Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 23:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Laptop bij studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 20:36    Onderwerp: Laptop bij studie? Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi!

ik ga komend schooljaar rechten studeren aan de universiteit Maastricht. Nu zit ik te overwegen om een nieuwe pc/laptop te kopen voor bij mijn studie, omdat ik dus ook op kamers ga.
Nu mijn vraag.. wat kan ik beter kiezen? een laptop of een vaste pc die ik op mijn kamer in maastricht laat staan?

Een laptop is veel duurder tov een gewone PC, dus zou een laptop veel voordelen met zich mee moeten brengen wil ik er éen kopen.

Maar nu dus mijn vraag, zijn er hier (ex)studenten die ervaring hebben met laptops bij hun studie? en hoe beviel dit? was t nodig op de faculteit zelf? of gebruikte je hem alleen thuis en had je dus net zo goed een normale pc kunnen kopen?

bvd
1e post, hoop dat dit het goede subforum is, maar leek mij wel zo Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Bee1234



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 35


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik hebb precies dezelfde vraag Smile! haha dankk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Noti



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 21:16    Onderwerp: laptop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het puur om geld gaat kan je beter een goedkoop desktop nemen. Maar als je het geld hebt zou ik zeker een laptop kopen Yesss . Bespaart ten eerste ruimte, maar is ook handig als je aan verslagen, werkgroepen etc moet werken op de universiteit of elders. Sommige mensen die gebruiken hun laptop tijdens colleges i.p.v. pennen zoals de meesten doen. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 21:26    Onderwerp: Re: laptop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Noti schreef:
Als het puur om geld gaat kan je beter een goedkoop desktop nemen. Maar als je het geld hebt zou ik zeker een laptop kopen Yesss . Bespaart ten eerste ruimte, maar is ook handig als je aan verslagen, werkgroepen etc moet werken op de universiteit of elders. Sommige mensen die gebruiken hun laptop tijdens colleges i.p.v. pennen zoals de meesten doen. Laughing


mja nee, om het geld gaat het niet. Maar voor de prijs van een beetje goede laptop koop je zo een goeie game pc.

Daarom leek een laptop me ook handig, voor als je buiten je kamer moet werken. Maar is dit niet moeilijk met boeken etc? want ik weet niet hoeveel boeken etc je meeneemt op een dag (ik voel me net weer een wup Embarassed ) maar niet dat die laptop helemaal overkill is qua gewicht.
_________________
Snaafjes toe, en ogeltjes dicht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 21:56    Onderwerp: Re: laptop Reageer met quote Naar onder Naar boven

TcH schreef:
(ik voel me net weer een wup Embarassed )


Hahaha don't worry dat hebben we allemaal gehad!

Ik denk dat het er helemaal van af hangt wat je ermee wilt. Zoals je zelf al aangeeft kan je voor dezelfde prijs heel wat meer leuke dingetjes op een pc zetten dan op een laptop.

Ik kan je iig wel vertellen dat als je serieus aan de lessen meedoet, je (wet)boeken erbij wel handig zijn. En die zijn zwaar. Daarnaast is het belangrijk om een stille laptop te hebben die ook nog eens een goede accu heeft, zeker als je een paar colleges of werkgroepen achter elkaar volgt en er geen stopcontact in de buurt is waar je gebruik van mag maken.
En de combinatie van lichtgewicht, geluidloos en goede accu is duur.

Je kan natuurlijk ook een eenvoudige 2e hands laptop gewoon op je kamer zetten, en hem voor projecten o.i.d. meenemen naar de uni. Scheelt sowieso ruimte. Bedenk wel dat lang werken achter een laptop arbotechnisch zeer onverantwoord is Wink, als je gevoelig bent voor rsi of pijntjes is een degelijke pc stukken beter.

Succes ermee!

Groeten, Michèle
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 22:34    Onderwerp: Re: laptop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
TcH schreef:
(ik voel me net weer een wup Embarassed )


--knip--


Ja, het hele kostenplaatje moet ikzelf eigenlijk even vergeten aangezien het waarschijnlijk mijn vader wordt die alles betaald.
Maar voormezelf weet ik wel dat ik:

- het zonde vind van het geld om een laptop te kopen voor de prijs van een superdesktop Rolling Eyes
- geen zin heb in keihard slepen met een zware tas omdat ik zonodig die laptop meeneem..
- gewoon lekkerder werk aan een dikke desktop met een groot scherm (iedereen die nu een tft koopt gooit de ouwe 21"crt weg, zonde natuurlijk, maar goed voor mij als ik een monitor wil Smile )

VOordelen van een laptop zijn dus puur dat als je buiten de colleges en buitenshuis wil werken dat je die makkelijk mee kan slepen.. Want in colleges lijkt me dat niets met die accuduur en al dat geinstalleer etc.

moeilijk moeilijk..
ik denk dat ik maar eens de mogelijkheden van een pda gecombineerd met een desktop ga onderzoeken =/

maar tips en meningen van iedereen zijn natuurlijk nog steeds welkom Smile
_________________
Snaafjes toe, en ogeltjes dicht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de faculteit zijn natuurlijk voorzieningen beschikbaar.

Eigenlijk gaat het er dus alleen om of je liever je aantekeningen op een blaadje maakt, of op je laptop.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Op de faculteit zijn natuurlijk voorzieningen beschikbaar.

Eigenlijk gaat het er dus alleen om of je liever je aantekeningen op een blaadje maakt, of op je laptop.


mja, ik denk dat het daar ongeveer op neer komt, en dan moet ik toch zeggen dat ik dan waarschijnlijk toch ga kiezen voor de desktop met de grote monitor.. misschien iets minder mobiel, maar meer opties, goedkoper en beter voor mijn oogjes...

want op een blaadje aantekeningen maken is opzich geen probleem.. zeker niet als ik hiermee veel geld bespaar Smile
_________________
Snaafjes toe, en ogeltjes dicht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan persoonlijk voor de studie geen argument bedenken dat zo zwaarwegend is dat je daarvoor een laptop moet nemen. Je hebt er zeker geen nodig. Zoals Ergo Sum zegt, het komt neer op de vraag of je liever typt of op een blaadje schrijft.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 7:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik een keer in een bieb zit te werken, dan is een laptop toch wel heel handig Smile

Draadloos toegang tot alle systemen van de UU.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 7:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je ziet bij ons wel veel mensen met een laptop sjouwen, maar nodig is dat niet. Op de uiversiteit staan overal PC's die je kunt gebruiken (bij ons bijvoorbeeld ook in de hal bij de collegezalen).

Tijdens college een laptop gebruiken lijkt mij persoonlijk onhandig, omdat die klaptafeltjes zo klein zijn. Waar je dan je wetboeken moet laten....??? Want om nu de hele tijd vanaf CD te werken als je een artikel opzoekt .... hm....

Het zou handig kunnen zijn wanneer je samen met anderen aan een project werkt. Aan de andere kant: dan heeft een van die anderen waarschijnlijk al een laptop.

Mocht je er toch heel stevig over willen denken: je hebt van die hele kleine Vaio's (maat: een halve laptop, ik weet het type zo niet meer, maar desgewesnt kan ik dat wel even voor je nakijken) en dan koppel je thuis gewoon je megagrote scherm en een toetsenbord er aan vast.

Ik zie zelf het nut niet zo van het meeslepen van allerlei electronica (waaronder PDA). Bij ons in de groep zit echter iemand die de colleges opneemt via zijn laptop. Dan luistert hij er later in de auto nog eens naar. Dat zou wel een voordeel kunnen zijn. Tenminste .... als je het leuk vindt om nog eens hetzelfde verhaal te horen, dan Very Happy
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 9:03    Onderwerp: Laptop? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Aan de UM zijn goede voorzieningen, zowel op de faculteit als in de universiteitsbibliotheek. Een laptop meenemen naar colleges is bij rechten hoogst ongebruikelijk, je ziet alleen buitenlandse studenten van bijv. international business die zo'n ding meeslepen.
Bovendien kun je, als je een vaste pc op je kamer hebt, als student een abonnement krijgen op het unimaas-netwerk, met toegang tot allerlei belangrijke programma's die je normaal gezien alleen in universiteitsgebouwen kunt openen. Abo is kabelinternet, kosten ong. 25 euro per maand. Als je meer wilt weten, zoek ik de info wel even voor je op.

Enne: welkom in Maastricht! You'll have the time of your life! Good

Groetjes,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 9:13    Onderwerp: Re: Laptop? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Hoi,

Aan de UM zijn goede voorzieningen, zowel op de faculteit als in de universiteitsbibliotheek. Een laptop meenemen naar colleges is bij rechten hoogst ongebruikelijk, je ziet alleen buitenlandse studenten van bijv. international business die zo'n ding meeslepen.
Bovendien kun je, als je een vaste pc op je kamer hebt, als student een abonnement krijgen op het unimaas-netwerk, met toegang tot allerlei belangrijke programma's die je normaal gezien alleen in universiteitsgebouwen kunt openen. Abo is kabelinternet, kosten ong. 25 euro per maand. Als je meer wilt weten, zoek ik de info wel even voor je op.

Enne: welkom in Maastricht! You'll have the time of your life! Good

Groetjes,

Martine.



dank dank Smile

Ja.. als ik dit alles zo hoor denk ik dat ik dan toch ga kiezen voor de normale desktop. En als ik colleges wil opnemen dan koop ik wel een cheape voicerecorder Wink

Ja Martine.. is dat dan gewoon kabelinternet dat je thuis op je kamer kan krijgen? in Maastricht? of moet je binnen een bep. afstand van de UM zitten ofzo?

bvd
_________________
Snaafjes toe, en ogeltjes dicht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 9:43    Onderwerp: Laptop? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Via http://www.unimaas.nl/default.asp?template=portal.htm&id=CK24DL2BE41HWK23WT43&taal=nl
kun je alle informatie vinden en je inschrijven.

Succes!

Groeten,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TcH

TcH

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 9:48    Onderwerp: Re: Laptop? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Hoi,

Via http://www.unimaas.nl/default.asp?template=portal.htm&id=CK24DL2BE41HWK23WT43&taal=nl
kun je alle informatie vinden en je inschrijven.

Succes!

Groeten,

Martine.


dank! ik had al eventjes gezocht maar kon niets vinden Wink
ik zal er eens naar kijken en overleggen met 2 vrienden met wie ik in een huis zit Smile
_________________
Snaafjes toe, en ogeltjes dicht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds