding hetzelfde is al shet programma van de voltijdopleiding, dan zou je toch denken dat die avondopleiding ook in 4 jaar voltooid kan worden?

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 13:42
    —
vik_r schreef:
Als het programm van de avondopleiding hetzelfde is al shet programma van de voltijdopleiding, dan zou je toch denken dat die avondopleiding ook in 4 jaar voltooid kan worden?

Volgens mij kan dat ook wel, maar om het zeker te weten kun je het best met de studieadviseur contact opnemen.

Een paar jaar terug was er inderdaad een soort van aparte opleiding voor professionals. Ik weet niet of die er nu helemaal niet meer is, of is geïntegreerd met de deeltijdopleiding.

#5:  Auteur: vik_r BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 16:23
    —
bona fides schreef:
vik_r schreef:
Als het programm van de avondopleiding hetzelfde is al shet programma van de voltijdopleiding, dan zou je toch denken dat die avondopleiding ook in 4 jaar voltooid kan worden?

Volgens mij kan dat ook wel, maar om het zeker te weten kun je het best met de studieadviseur contact opnemen.

Een paar jaar terug was er inderdaad een soort van aparte opleiding voor professionals. Ik weet niet of die er nu helemaal niet meer is, of is geïntegreerd met de deeltijdopleiding.


Ja, ik heb het ook over die aprte opleiding, ikvraag me af wat de ervaringen daarmee zijn.

Heb jij dieopleiding gevolgd?

#6:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 19:59
    —
Ik heb de verkorte fiscaal recht gevolgd, daar moest je toen wel een afgeronde heao opleiding voor hebben.
Deze vorm is afgeschaft, in ieder geval wel voor fiscaal recht.
We hadden toen een dag in de week les, en veel thuis doen.
Ik heb het niet als zwaar ervaren, maar je moet er wel behoorlijk veel tijd instoppen.

#7:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 19:45
    —
vik_r schreef:
Ja, ik heb het ook over die aprte opleiding, ikvraag me af wat de ervaringen daarmee zijn.

Heb jij dieopleiding gevolgd?
Waarom wil je dat weten, als die verkorte opleiding niet meer bestaat?? Dat hoef je niet aan de studieadviseur te vragen, want dat is zo. Wat ze nog wel hebben is standaard-vrijstellingen, in die zin kan jouw programma wel verkort worden.
Zie hier: http://law.leidenuniv.nl/studenten/algemenestudentenzaken/regelingen/studieadviseursvrijstellingen.html

Verder kun je de opleiding in jouw eigen tempo afronden, afhankelijk van hoe snel je studeert. Dus als je vlot bent, kun je het programma zelfs in 2 of 3 jaar doen...



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl